Korg D888 ofzoiets

Stel dat je een nummer wil maken van 5 minuten met 7 drumsporen ( bassdrum, snare, open en closed hats, cymbal en twee toms) hoe wil je dat doen zonder midi te gebruiken?
Dit komt nooit voor. Ik ben een 100% live muzikant. Als ik aan drums denk, denk ik aan een drummer, bel een drummer en neem 'm akoestisch op met hooguit een guide die ik zelf heb ingespeeld. Of doe het nummer zonder drums. Ik synchroniseer helemaal niks. Ik neem bijvoorbeeld een eerste spoor op (zonder klik) en dan nog een. Mijn eerste spoor is de guide, en de rest volgt, reageert daar op.
Er loopt niks, en synct niks (ik weet niet hoe dat allemaal heet, midi klok ofzo (ik dacht altijd dat dat de tijdzone in zuid frankrijk was)), er stuurt niets wat voor timing-informatie dan ook, behalve van mens tot mens. Geen tempospoor, geen mechanische ritmiek, niks van dat alles. Alleen maar mensenwerk.

Dat is alleszins nu mijn bedoeling. Daarop selecteer ik de apparatuur die ik nu wil aanschaffen.

En nog steeds geen antwoord.
Teleurstellend.
Ik ben verbijsterd. Hoezo is het teleurstellend dat ik niet weet hoeveel geld ik wil uitgeven en wanneer? Ik weet een heleboel niet in het leven. Weet jij alles? Sorry maar in welke realiteit is dit teleurstellend? Ik krijg al een heleboel tips van lieve mensen die me willen helpen. Wat wil je met deze opmerking bereiken?

Back