Slecht werkende knoppen (korg tr)

DnYboy

Nieuwkomer
ben net bezig geweest met mn oude keyboards te onderhouden,

Maar toen ik mn nieuwe korg open deed en de contacten opzocht zag ik dat de knoppen op het printplaten zijn gesoldeerd.

De een klink wat later als normaal, daarom moet ik ook harder drukken.

Wat kan ik het beste doen zelf vervangen, is het ergens te vinden?
graag iemand advies, dank je :okdan:

Ehhh, PAS JE OP met spray!:frons:
Inspuiten oké, maar ook weer verwijderen met een wattestaafje....

Nog beter, wat spray op een wattestaafje en VOORZICHTIG schoonmaken...

groet,:okdan:

robbie

Absoluut niet gaan prutsen met wat voor contactspray dan ook met dit soort schakelaars.
Laat je niets wijsmaken. Of je moet ook geloven in die fantastische afslankprodukten waarvan je binnen twee weken 10 kilo afvalt :kont:

Als je op deze boards contactspray gebruikt, ga dan vast sparen voor een nieuwe synth want na een half jaar is dat echt nodig.
Gewoon de schakelaartjes laten vervangen.
Ook niet te lang mee wachten want je gaat steeds harder drukken op de knoppen omdat de schakelaartjes het niet goed doen met als gevolg dat ook de knoppen gaan afbreken.
Neem mijn advies aan: Schakelaartjes laten vervangen en geen contactspray gebruiken.

Met een wattenstaafje is het onmogelijk bij het schakelende deel te komen van de schakelaar dus dat heeft ook geen zin alhoewel dat wel de enige veilige manier is van contactspray gebruiken.

Contactspray is meestal broodroof voor mensen die synths repareren :D
wattenstaafjes leuk en aardig maar als iets blijft hangen
ben je nog verder van huis :frons:
niets tegen mensen die synths repareren maar om
zo klanten te werven is wel erg goedkoop :)

Daar hebben ze dus speciale niet pluizende staafjes voor uitgevonden:okdan: en die kosten een godsvermogen;):D}:| vandaar dat reparaties duur kunnen zijn, gaat helemaal niet over werkuren etc.

Hallo Digimod,

Ik probeer de starter van de topic en vele anderen voor een enorme fout te behoeden.
Het maakt niet uit waar je naar toe gaat om de schakelaars te vervangen.
Als ik klanten wil werven doe ik dat wel op een andere manier.
Je kunt je niet voorstellen wat voor enorme schades ik aantref als iemand in het verleden contactspray gebruikt heeft. Vooral die mini-schakelaartjes rotten helemaal weg. Er zit dan allemaal groene drab omheen. Met een beetje pech zijn dan zelfs de printbanen in de buurt opgelost.
Lijkt me toch niet echt een professionele oplossing dus,...

Nogmaals: Contactspray is niet goed om achter te laten in wat voor apparatuur dan ook.
Alleen gebruiken als je de avond door moet komen en daarna zo snel mogelijk vervangen.
Maar ja,...kan ik het weten na 30 jaar intensief in dit werk te zitten ?

Ik zou zeggen: Neem een biertje en ga lekker TellSell kijken. Daar worden nog meer zeer "bruikbare" en "nuttige" artikelen aangeboden.

Hallo Digimod,

Ik probeer de starter van de topic en vele anderen voor een enorme fout te behoeden.
Het maakt niet uit waar je naar toe gaat om de schakelaars te vervangen.
Als ik klanten wil werven doe ik dat wel op een andere manier.
Je kunt je niet voorstellen wat voor enorme schades ik aantref als iemand in het verleden contactspray gebruikt heeft. Vooral die mini-schakelaartjes rotten helemaal weg. Er zit dan allemaal groene drab omheen. Met een beetje pech zijn dan zelfs de printbanen in de buurt opgelost.
Lijkt me toch niet echt een professionele oplossing dus,...

Nogmaals: Contactspray is niet goed om achter te laten in wat voor apparatuur dan ook.
Alleen gebruiken als je de avond door moet komen en daarna zo snel mogelijk vervangen.
Maar ja,...kan ik het weten na 30 jaar intensief in dit werk te zitten ?

Ik zou zeggen: Neem een biertje en ga lekker TellSell kijken. Daar worden nog meer zeer "bruikbare" en "nuttige" artikelen aangeboden.

Tja Mike ik probeer dit dus ook te zeggen maar het is hier vechten tegen de bierkaai:biertje: Ikzelf heb ook al wat mixtafels, compressors etc. gezien en gehad die ja eigenlijk niet meer te fixen waren door CONTACTSPRAY. Mensen beseffen niet hoe aggressief dat spul is en hoe delicaat electronica onderdelen eigenlijk zijn......

zo heb ik een mxr 185 soort linndrumachine erg relaxte ...best zeldzame bak ...
maar onder de druk pad ister een 5 x2 cm van de eprom print flink beschadigd en ben ik dus ook genood zaakt om bv print sporen om te leggen is wel te doen
een flink werkje
om bv 10 / 20 baantjes om te leiden ,...

denk ook aan contact pray of andere rotzooi want battery internal is nog goe d

denk ook asje je waardevolle synth toch open hebt je gelijk beter knobbies kan vervangen gaa tie weer jaren mee ....

welke tr gaat t over trinty
ik heb en z1 10 jaar oud best ok nog die knobbies x y pad ook

Oke sorry geen spray gebruiken was een beetje kort door de bocht :yamaha:

-------------------------------------------------------------

Maar voor de echte knutselaars die het niet kunnen laten om zelf
te gaan experimenteren zoals ik bij deze nog een link :D

http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=12

trouwens ik gebruik Kontakt 60/61 :duivels:

Back