Izotope Vocal Remover

boeklanoei

Ouwe rot
Wie kent het progje? Wat zijn jullie alround bevindingen?
Goed alternatief verder?

Ken het niet, maar vocal removing werkt nooit goed. Zijn verschillende technieken voor, door bepaalde frequenties te filteren, of door bepaalde geluiden uit je stereosignaal te schrappen. Wordt er helaas nooit mooier op en het resultaat is vrijwel altijd teleurstellend.

Zoiets kan werken als je vocal audio track 100% stereoverbreed is, dan haal je dat gewoon weg en hou je de muziek over. Maar aangezien dat nogal wat faseproblemen geeft zul je dat niet zo snel tegenkomen.

Ken het niet, maar vocal removing werkt nooit goed. Zijn verschillende technieken voor, door bepaalde frequenties te filteren, of door bepaalde geluiden uit je stereosignaal te schrappen. Wordt er helaas nooit mooier op en het resultaat is vrijwel altijd teleurstellend.

Zoiets kan werken als je vocal audio track 100% stereoverbreed is, dan haal je dat gewoon weg en hou je de muziek over. Maar aangezien dat nogal wat faseproblemen geeft zul je dat niet zo snel tegenkomen.

Ik dacht juist als het andersom was............muziek stereo, zang mono in het midden. Dan lukt het met de algoritmes redelijk het eruit te krijgen.

Maar inderdaad: de resultaten zijn niet best. Beter maar geld uitgeven voor een goede 'orkestband'.

Ik dacht juist als het andersom was............muziek stereo, zang mono in het midden. Dan lukt het met de algoritmes redelijk het eruit te krijgen.

Ah, ik haal het door elkaar volgens mij. Wat ik zei werkt dan juist weer wel soms als je een gebrekkige acapella wilt maken, toch?

Edit: Alhoewel, als de zang heel breed stereo is, zoals vaak in een refrein, en je speelt de track mono af, is dat bijna verdwenen.. Wel eens gehad met bepaalde muziek uit de 'speakers' van een mobieltje..

Ik heb het hier 10 minuten geprobeerd, en toen meteen weer verwijderd. Werk inderdaad niet 100% geeft wel een "leuk effect" en is "leuk geprobeerd" maar zoals t in de demo's die ze op de site hebben staan, is het zeker niet het geval (overigens een demo met maar 2 instrumenten en een vocal, die qua frequentie elkaar niet in de weg liggen, dus dan kun je met een beetje eq werk hetzelfde doen...).

Geen aanrader als je t mij vraagt...

Back