Waves plugins sorteren.

Mindhunter

Ouwe rot
Ik zou graag de plugins van waves willen sorteren onder categorieën, compressor, Eq, etc... in cubase SX3

Echter ik weet niet hoe ik die moet doen.

Met Softsynths heb ik gewoon in de map vstplugins directorys gemaakt met: Trance/Ambient etc... en daar de .dll van de desbetrefende synth ingezet.

Maar met de Effectplugins van waves snap ik niet hoe ik het moet doen, want in de waves folder in program files, staan niet alle waves plugins.

En via Plugin information in cubase wordt met een stuk of 40 plugins alleen verwezen naar: programfiles\steinberg\vstplugins\waveshell-vst.dll

Betekent dit dat ik de plugins van waves niet kan sorteren?

in je cubase map zit een een map met vst's, die zijn weer onderverdeeld in submappies,
je kan hier zelfs eigen mappen aan toevoegen, en cubase zet ze netjes neer waar je wil,
tenminste, zo heb ik het gedaan en dat werkt bij mij !
dus niet in je vst map (program files / steinber / vst )
maar rechtstreeks in je Cubase map !

:mega:

Dat klopt, zo doe ik het ook met de meeste plugins,

Maar heel veel waves plugins verwijzen naar dezelfde .dll namelijk:

Waveshell-vst 5.2.dll

Zodat ik ze dus niet kan onderverdelen.

En met de andere .dll's zoals bv morphoder.dll gaat het ook niet.

Want als ik in de waves/vstplugins (waar bv morphoder.dll staat) een mapje maak: "Morphoder" en in dat mapje de morphoder.dll zet, dan krijg ik in cubase de morphoder gewoon tussen alle andere plugins van waves te zien.

Waves maakt ook zelf mapjes met: Mono/mono-stereo/others/surround.

Ik weet niet hoe ik dit moet veranderen...

Laatst gewijzigd:
Check even hier:

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?p=2430859

Download dat programmaatje shell2vst.

Zet die in de map waar de waveshell*.dll bestanden staan.
Sleep de dll bestanden naar het shell2vst icoontje.
Als ik het goed onthouden heb, wordt er nu een nieuwe map aangemaakt met losse .dll's voor alle Waves fx. Deze .dll's kan je dan verplaatsen naar waar je maar wilt (dus bv in een structuur zetten zoals jij wilt).
Let op: de die nieuwe .dll's verwijzen "intern" nog steeds naar de betreffende waveshell*.dll, dat wil zeggen dat als je de waveshell*.dll verplaatst, de .dll's niet meer zullen werken.

Oké, ik ben nu op mijn werk dus zal het morgen uitproberen.
Hoop dat het lukt, zou wel een stuk overzichtelijker zijn.

Bedankt!

Heb net die Shell2vst toegepast op de waveshell bestanden.

Hij maakt mooi een tig .dll files. Maar als ik deze naar een map in de vstfolder van Cubase verplaats / copieer laat cubase maar een 1/4 gedeelte ongeveer van deze plugins zien.

Maxxbass.dll en vele andere bv laat ie niet zien?, terwijl rverb.dll bv weer wel?

Heb via de plugin information gekeken, en daar staat 1/4 van die dll files in, en de rest niet???

************* EDIT

Heb na veel klungelen het probleem gevonden.

Ik moest alle waveshells in de vstplugin folder verwijderen.

Nu werkt het!

thanx!

Laatst gewijzigd:
Back