Een mic kopen..?

Demu

Nieuwkomer
Hallo,

Sinds een tijdje ben ik vollop bezig een kleine studio in elkaar te zetten. Ik heb ook een oude mic in mijn setup maar deze is oud en versleten. Ook word het geruis van mijn pc en andere opgepakt. Tijd voor wat nieuws dus. Ik heb echter helemaal geen verstand van microfoons dus zou ik bij deze graag jullie hulp in schakelen.

Ik heb een mixer welke via asio in mijn DAW terecht komt. De aansluiting maakt niet zo veel uit al zou USB makkelijker zijn (hou ik een poort op mijn mixer extra over). Hij zou dan echter ook XLR/Jack moeten hebben voor eventueel toekomstige live-optredens. Wat is aan te raden? Moet ik specifiek ergens op letten? Hij gaat worden gebruikt voor het opnemen van stem.

Ook, voor het opnemen zonder de pc-ruis, zal ik zo'n scherm/geluids-tegenhoudend standaart moeten hebben. Wat voor iets moet ik hierbij hebben? Wat houd het geluid goed tegen, zijn hier nog specifieke kanten mee op te gaan?

Ik heb ongeveer een budget van 200/250 euro.

Alvast bedankt, Stefan

De Shure SM58 vind ik erg goed als livemic.

Zelf heb ik laatst de AKG c3000b gekocht en ben hier helemaal weg van. Precies het geluid dat ik zocht.

en verder de Rode NT1a als low budget studiomic.

Maarja niet iedere microfoon past bij een stem.

Succes!

Naar de winkel gaan en testen. Ik vind zelf AKG en beyerdynamics erg goed(mooi open geluid). Shure SM58 is goed voor op het podium en om spijkers mee in de muur te slaan(zijn beter dan sennheiser).

Bedankt voor de tips!

Luisteren in de winkel word het zoiezo, maar ik wou mij eerst wat verdiepen in de opties. Maar aangezien ik geen idee had waar ik moest beginnen, heb ik nu een mooie start voor de zoektocht ;).

En zo'n scherm om het geluid van mijn pc en anderen te weren? Zijn er geen goedkopere opties dan die 250 euro dure vocal booths die ik bij Feedback zie?