hoe reset je de ion

via midi of via je keyboard ?

Als je weinig polyfonie hebt is het vaak op te lossen door even 2 handen over je keyboard te leggen, waardoor hij de hangende noten zal stoppen omdat hij daar geen stemmen meer voor over heeft.

Als het via midi is ligt het eraan dat hij de midi noot uit niet ontvangt, dus dan zou ik even spitten in je midi config (interface, instelleingen in sequencer en het belangrijkste KABELS).

Heb je een midi-loop? Doet -ie het ook als je'm niet via je sequencer laat lopen of als je de MIDI out (of in) kabel losgehaald hebt? Kun je local off instellen op je synth?

Zomaar wat van het net:

Problem:
Is there a way to factory reset the Alesis ION keyboard?

Solution:
The Ion initializes itself every time you turn it on.

But, to restore all factory settings and banks, you can download the original SysEX files from the Alesis website and send the MIDI files to the Ion.

ik heb er ook weleens last van. een druk op de 'home' knop en het is tijdelijk verholpen. alesis heeft nooit gereageerd op mijn vragen helaas.

De factory reset zit in het global menu pagina 7 soft toets 1.
Overigens is dit pas bij OS versie 1.06 het geval...

De banks etc. worden niet terug gezet, als je die terug wilt, zul je ze opnieuw moeten laden.

Succes!

Hier heb je de service manual: http://www.statikcatstudio.com/ION-Q01-SCHEMATICS.pdf op pagina 18 staat hoe je in de MIDI diagnostics menus kunt komen. Als je dapper bent....

Bedankt voor de link en de andere ook bedankt voor de hulp, ik ga het van het weekeind allemaal proberen.

elektrovolt,
Dat werkte in het begin het is nu bij elke keer dat ik een noot aansla. Het vreemde is dan dat als ik bijv een C6 aan sla dat ie dan ook een hele lage noot aanslaat.

heel raar. ik heb ook zo nu en dan het probleem dat ik een vooraf opgeslagen program oproep, en er hele andere geluiden uitkomen dan ik ingeprogrammeerd heb. dit gaat vaak samen met hangende noten. ik heb het idee dat de midi implementatie gewoon bagger is. alesis zou gewoon een nieuwe firmware moeten schrijven maar dat zullen ze nooit meer doen vermoed ik...

Ik heb het even wat beter gekeken naar het probleem met m`n ION.

Als ik de toetsen gebruik van de ION is er niks aan de hand.
In Fruity Loops is er ook niks aan de hand. Ik kan daar een melodie intekenen en afspelen zonder dat er rare dingen gebeuren.
In Cubase zit de fout denk ik. Ik kan in de Key Editor, met de Acoustic Feedback aan, de melodie intekenen zonder problemen. Maar vanaf het moment dat ik op play druk komen er allerlei geluiden bij die je niet wilt horen.

Ik heb hier van een voorbeeld bijgevoegd. Eerst teken ik wat noten in de Key Editor en vervolgens druk ik op play. Luister maar wat ik bedoel.
Het geluid blijft hangen, ook al stop ik Cubase, tot dat ik 2x snel op home (op de ION zelf) druk waardoor hij stopt.

Ik heb het geprobeerd met een andere midikabel uit een andere poort van de Midex8 maar dat was het zelfde. Nog even de manual doorgebladerd maar werd er niet veel wijzer van.

Werk met Cubase 4.5.2. Met update 4.1 had hij dit probleem ook.

Attachments

• ION noot problemen.wav
    1,8 MB · Bekeken: 79
Back