De grote Cubase (Studio) 5 thread

En hoe gaan je projecten van 4 mee naar 5? Van SX3 naar 4 waren al je effecten verdwenen.. Reverb etc.

Ik ben erg benieuwd, maar wacht toch nog even af op de reacties.. aangezien nu alles als een zonnetje loopt!

Niet alles maar het loopt toch echt goed, ik heb het nu ook gebruikt sinds vrijdag en op een paar kleine dingen na 9maar die had ik ook al in 4 en volgens mijn ligt dat meer aan de andere plugins dan aan Cubase!, draait het soepel en strak.

Eeen project zelfs met meer dan 50 plugins (Synths, en EQ, Comps etc ook van derde aanbieders) zonder echt meer cpu power tegebruiken. Ik eb zelfs het gevoen dat het minder is.
Cubase 4 naar 5 nul problemen, houd wel indegate dat je niet terug kan naar 5 als je je project eenmaal in 5 gesaved hebt, je kan dan beter ff een aparte safe maken met als extra ff C5 erachter of zo. Dan kan je altijd de oude nog in Cubase 4 gebruiken

n, houd wel indegate dat je niet terug kan naar 5 als je je project eenmaal in 5 gesaved hebt, je kan dan beter ff een aparte safe maken met als extra ff C5 erachter of zo. Dan kan je altijd de oude nog in Cubase 4 gebruiken

Dit zijn weer van die kleine dingetjes wat een hoop mensen, een heeeel hoop frustratie en grijze haren gaat kosten ;)

Dit zijn weer van die kleine dingetjes wat een hoop mensen, een heeeel hoop frustratie en grijze haren gaat kosten ;)

Dat geloof ik meteen maar lijkt me toch echt logisch ik ken persoonlijk niet een programma die dit probleem niet heeft.
Gewoon even logisch nadenken IMHO.

True True!

Als je project niet goed werkt, je wil terug naar 4 om hem af te maken, en he hebt erover heen gesaved...

agh fok it! je hebt gelijk :D

Als ik t zo op Cubase.net lees zijn er al wat (kleine?) dingen opgedoken in C5 die niet werken zoals het hoort... Automation perikelen, Batch export problemen, Ik wacht t ieder geval nog even af tot de volgende update voor ik ga upgraden :)

Kan iemand dit reproduceren in de drumeditor (zie bijlage)
Als ik een wibertje wegklik, blijft de helft staan. Bij afspelen hoor je het niet en als je naar een andere drumsound gaat, verdwijnen ze alsnog...

Attachments

• drumeditor.bmp
    66,6 KB · Bekeken: 115
Op wat voor systeem draai jij cubase 5 Grooveron? mac of pc(64/32 bits)?

Als je bij I4 werkt heb je een Eye4system Quad :-) PC dus
Quadcore Q6600 en XP Pro

:) ok.
Zelfde basis als ik. Nou dan ga ik misschien toch maar es op korte termijn upgraden naar 5.

Ik heb cubase sinds vorige week in huis. Ik loop tegen dezelfde dingen aan als bij 4. Iets wat mij vreselijk irriteert is dat cubase nooit zelf een melding zou geven als iets niet kan, vooral als bijv. je geheugen vol is oid. Ik kom er altijd achter als het te laat is, of als ik een project opnieuw wil inladen.

Ik ben nu bezig met het mixen van een dvd in 5.1, maar cubase 4 & 5 zijn totaal niet betrouwbaar. Ik was erg blij met de nieuwe (surround) convolutie galm, maar ik krijg bij het inladen in een project vrijwel meteen een vastloper. Als het niet kan omdat het geheugen vol is, of omdat mijn cpu het niet aankan (core2duo) dan is dat prima, maar dan wil ik graag een waarschuwing, en niet meteen een vastloper, omdat ik nu nooit zal weten waar het aan ligt, dan kan ik daar actie op ondernemen.
mijn configuratie : intel p5b, 2gb ram, core2duo 6400 (oid), 2 x uad 1.

Ik heb cubase sinds vorige week in huis. Ik loop tegen dezelfde dingen aan als bij 4. Iets wat mij vreselijk irriteert is dat cubase nooit zelf een melding zou geven als iets niet kan, vooral als bijv. je geheugen vol is oid. Ik kom er altijd achter als het te laat is, of als ik een project opnieuw wil inladen.

Ik ben nu bezig met het mixen van een dvd in 5.1, maar cubase 4 & 5 zijn totaal niet betrouwbaar. Ik was erg blij met de nieuwe (surround) convolutie galm, maar ik krijg bij het inladen in een project vrijwel meteen een vastloper. Als het niet kan omdat het geheugen vol is, of omdat mijn cpu het niet aankan (core2duo) dan is dat prima, maar dan wil ik graag een waarschuwing, en niet meteen een vastloper, omdat ik nu nooit zal weten waar het aan ligt, dan kan ik daar actie op ondernemen.
mijn configuratie : intel p5b, 2gb ram, core2duo 6400 (oid), 2 x uad 1.

Hoe groot is je project dan, ik kan projecten van 5 a 6 GB gebruiken zonder problemen (wel geen 5.1) ik heb wel 4 GB maar dat zou normaal ook teweinig zijn om dit soort dingen inteladen maar dan streamt het normaal van de disk.

Toch een negatieve ervaring.
Bij het ophalen van een licensie kreeg ik een error, alles verder gedaan volgens de helpfile. En na een keer of wat lukte het eindelijk.
Cubase werkt als een zonnetje, alleen is de license van Rob Papens Predator verdwenen.

Heeft iemand enig idee hoe ik weer aan een license voor Predator kan komen?

Werkt herinstalleren niet?

Verder: ik weet niet hoe het bij Predator zit, maar het kan zijn dat je license in een keyfile staat ergens op je harddisk. Dit is gewoon een tekstbestand met een hoop random getalletjes, en de softsynth controleert 1) of dit ding er is en 2) of er geldige informatie in staat. Als dit bestand om een of andere reden verplaatst is zou terugzetten de oplossing zijn.

Ik ben echt heel erg tevreden op cubase 5

Ik heb alleen wel een probleempje met mn Yamaha Kx61, deze was volledig geintegreerd in cubase 4, maar in Cubase 5 kan ik m niet meer selecteren als controller. :(

Misschien opnieuw installeren?
Mijn cc121 heb ik wel goed aan de praat gekregen. Geïnstalleerd op de PC voordat ik C5 geïnstalleerd heb trouwens.

Bij mij kreeg ik van alle nieuwe plugins de presets niet te pakken. Vinkje voor de app weghalen in de mediabay en daarna het vinkje terugzetten loste alles op.

Trouwens is Reverence bij mij wel buggy. Constant spikes. Ook veel over te lezen op Cubase.net En er schijnen ook nogal wat problemen te zijn met de automation. Maar daarvoor heb ik er zelf nog te weinig mee gedaan. Ik heb het pas afgelopen maandag geïnstalleerd en er nog niet zoveel mee gedaan.

Hallo Arno,

De Reverence verbruikt op dit moment nog een beetje te veel performance. We hebben dit tijdens de ontwikkeling al gemerkt, maar hebben gekozen om de Reverence stabiel te releasen, inplaats er nog heftig aan lopen te tweaken aan de performance waarmee de stabiliteit misschien niet meer garandeerd is.

Wat de automatisering aangaat: De automatisering werkt zoals het moet, alleen hebben wij een fout gemaakt met een aantal dingen waardoor bepaalde zaken niet gaan zoals men misschien verwacht of gewend is van vorige Cubase versies. Dit zullen we veranderen met een update, zoals ook te lezen is op Cubase.net.

Gr,

Chris

Back