Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hallo,
Ik vroeg me af hoe je zo'n breed gitaargeluid krijgt zoals
in het bijgevoegde fragment van Porcupine Tree ?
Merçi,
Jim

bassio schreef:2x opnemen en links en rechts pannnen.
Unic schreef:2 maten breed
snair dubbelspoors. links en rechts met een kleine verschuiving tussen de twee. Anders hoor je hem nog steeds in het midden. + reverb.
Gitaar dubbelspoors, zelfde verhaal met verschuiving.
Lead met chorus.
Alvast bedankt voor de reacties !
Dat verschuiven tussen links en rechts, doe je dat met een delay ?
Groeten,
Jim
heuh? ik snap je niet helemaal Unic. Als de rechtsgepande toon iets later start dan de linksgepande toon (beide mono dus), dan heb je toch met een delay te maken? Hetzij door het rechterkanaal door een delay unit te gooien, hetzij door het audiospoor enkele ms naar rechts te verschuiven....?
Bovenstaande geldt natuurlijk alleen bij 1 mono take... bij 2 mono takes heb je automatisch te maken tijdverschil omdat je nooit exact 2 keer hetzelfde speelt.
Daar kwam ik wat later achter. Mijn voorbeeld is dus in een sequencer of wavediter etc... In jou geval is een delay een prima middel om het in 1 keer live te doen. Beter naar mening is om 1 keer de basispartij mono opte nemen om deze achteraf stereo te zetten. En dan op de manier zoals ik vertel met die kline verschuiving.