[SHERMAN] Filterbank Prototype

spdk

ech wel
Hoi,

Ik heb een optie :) op een Sherman Filterbank Prototype, (serienummer 26 en handtekening van Herman!). Dit is dus de voorloper van de filterbank 1 + 2.

Mijn vraag is of er veel verschil tussen het prototype en de filterbank 1 zit. Mis ik veel functies als ik die prototype koop, of is het geluid misschien dramatisch anders? Ik weet dat op het prototype niets met midi aangestuurd kan worden, dit vind ik niet zo'n groot probleem.

Ook vraag ik mij af in wat voor prijsklasse deze filterbank zit. Heeft iemand hier ervaring mee?

Thank you well!

Bye bye, zwaai zwaai!
:doei:

Zeer interessant...

Giles wordt in het rijtje genoemd van Robert Moog en Don Buchla. Die laatste twee schijnen nogal bekend te zijn en prototypes van hun producten schijnen nog al wat op te brengen.

Een filterbank prototype zal over een jaartje of 5 niet te betalen zijn en wellicht nu al niet meer voor de echte freak / verzamelaar.

Mocht je het niet doen, wil je dan eventjes een PBtje sturen wat ie had moeten kosten, misschien dat ik wel iets kan regelen financieeltechnisch.

fb_proto.gif

De échte

De échte

Tja.. dit is natuurlijk helemaal te gek. Een pre-productie model van een absolute klassieker.. !!

Ik heb em aangeschaft, hoezee!

Ik hoop alleen dat iemand mij de volgende functies uit kan leggen. Bij deze functies hoor ik genoeg, ik weet alleen niet wat:

FM (draaiknop)
FREQ 1 (schakelaar)
Octave (draaiknop)

Bij deze twee knoppen hoor ik niets:

A R (twee groene draaaiiknoppen)

De A&R werken alleen als de A&R trigger ook werkt. (Attack-Release)
Je moet dus je inputknop goed afregelen.
stop de adsr uit dan eens in FM in....

Thanx, hij doet 't nu wel, khad em nog niet zien knipperen, ik heb em vandaag ook pas voor 't eerst thuis, ik ben helemaal verliefd!!!!

Sorry, ik moet weer gaan, m'n filter zit dubbel :)

Succes ermee!

Hij ziet er wel lekker vintage/retro uit, lijkt wel zo`n ems synthi o.i.d.

Wat was de prijs die je ervoor betaalde ( just curious)

adsr uit -> naar am in

adsr uit -> naar am in

Als je de adsr uit met een kabeltje op de am in aansluit kan je echt een supper korte attack tijd krijgen.
Gooi er dan een drumloop doorheen (of een trek van een ander want je hebt een instant re-mix) en laat het geuid net de env. triggeren.. jij pakt dan (gelieve naar hoe je m instelt) aleen de pieken. Het wordt dan een soort groffe nois-gate alllen dan met veel meer mogelijkheden!

Als ik er aan denk zal ik je nog wel een voorbeeld laten horen.

Mzzltov

Zeer gaaf apparaat. Ik weet zeker dat dit apparaat over 5 a 10 jaar veel meer waard is. Ik vind 'm er nu al echt retro uit zien. Niet dat dat iets uitmaakt ofzo, het is de klank die het 'm doet. En die zal niet tegenvallen. Veel plezier ermee !

Heuy,

Ik zal eerdaags ff wat uploaden, ff wat basjes er door heen en zo, misschien dat 1 van jullie diezelfde bassen door een fb1 of fb2 kan halen, dan kunnen we het verschil horen. Ik zal ook ff een klein verslag typen over hoe ik em vind.

Ik denk persoonlijk dat ie niet zo veel verschilt van de fb1, ik ben deze week helaas niet zoveel thuis, dus 't laat even op zich wachten.

Leuk dat iedereen zo nieuwsgierig is :okdan:

Tot forums

Back