partner voor opstarten van een label

misschien zit ik inderdaad in de verkeerde hoek te denken, komt omdat mijn info partner hiervoor dj misjah is met zijn eigen ReRun label.

ten eerste hoor ik net dat record industry hun nieuwe label stop eraf hebben gegooid, dat scheelt, dat wist ik niet

misjah adviseerde mij toch echt minimaal 1000 persingen te doen omdat bij 500 je vooral geen naamsbekendheid kunt werven en je plaatjes alleen maar in nederland bij de winkels zullen liggen..

news wilde mijn distributeur worden, maar dan wel minimaal 1000 stuks.

dat van die code bij buma werd echt door die perser in belgie tegen mij gezegd. "geen persingen zonder dat de titels zijn vrijgegeven bij buma stemra!" .. als dat niet zo is, dan was ik gewoon genaaid door hun in belgie!!!

Ik ben ook wel een voorstande van stickers op de zwarte hoezen.

Foei foei Jaimie, jij hebt je huiswerk dus helemaal niet goed gedaan. :)

1) raar verhaal van Discopress. Een paar maten van me hebben daar ook een paar keer wat laten persen (in eigen beheer) en dat was allemaal geen probleem. Ook in Haarlem is het geen enkel probleem uiteraard, geloof me.

2) je moet uiteraard ook aangemeld zijn bij de belastingdienst!

3) Tja, als zij er minimaal 1000 willen hebben dan betekend dat dat ze er waarschijnlijk ook wel 1000 kwijt kunnen. Dat zou natuurlijk heel mooi zijn. Wel van te voren afspreken dat hij ze inderdaad allemaal afneemt!

4) Je leest mijn verhaal niet goed. De drukkosten vallen reuze mee. Vraag nu eerst maar eens een prijslijst bij RI op en kijk eens wat het daadwerkelijk allemaal kost. Zij regelen dat allemaal voor jou en dat komt uiteindlijk allemaal in de totaal prijs terecht. Een fullcolor hoes is altijd aan te raden als je er echt profesioneel uit wil springen. Kost uiteraard wel ietsje meer.

5) Haarlem neemt al weer sinds een jaar ofzo nieuwe klanten aan. Je moet niet teveel afgaan op allerlei verhalen die de ronde doen maar gewoon even zelf de telefoon pakken en voor jezelf checken hoe de situatie is. Dat heb ik toen ook gedaan en er was niets aan het handje. Met die 200,- verzendkosten uit Tjechie ben je uiteindelijk veel duurder uit dan dat je het in Haarlem zou laten doen.

En inderdaad, je doet het voor de lol en de naamsbekendheid en het is te hopen dat je op een verzamelaartje komt. Of beter nog dat het gewoon opgepikt wordt en een dikke hit wordt, maar die kans is natuurlijk heel klein.

Hoe jij je zaken met je publisher hebt geregeld weet ik uiteraard niet, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Ik denk dat je beter iets voorzichtiger kunt beginnen !
Ik wil graag s met je hierover hebben en kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen,
mocht je interesse hebben ! Mail me maar : psychovalley@zonnet.nl
website: www.bounce.to/Mstudio1

p.s. ik had t een jaar geleden direct aan Haarlem gevraagd, toen namen ze geen nieuwe klanten aan !
ik heb begrepen dat ze nu geen stop meer hebben ? perfect!

ow en ehm heeft News nog wat gezegd over mastering ! ik heb van een labeleigenaar die ik ken gehoord dat zijn distributeur het niet wilde doen tenzij t in Engeland gemastered zou zijn (en je hoort t verschil!)
maargoed die jongen begon ook met een oplage van 100plaatjes die vervolgens over de hele wereld werd gedraaid en daarna door Rush nog ff werd geremixed, dus het idee dat je geen naamsbekendheid krijgt als je klein begint is niet helemaal waar (je label wel, maar moet je gewoon nog geen naam hebben haha)

Origineel geplaatst door djsirjamez
dat van die code bij buma werd echt door die perser in belgie tegen mij gezegd. "geen persingen zonder dat de titels zijn vrijgegeven bij buma stemra!" .. als dat niet zo is, dan was ik gewoon genaaid door hun in belgie!!!B]

Dat is gewoon een kwestie van een formuliertje invullen en naar de Buma sturen. Kost je helmaal niets. Zij sturen dan een briefje naar DiscoPress om te zeggen dat het allemaal kosher is. Bij RI stuur je dat formuliertje samen met nog wat andere formulieren naar hun en zij regelen het dan met de Buma. Ook dat kost je niet. Maar dan moet je dus wel een uitgave "in eigen beheer" doen.

het is allemaal geruststellend dat het niet zo duur blijkt te zijn,

maar ik zweer het (letterlijk!) dat ik geen vinyls kon persen bij disco press zonder dat ik die titels had vrij laten geven bij buma stemra, en buma stemra vroeg mij daar 1000 gulden voor, ik heb de faktuur nog liggen!!

Origineel geplaatst door Nolet
Olafmol en ik gaan binnenkort persen en ik verwacht dat we daar 1100 euro aan kwijt zijn all in!! dan heb je 300 stuks met witte hoes en z/w 12" label.

Dan doe je toch iets fout. 500 platen, fullcolor labels, witte binnenhoes met twee gaten, zwarte buitenhoes met twee gaten en 3mm rug en verzenden kost mij 1120,- euro inclusief BTW.

zomaar een ideetje, maar als er allemaal DSF'ers bij RI lopen te persen, kunnen we niet een soort DSF kwantum-korting bedingen bij die gasten??

Olaf

Origineel geplaatst door djsirjamez
het is allemaal geruststellend dat het niet zo duur blijkt te zijn

:) dus binnenkort kunnen we je eigenuitgebrachte plaat in winkel zien liggen?

maar ik zweer het (letterlijk!) dat ik geen vinyls kon persen bij disco press zonder dat ik die titels had vrij laten geven bij buma stemra, en buma stemra vroeg mij daar 1000 gulden voor, ik heb de faktuur nog liggen!!

Maar heb je het dan over nieuwe of bestaande nummers?

ja het zal dan niet zo lang meer duren *D

en ik heb het dan over nieuwe nummers, wat me logisch lijkt.. je maakt een nummer, en die wil je uitbrengen? of ben ik nou gek :slotje:

Origineel geplaatst door olafmol
zomaar een ideetje, maar als er allemaal DSF'ers bij RI lopen te persen, kunnen we niet een soort DSF kwantum-korting bedingen bij die gasten??
Olaf

handig handig, man naar me hart :D
Olaf hoe hebjij de distributie geregeld , ik vraag t me echt af.
Ga je dan naar een winkel (midtown,twist of bijv. basic etc.) en zeg je hier heb je me plaat gooi in je bak ?
Of is t iets complexer ? hehe, dat is voor mij het enige puzle stukkie dat ik nog niet snap in het uitbrengen van plaatjes onder eigen beheer !

Origineel geplaatst door Mstudio1
Ga je dan naar een winkel (midtown,twist of bijv. basic etc.) en zeg je hier heb je me plaat gooi in je bak ?
Of is t iets complexer ? hehe, dat is voor mij het enige puzle stukkie dat ik nog niet snap in het uitbrengen van plaatjes onder eigen beheer !

dat laatste snap ik ook nog niet echt om eerlijk te zijn.. explain please

enne Mstudio1, ik ga je zeker mailen, eerst even deze discussie volgen en uitzitten

Dit is de letterlijke aanvraag die ik heb gedaan in tsjechie voor een offerte:

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Hello;

I would like to ask to you an index of what it would cost if i
would order the following @t your company;

I would deliver the cd with the music on it (already mastered);
I would deliver the graphic files at the right format for the label.
500 x 12"inch of 140 gram.
The sleeve should be a white disco sleeve.
The label only black & white.
And the postage costs to the netherlands

If you could send me a detail of the prices that would be nice, and could
you also tell me if test / promo copy's are included. And if so; what would
be the costs of that.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Als ik het antwoord weet laat ik het jullie lezen !

Wel interessant allemaal !!!Maar wat zijn nou ongeveer de kosten per plaat als je er 1000 van laat drukken? En hoegaat dat precies met een distributie? Kopen zij die platen van jou, of doen zij alleen de distibutie en indien verkocht aan een winkel wordt er dan pas geld verdient door beide partijen, dus in andere woorden "no cure, no pay". En weet iemand wat er voor een soort deals er worden getekend met distributies? Zoals voor hoeveel verkoop je het weer aan een distributie?

Misschien kan iemand mij helpen met deze vragen.

Thanx

Origineel geplaatst door Mstudio1

tja dat is echt beetje via-via gegaan......goeie vriend van me is weer goeie vriendjes met rushhour...en die waren ook onder de indruk van de tracks van ons.....dus die hadden zoiets van: kom maar door met een doosje, dan regelen we dat voor jullie..allemaal informeel enzo zeg maar....for the love of it..... verder gaan we zelf ook leuren...... je weet hoe dat gaat, iedereen kent wel mensen in het wereldje....gewoon ff de platenzaken langslopen en wat stuks droppen.... lowlevel all the way..guerilla stylee! ;)

als het allemaal vrij makkelijk gaat zo
dan ga ik zeker de remix die ik van Duran Duran heb gemaakt ook op vinyl zetten
want dat is gewoon een hit! elke dj vraagt ernaar..

als je niet geclearde samples gebruikt zou ik het zeker lowlevel doen..dus geen namen ed erop.....en in superkleine oplage..... al moet ik zeggen dat ik van de meeste producers wel hoor dat de meeste sample-eigenaren geen probleem hebben met het release van kleine oplages vinyl met niet geclearde samples..het wordt pas een probleem als je nummer een hit wordt...... maar dan klopt er vast wel een grote jongen aan en die kan dan vast wel de samples voor je clearen of de boel opnieuw laten inspelen..

dat kan je het beste bij RI vragen lijkt me dan :D
maar ja, dat kan dus

Origineel geplaatst door omiel
Dan doe je toch iets fout. 500 platen, fullcolor labels, witte binnenhoes met twee gaten, zwarte buitenhoes met twee gaten en 3mm rug en verzenden kost mij 1120,- euro inclusief BTW.

??? Wat gek Omiel???

Ik heb hier de offerte liggen van Anouk bij RI:

Snijding + ontwikkeling audio vanaf CD/Dat 300.00
Vinyl 300 0.75 225.00
labels CMYK 11 7.90 86.90
witte discohoes 2 gaten 300 0.14 42.00
small quantity development 90.00
Stemra 45 toeren 300 0.41 123.00

subtotaal 866.90

BTW 19 % 164.71

Totaal (ex transport) 1031.61

Hoe speel jij het dan klaar om voor een pietsie meer 500 stuks te krijgen? Voor 500 moesten wij 1300 euro lappen...

Aha, jij betaald maar liefst 90,- euro extra omdat het een kleine oplage is en 123,- euro Stemra kosten (?). Je hebt trouwens ook fullcolor labels zie ik. Mijn rekeningen liggen helaas allemaal bij mijn accountant, dus ik kan niet meer precies bekijken wat ze mij allemaal in rekening hebben gebracht.

Wellicht zijn de prijzen weer wat omhoog gegaan.

Back