Xone 4d, of 2 maal 1d plus een analog mixer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

jamal

Spectra
Hallo

Ik zit te twijfelen tussen 2 opties.

Ben van plan een xone 4d te gaan kopen.
Of voor de volgende optie te gaan. 2 maal de xone 1d, Numark DJ IO 2 geluidskaart. Plus een analog mixer.

Ik zelf denk dat optie 1 stabieler is omdat het minder tussen stapjes heeft.

en Bij optie 1 de 4d. Is voor mij de vraag, daar zit een geluidskaart ingebouwd. Dus is het een kwestie van de usb te linken aan de laptop en de audio komt gesplit in de mixer terecht. Dus voor channel 1 bvb Het linker dek track 1 en voor schannel 2 de rechter track 2. En er hoeft geen geluidkaart meer tussen?

Met vriendelijke groet Jamal

Als je het geld hebt zou ik zeker voor de 4D optie gaan. Die heeft een 20 kanaals geluidskaart en mocht je die los willen kopen dan mag je je portomonee wel trekken. Plus alles is in een apparaat verwerkt, das toch veel makkelijker meenemen naar een gig dan 4 a 5 losse apparaten. Doen! Ik denk dat je er geen spijt van krijgt. Ik heb zelf de Xone 32 en de bouwkwaliteit is heel goed. De filters zijn ook te wreed. Succes ermee!!

Tnx.
Ik denk dat ik voor die 4d ga.
HEt mag misschien wel veel kosten, maar je heb er tenminste wel wat voor terrug.
Bedoel het is kwaliteit, het is stabiel.
Wil dit gewoon goed hebben. heb er geen zin in dat je straks staat te draaien en iets werkt HALF OF NIEt.
Dat kan gewoon niet

groet

Ik heb een 4d en waarschuw je even mocht je een mac gebruiken dat op leopard de drivers niet ok zijn, daar zijn ze nog mee bezig...en vista sucked ook.
Voor de rest is de geluidskwaliteit echt super en traktor scratch certified dus time code zonder audio 8!

Tnx voor de waarschuwing Deez.

Ik heb ondertussen nog wel even gezocht of er een andere optie is, maar dan blijf je uit komen op verschillende apparaten. En daar zit ik niet op te wachten.
Heb namelijk het idee dat het dan gaat bangen, omdat de comp verschillende drivers moet draaien en USB apparaten tegelijk moet voorzien. En on stage heb ik liever iets wat lekker stabiel loopt.
De xone 92 leek met ook strak, maar die heeft weer geen interne USB geluidskaart, wat het bij die xone 3 en 4d juist zo strak maakt.
Het is idd duur maar kan geen concurrent vinden ook.

Zijn er nog meer mensen die info of tips kunnen geven.

tnx :doei:

de andere optie is een 2d+92+1d dan heb je 1 usb interface , tis wel een dure oplossing ...

Ik zou wachten tot ze de 4d issues hebben opgelost...

Wat ik ook al heb gezien oa bij Speedy J en Richie Hawtin is een 92 en 2 xone 1D's en de audio 8. Zo behoud je toch die vierband EQ van de 92. Je kan natuurlijk ook de audio 8 weglaten en een 1D vervangen door een 2D he.

Gagarin

Aan 1 Xone 1D heb je qua midi controle meer dan voldoende. Ik zou zelfs voor 1 Xone 1D gaan en een mixer naar keuze.

Tnx voor de reacties.
Krijg nu een beetje beeld hoe het in elkaar zit.

@ cornerman, zal je dan niet beter voor een 2d gaan dan een 1d?
Dan heb je er nog een geluidskaart bij.

Dus als ik het goed heb, kan ik ook de 2d nemen, 4 tracks via usb audio naar de geluidskaart linken van de 2d.
Van De 4 soundcard outputs naar mijn analog mixer sturen.

ZO heb ik dan dus een analog mixer en de 2d controller.

1 usb aansluiting naar de laptop en e maal dirvers voor de 2d dat moet wel stabiel lopen

groet jamal

Dan moet je ook nog een geluidskaart hebben. Die xone 3D/4D biedt echt het meeste qua flexibiliteit in een pakket. Anders moet je 2x een 1D (300p.stuk), een xone 92(1600,-), audio 8(200?). Das toch 2500,- terwijl de 4d nu voor net iets meer dan 1900,- te koop staat. Ik zou het wel weten. Dat die drivers niet goed werken voorde mac is wel rot. Of draai je op een Pc/laptop?

Dan moet je ook nog een geluidskaart hebben. Die xone 3D/4D biedt echt het meeste qua flexibiliteit in een pakket. Anders moet je 2x een 1D (300p.stuk), een xone 92(1600,-), audio 8(200?). Das toch 2500,- terwijl de 4d nu voor net iets meer dan 1900,- te koop staat. Ik zou het wel weten. Dat die drivers niet goed werken voorde mac is wel rot. Of draai je op een Pc/laptop?

Dan moet je ook nog een geluidskaar hebben?
Ik dacht dat die 2D een onboard USB geluidskaart had.
Zodat ik de outs verdeel in ableton en verdeel over mijn analog mixer met de outputs van de 2d.

gebruik pc
Groet

Dan heb je nog wel een geluidskaart nodig inderdaad, ik was daar even aan voorbij gegaan.
Ik heb zelf traktor scratch pro met de audio 8 als geluidskaart.

Als je ook nog dat pakker aan moet schaffen is het 299 zonder de audio 8. Het is dat ik al afzonderlijke onderdelen had anders had ik er ook naar gekeken.

Bericht door een moderator:
Helaas, Synthforum is niet de plaats voor advies voor DJ-gear. Probeer het eens op een DJ forum. Ik sluit deze thread.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back