De grote Cubase (Studio) 5 thread

ah de eerste patch. Mooi. Die wacht ik even af dan. Maar dan ga ik ook over. Ik was van plan langer te wachten (standaard minimaal een half jaar) maar ik lees nog geen rampverhalen over cubase 5. Positief :)

Zozo..Iemand van Steinberg zelf die reageert op forums. Logic forums zijn 1 grote doofpot met onzichtbare moderators die ingrijpen als een gesprek de verkeerde kant op gaat. respect :halleluja

Zozo..Iemand van Steinberg zelf die reageert op forums. Logic forums zijn 1 grote doofpot met onzichtbare moderators die ingrijpen als een gesprek de verkeerde kant op gaat. respect :halleluja

Chris is al jaren lid en al vaak gereageerd, persoonlijk ben ik daar wel erg blij mee, ik heb bij Steinberg wel het idee dat ze alles goed willen doen, maar het is soms ook wel erg uitgebreide materie en ieder systeem is weer net ff anders. Wij leveren per jaar erg veel systemen maar ik geloof niet dat ik ooit een 2 kompleet gelijke setups gezien heb. Ieder gebruikt zijn eigen plugins kaarten en software. Wat het testen steeds moeilijker maakt.

Hallo,

wat nieuwe informatie wat de Reverence aangaat: De interne Latency zal met de eerst volgende update lager zijn. Ook de "algemene" performance zal beter zijn. Cijfers kan ik niet geven, want ik heb het nog niet in handen gehad, maar wat ik gehoord heb, ziet het er goed uit.

Automation: Zoals gezegt werkt de automation zoals het moet, maar hebben we een belangrijk detail met z'n allen over het hoofd gezien (write to end). We onderzoeken nu hoe we dit snel kunnen oplossen en vinden het ook erg belangrijk dat dit snel gebeurd. We moeten nu eerst kijken hoe makkelijk/moeilijk dit wordt, voordat we nieuwe en verdere informatie kunnen geven. De "work around" die je kan gebruiken is: het laatste "puntje" deleten van je automation.

Deze info, zullen we (hopelijk) morgen ook op Cubase.net plaatsen, en eventueel een soort van developers blog.

Gr,

Chris

Hallo Arno,

De Reverence verbruikt op dit moment nog een beetje te veel performance. We hebben dit tijdens de ontwikkeling al gemerkt, maar hebben gekozen om de Reverence stabiel te releasen, inplaats er nog heftig aan lopen te tweaken aan de performance waarmee de stabiliteit misschien niet meer garandeerd is.

Wat de automatisering aangaat: De automatisering werkt zoals het moet, alleen hebben wij een fout gemaakt met een aantal dingen waardoor bepaalde zaken niet gaan zoals men misschien verwacht of gewend is van vorige Cubase versies. Dit zullen we veranderen met een update, zoals ook te lezen is op Cubase.net.

Gr,

Chris

Hi Chris,

Hartelijk dank voor je reactie. Prima hoor!
En ik zie de 'fix' release dan wel tegemoet.

En met de automation heb ik zelf nog niets gedaan verder. Dus ook niets ondervonden. Mensen moeten er ook maar aan wennen dat in nieuwe releases dingen anders gaan dan in de oude. Things change.

Yes, van de week Cubase 5 (update) binnen gekregen. Van het weekend maar eens installeren en ff spelen :)

Ook zeer content met de nieuwe Cubase 5.
Nog niet zo heel veel mee kunnen werken, maar het beloofd veel goeds. :)

Hieperdepiep hoera !

Errors aan de lopende band met v.4 en 5 ! Ik kan amper projecten inladen, ik krijg bij het laden de error blabla R6025 en R6016.

Niet te geloven dit, natuurlijk met een klus die morgenavond af moet.
Maar goed om te weten dat ze hard aan het werk zijn aan reverence, nu de hoofd applicatie nog ;-)

Het is trouwens in een 5.1 project. Op 1 of andere manier lijkt de 5.1 omgeving veel instabieler dan de stereo.

Laatst gewijzigd:
Ik gok dat er op de 5.1 omgeving veel minder (of niet) is getest en dat er ook veel minder mee wordt gewerkt.
OP cubase.net ben ik die R6025 wel tegengekomen wanneer het beschikbare ram geheugen aan z'n tax zat. Heb je al die fouten met beide versies van cubase?

Handig trouwens om te gaan upgraden als je tegen een deadline van een klus aan zit.

Ze draaien naast elkaar :engel:

OP cubase.net ben ik die R6025 wel tegengekomen wanneer het beschikbare ram geheugen aan z'n tax zat. Heb je al die fouten met beide versies van cubase?

Die melding mag dan wel iets duidelijker zijn, vindt ik.

Ik heb trouwens ook wel eens het probleem gehad met te weinig memory, maar er nooit een melding van gekregen (C4).

Maar Tactic:
Heb je inderdaad te weinig geheugen vrij? Vooral ook omdat je de melding ook in C4 hebt?
Anders gevraagd: de melding is niet echt helder, maar ligt het wel aan Cubase?

Dat weet ik dus niet of Cubase te weinig geheugen heeft, als hij dat aan zou geven was ik al een stuk verder. Maar het blijft raar dat sommige projecten soms wel en soms niet in te laden zijn. Het zijn dus mix projecten zonder softsynths.

Hoeveel audiotracks?
En welke bitrate?

Hoeveel GB RAM heb je? En als je CtrlAltDel indrukt, krijg je (onder XP tenminste) je systeemmonitor. Kijk daar even onder het tabblad Prestaties bij Fysiek geheugen. Wat geeft die aan over je RAM?

Toen ik het probleem had lag het trouwens wel aan een 3x geladen sample based VSTi. Maar die gebruik je hier dus niet.

Heb je het al eerder gehad in C4?

Hey Music Lovers

Sinds kort ben ik begonnen met produceren en ik heb vorige week C5 EDU aangeschaft.

Maar ik loop tegen een aantal problemen op.

-Als ik C5 opstart dan gaan mijn monitoren piepen (zwaar irritant)

Misschien dat het aan mijn geluidskaart(M-audio fast track Pro) ligt,

-Mijn M-audio Keyrig reageert niet op mijn plugins (Battery, Predator etc.)

Ik draai C5 op een Mac.

Grtz Pinas

toevoeging op mijn vorige post

Het is al een aantal keren voor gekomen dat het programma uit het niets stop of vastloopt.

Heel raar voor een vrij nieuw prog

Ik heb het probleem dat hij geen inkomende audio van de Jomox Mbase01 wil opnemen. Heb de Mbase01 als instrument aangemaakt, laad hem vervolgens en krijg daarbij uitslag in de mixer als ik hem bespeel. Echter wanneer ik het op wil nemen, door een audio track aan te maken + record te klikken, neemt hij niks op. Voorheen ging dit wel met Sx3.

Wat doe ik fout? Hoe krijg ik het inkomende geluid wel opgenomen?

Heb je de "monitor" button wel aangevinkt op je channel? (naast de eq knop etc..)

Zo, ik heb een middag aan de lijn gehangen met Steinberg (bedankt Chris!) , en we zijn achter een paar dingen gekomen:

Op 1 of andere manier zijn de tracks die ik aan het mixen ben (alleen +/- 95 kanalen audio) ongeveer 1,9 Gb. Waardoor dat komt zijn Chris van de helpdesk en ik niet uitgekomen. Het lijkt wel of de pool niet deugt, en een gigantische memory leak heeft. Als ik alle sporen wis, incl fx en groups en ik haal alle tracks uit de pool, dan scheelt dat maar 300mb, dus nog steeds is het dan 1,6 GB !

Wat ik nog wel ben tegengekomen, wat absoluut beter is in Cubase5, is de routing. Cubase 4 wil nog wel eens moeilijk doen bij het toewijzen van in en outputs, maar daar heeft Cubase5 minder last van.
In Cubase 4 is zelfs de configuratie van 2 sets monitors (1 stereo + 1 5.1) een probleem, in 5 niet

Back