De grote Cubase (Studio) 5 thread

Kijk even of de samplefrequentie van de geluidskaart gelijk is aan de freq van je project (44.1kHz of 48kHz)...

Thnx Lacertus

Gen Piep meer:okdan:

Ik denk dat de onboard Mic nog aktief is en de juiste ASIO driver nog niet geselekteerd is.

Gr,

Chris

Onboaard Mic? Kun je mij vertellen wat je hier precies mee bedoeld? THNX

En de ASIO driver die heb ik op "NOT CONNECTED" staan want als ik die instel dan val mijn L of R monitor uit.

Nogmaals THNX voor support!

Als ik alle sporen wis, incl fx en groups en ik haal alle tracks uit de pool, dan scheelt dat maar 300mb, dus nog steeds is het dan 1,6 GB !

Waar meet jij dat? En wat gebruikt dat lege project na een reboot van je systeem bij het initieel laden?

:peukie:

Jammergenoeg loopt C5 bij mij ook geregeld vast/gaat ineens uit.
(werk ook op een mac)

Niet echt een vast iets, maar random. (soms bijv wanneer ik iets opneem midi->audio,.. als ik een nieuwe vst install, etc etc)

Op cubase.net zijn er op dit moment 200 nieuwe topics gepost op de mac draad van C5 tegen 800 nieuwe topics op de pc draad.:frons:

Of zouden mac gebruikers gewoon minder posten?;)

Op cubase.net zijn er op dit moment 200 nieuwe topics gepost op de mac draad van C5 tegen 800 nieuwe topics op de pc draad.:frons:

Of zouden mac gebruikers gewoon minder posten?;)

Ik denk dat er veel meer gebruikers op PC zijn dan op Mac.

Goed punt. Zal idd wel zo zijn.
maar verklaart dat het grote verschil helemaal?
Vraag me af of mac nog steeds het stabielste platform is voor Cubase of dat dat ondertussen een achterhaald idee is.

Goed punt. Zal idd wel zo zijn.
maar verklaart dat het grote verschil helemaal?
Vraag me af of mac nog steeds het stabielste platform is voor Cubase of dat dat ondertussen een achterhaald idee is.

Ligt aan je PC config het kan zeer stabiel zijn als je het goed planned
het kan horror worden onder Vista en een niet goed doordacht systeem.

Zelf draai ik zonder veel problemen Cubase 4 met soms tot 50-60 audio Midi en VST kanalen doorelkaar met het nodige aan plugins van UAD, TC en Waves.
Het gaat wel eens fout maar het is meestal mijn eigen schuld :-)

Ik moet zeggen dat het bij mij wel erg veel vastloopt. (Mac)
Systeem is vers en wordt alleen voor audio gebruikt.
Zal hopelijk verholpen worden met de eerst volgende update .. hoop ik

Ha je eigen schuld, tsss...8o)

Maar heb jij ook werkervaring met cubase op een mac pro oid?

Nop enkel op PC, wat er vaak bij mijn fout gaat is dat ik tesnel wil werken, snel strat stop, ff vooruit en ff achteruit en dan weer starten.
Door de UAD en POCO gaat dat niet altijd goed.

Ook werken bv Symponic Voices en Kreate niet samen maar dat is een Native Instrument issue en heeft niets met Cubase temaken.

ook loopt de play VST van Eastwest redelik vaak in de soep maar dat is dan weer een bug in Play en niet in Cubase.
Al met al heb ik weinig probleme maar miscchien is het op de Mac wel anders.

En als dat zo is wie zegt me niet dat Apple dat zelf doet om hun Logic tepromote }:|

Sorry,ik ben ff een tijdje weg geweest...maar hoe bevalt Cubase 5 nu bij iedereen ?

Na problemen met mijn hardware icm cubase 5, heb ik een upgrade gedaan. Ik draai cubase nu op een p5q, q9950. Moet kunnen dus, en toch is de stabiliteit niet wat het zou moeten zijn in surround. Soms 'floept' cubase gewoon weg. En bij realtime bouncen heb ik soms toch nog cpu overload. En dat terwijl de meter van cubase maar 25 % load aangeeft. Ik ga binnenkort mijn harde schijven nog vervangen, misschien dat dat soelaas biedt.
Reverence is wat mij betreft nog onbruikbaar. Er komt als het goed is een update aan...

Had van de week een wav file met daarin ACID gegevens. (133 bpm en n aantal maten)
Blijkt dat hij bij het importeren dat tempo overneemt en automatisch stretched.
Ik dus even 133 bpm inkloppen maar dan gaat hij nog steeds stretchen en dan krijg je (nog steeds) artefacts. Heel gniepig om de 8 of 16 maten of zo. Standaard staat 'real-time' timestrech optie aan en dat wil je tenminste MPEX4 hebben. Maar dat hij standaard al voor je gaat timestrechen zonder te vragen vind ik gewoon fout IMHO.
Was kwestie van die wav file van ACID te ontdoen en gewoon weer importeren.
Zal vast wel anders kunnen maar dit was voor mij de snelste oplossing.

En wat ook onhandig is, is dat je de tools die je met de rechtermuisknop op kunt roepen, vervangen zijn door een snelmenu. Het is wel weer terug te zetten, maar dan moet je weer die ^&** preferences doorlopen op een stuk functionaliteit die er voorheen wel was.
Verder vind ik het nog steeds raar dat de optie 'laatst geopend' oid niet 'laatst opgeslagen is'.
Bovendien pakt hij in dat menu altijd het originele bestand, en niet de reservekopie die hij zelf aanmaakt (-01, 02 etc). Het zijn kleine dingetjes ik weet het... maar de grote lijnen staan wel in cubase nu de kleintjes nog ;-)

Elke keer als ik op F11 of F3 druk minimaliseert mijn 'project'. Word er nu wel beetje gek van en dus vraag ik om jullie hulp.

Iemand bekend met het minimaliseren als gevolg van het indrukken van de toetsen F3 of F11?

Raar. Mijn ervaring is dat cubase het projectwindow uit maximale stand haalt als je bv het mixerscherm activeert. Is het echt minimaliseren wat ie doet?

Raar. Mijn ervaring is dat cubase het projectwindow uit maximale stand haalt als je bv het mixerscherm activeert. Is het echt minimaliseren wat ie doet?

Je hebt gelijk, ik zei het verkeerd. Hij minimaliseert niet maar haalt het projectwindow uit maximale stand. Ben je bekend met het probleem?

Ja, nou ja probleem is het voor mij niet echt, ik heb eerlijk gezegd ook nooit uitgezocht of dat een kwestie van instellen is. Ik gebruik nu nog cubase 4 en ik had dit in SX ook al.
Maar het is soms wel vervelend omdat ik dan weer eerst moet maximaliseren.

Ik dacht altijd, zal wel technisch verhaal zijn: Om zo'n mixer en VST window op de voorgrond te kunnen zetten moet het projectwindow naar de achtergrond en dus uit de maximalisatie.

Maar als dat gedrag instelbaar is wil ik dat ook graag weten..8)

Back