In de studio versie mis je voornamelijk REVerence, Studio EQ, External instr. en Variaudio.
In hoeverre zijn deze extra's het waard? Hoe goed zijn REVerence en de Studio EQ's? Wat ik er op youtube van hoorde was niet zo bijzonder. Komen ze kwalitatief enigszins in de buurt van bijv UAD, Wavearts (gebruik nu de demo) of Sonalksis. Voor het prijsverschil kan je daar ook een van kopen (UAD-1 tenminste). En voor Variaudio heb je ook Autotune of Melodyne...
Iemand deze al gehad? Ben ik nu al vaker tegenaan gelopen. Sinds CB5. Op oudere versies nooit gezien.
Versie 5.01 om precies te zijn.
Cubase klapt er op zo'n moment keihard uit, geen kans om logfiles te schrijven.
DAW specs: Intel quadcore, 4GB, Windows XP SP2, Motu 424
-----------------------------------------------------------------
Microsoft Visual C++ Runtime Library
Program: C:\Program Files\Steinberg\Cubase 5\Cubase5.exe
R6025
- pure virtual function call
-----------------------------------------------------------------------------
Dit gebeurde steeds als ik via midi wat aan het inspelen was in cycle mode.
Na enorme problemen met de cubase 4&5 bestanden van een dvd die ik heb gemixed (nog steeds geen idee wat het geweest is), draai ik nu al weer een paar maanden met mijn nieuwe systeem:
quadcore 9550, 4gb, samsung spinpoint f1 hdd's, 2x uad 1, rme fireface 800
Ik moet zeggen dat het goed bevalt. Qua softsynths kan het gewoon niet op, ik blijf maar bijslepen, hetzelfde geld natuurlijk ook voor de rest van de plugins .
Ik ben redelijk enthousiast over de nieuwe ptich & warp functie, het werkt supersnel, maar bij extreme settings wordt hij nog wel eens wat korrelig.
Reverence heb ik nog niet geprobeerd, ik werk graag met de plate 140 en de dreamverb van ua.
Nocturn wrapped, Sylenth, Emulator X2, van alles.. Maar op versie 4.5.2 nooit zo'n crash gehad..en sinds de installatie van Cubase 5.0.1 een week of 2 geleden al meerdere keren
zit nog steeds met mn moddelay, heb sx2 weer geinstalleerd om die plugins te bemachtigen, die heb ik weer in de vstplugin map gegooid, alleen nu lijkt het of de sync van die moddelay niet werkt onder c5?
Als ik een sx2 project inlaadt waar de moddelay in gebruikt werd krijg ik eindelijk geen melding dat de plugin mist, maar hij delayed niet meer hetzelfde, snap er niets van!
Verder ben ik trouwens errug content over c5! Supergoed die audio warp, kan nu dingen doen die voorheen onmogelijk waren of echt bergen werk...
Ook de meegeleverde plugins vind ik erg bruikbaar, en de stepsequencer ( beatdesigner ) is ook super!
ja in combi met C5 blijkbaar want het was een bestaand C4 project waar ik in C4 zonder crashes mee kon werken. Ik heb wat zitten testen en ik denk nu dat de Emulator X plugin dan omvalt. Dat is ook geen lieverdje als ik de fora zo lees.
Anyway, thanks voor de tip. Verder draait Cubase 5 als een zonnetje.
In Cubase SL3.1 heb ik nu het probleem dat projecten met zowel NI Battery als TC Fabrik R of C (onderdeel van mijn Konnekt24D) geladen zijn crashen. Zowel NI als TC verwijzen naar Steinberg omdat het probleem zich niet voordoet in andere DAW's.
In C4 geeft deze combinatie van plugins dezelfde problemen. Zijn er C5 gebruikers die ervaring hebben met beide plugins en wellicht iets zinnigs over de stabiliteit kunnen zeggen? Ben erg benieuwd namelijk!
Als ik daar even op mag aanhaken: Studio de Dijk heeft ook altijd goede prijzen. Krijg je het bij Thomann voor die prijs, dan weet ik zeker dat Peter je dezelfde prijs of beter kan bieden.
Hi Dudes,
Ik heb Windows 7 als virtual machine geinstalleerd. Ik ga zo wel eens even proberen om Cubase op die versie te installeren.
Ik heb mijn Cubase 5 overigens ook bij Studio van Dijk gekocht. Goeie vent snelle afhandeling en goeie prijs.
Bij mij draait Cubase 5 als een zonnetje ik heb de laatste update ook gedraaid en de Reverence pluggin draait in tegenstelling tot de eerste versie nu ook prima.
Kom op de site van thomann.de 2 versies tegen de een kost 185.- en de ander doen ze van de hand voor 215.-
Nou kom ik er niet echt uit welke versie ik moet hebben. Bij de een hebben ze het over 'Steinberg Cubase 5 english version Update from Cubase 4/SX3' en bij de ander gaat het om 'Steinberg Cubase 5 english version Upgrade 1 from Cubase Studio 5/4 or SL3'
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.