Cubase SX3 vraag.

Bonnefooi

Ouwe rot
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een probleem waar ik echt niet vanaf kom.
Heb gezocht in de handleiding van zowel cubase als de tascam.. maar tot nu toe geen resultaat!

Zodra ik cubase SX3 opstart dan veranderden de instellingen van mijn Tascam FW-1884 mixer.

Cubase start op en de eerste 2 kanalen worden gemute en ook de panning veranderd. Dit betreft dus de analoge ingangen van de tascam. Erg vervelend aangezien ik de kanalen elke keer weer goed moet zetten.

Dit gebeurd alleen als cubase wordt opgestart.

Iemand enig idee waar dit probleem in kan zitten?

zoek eens onder system en of connections bij cubase. en als alles goed staat, save dan de untitled

Hee, bedankt voor het meedenken!

Even zo uit mijn hoofd hoor.. zit nu op t werk en heb hier geen cubase..

@ Meesha,
Ik heb al gekeken naar of er zoiets in de tascam zit, helaas niet!
Ik snapt niet waarom de tascam zich zo gedraagt, er zit namelijk een ''computer'' en ''mon'' optie op. Met de computer modus kan ik de cubase mixer bedienen en alsie op mon staat dan alleen maar het volume/panning van de analoge ingangen, echter alleen maar het volume wat uit mijn monitoren komt. Alle ingangen geven dus een gelijk volume naar cubase dus ik alleen maar kan veranderen in de cubase mixer dmv de gain knop daar.

Ook zie ik daar geen mute knopje branden of de panning veranderen..

@ Hazes,
Nee ik laad geen standaard template in. Gewoon een leeg scherm. vaak open ik dan een template die ik aangemaakt heb met alle juiste connections (analoge in/outs goed geroute)
Als ik dan het gemaakte template inlaad veranderd er niets aan track 1 en 2 ie nog steeds gemute staan en de panning naar links en rechts. Terwijl ik deze normaal op unmute heb staan en de panning center.

@ Sunny pedaal,
Alles staat dus goed! Ik zal nog eens proberen om untitled te saven, misschien haalt dit iets uit.

Iemand anders nog suggesties aan de hand van de info die ik net heb gegeven?

Laatst gewijzigd:
Back