Waar vind ik zo'n bureau?

Djones

Stamgast
Ik ben op zoek naar een heel simpel/basic, en goedkoop bureau.
Het enige wat ik echt nodig heb is een tafelblad met daaronder de mogelijk om mijn 88-toetsen masterkeyboard erin te zetten, met daaronder weer een uitschuifplank voor mijn toetsenbord.

Enig idee waar ik zoiets vinden kan?

Heb je dan nog wel genoeg ruimte voor je benen? Ik heb zelf gewoon een railsysteem (voor keukenlades bv) gekocht bij de bouwmarkt en een plaat MDF en dit onder een bureau bevestigd.

Bij de Kwantum, of soort gelijke winkels, heb je vaak goedkope bureaus, maar Marktplaats werkt ook vaak erg goed.

Ik zou natuurlijk ook een grote lage werktafel kunnen aanschaffen, en daaronder dan de rails installeren om mijn keyboard op te plaatsen.

Dat kan zeker ook. Maar let wel op je beenruimte en ook op de hoogte van je klavier. Als hij te laag geplaatst is, krijg je erg last van je handen tijdens het spelen/tweaken.

FF bij ikea kijken?

kijk ook eens naar de Jerker computertafel van Ikea. die is bijzonder stevig, heel erg handig & veelzijdig. Het oude model van pak m beet 10 jaar terug is het beste en uitbreidbaar met lekker veel extra zwenkbare plankjes voor je speakers enzo. In vergelijking met het meeste zgn. "profi" studio meubilair is de Jerker goedkoper en steviger.

kijk ook eens naar de Jerker computertafel van Ikea. die is bijzonder stevig, heel erg handig & veelzijdig. Het oude model van pak m beet 10 jaar terug is het beste en uitbreidbaar met lekker veel extra zwenkbare plankjes voor je speakers enzo. In vergelijking met het meeste zgn. "profi" studio meubilair is de Jerker goedkoper en steviger.

Steviger zeker weten?
Ik ben zelf iet zo van het zweeds waaibomen hout heb er een kast van en die is niet stevig maar ga toch eens kijken dan..

Ik heb nu sinds enige weken de FAME W201 van musicstore.de

Superbureau!

470715694_5_E2yK.jpeg

Zelf heb ik ooit een tafel gemaakt op 80cm hoogte en daarop mn synths gestapeld. Dan kon ik er fijn achter staan om te spelen.
Vroegah:
synthnieuw.jpg

Dat 19" rack zit erin volgens mij :)

Ik heb zelf ook zo`n oude Jerker van Ikea. Werkt prima en is enorm stevig. Ik denk dat het voor een 88 toetsending niet breed genoeg is. DX7 met 61 toetsen past er precies tussen met een paar cm speling aan beide kanten. Het bureau is 110 cm breed en zeer goedkoop tweedehands te vinden. Met een beetje knutselwerk kun je er misschien nog wat van maken voor 88 toetsen.

Steviger zeker weten?
Ik ben zelf iet zo van het zweeds waaibomen hout heb er een kast van en die is niet stevig maar ga toch eens kijken dan..

De sterkte en stabiliteit van dit bureau wordt ontleend aan het metalen frame. De (waaibomen)houten planken hebben ook weer een metalen frame eronder voor de stevigheid.

Maargoed, ik heb geen aandelen Ikea ;) Als je alleen op zoek bent naar een simpele oplossing: neem een tafelblad en maak zelf een uitschuifoplossing voor je toetsenbord.... Dan kan iedere meubel- of doe-het-zelf zaak je daar natuurlijk aan helpen :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf gewoon een railsysteem (voor keukenlades bv) gekocht bij de bouwmarkt en een plaat MDF en dit onder een bureau bevestigd.

Kun je daar eens een foto'tje van posten?
Ik ben benieuwd hoe je dat precies gedaan hebt, ik was namelijk zelf ook zoiets van plan!

subatomic nice deskje hoor enuh ursamajor.. je plank zakt door haha pas maar op je mooie spulletjes

Er zit een dik houten frame onder die plank, so no worry! Kon er zelf nog wel bij gaan staan ;)
Maar dit is alweer vergane glorie helaas. Verhuisd, ruimtegebrek, synths verkocht...:stupid;{

Kun je daar eens een foto'tje van posten?
Ik ben benieuwd hoe je dat precies gedaan hebt, ik was namelijk zelf ook zoiets van plan!

Dat was in mijn vorige woning, maar ik denk dat ik het je nog wel kan uitleggen.

Ik kad twee solide lade railsen gekocht bij de bouwmarkt. Wel even zoeken voor een beetje stevige, die ook ver genoeg uit kunnen schuiven.

De twee railsen heb ik een mdf plaat bevestigd. De railsen zelf heb ik met (stevige) hoekijzers bevestigd aan het bureau. Wel oppassen dat je niet te lange schroeven gebruikt, anders komen ze er aan de verkeerde kant uit.

Ik zal kijken of ik nog een goede foto kan vinden.

Steviger zeker weten? Ik ben zelf iet zo van het zweeds waaibomen hout
Ja, zeker weten! ten eerste is het hout zelf al behoorlijk dik & stevig maar de constructie is bijzonder robust dankzij de zware stalen balken met solide verbindingen. Ik heb er een tijdlang een Jupiter-8 op gestald (een vd zwaarste synths ever) zonder prblemen.. niet doorbuigen, geen speling of wiebels. Ik begrijp de aarzeling tov Ikea producten maar dit is (was) een hele gunstige uitzondering. ook niet echt spot-goedkoop trouwens, volgens mij heb ik toendertijd tussen de 500 en 600 gulden betaald voor mijn exemplaar met bijna alle optionele uitbereidingen. Ik wil 'm nooit never meer kwijt.

nog iemand ervaring met die fame w-201?
staan die schermen niet erg ver of valt dat mee?
ik heb de afmetingen eens goed bekeken, maar toch beter eens gebruikerservaringen checken: heb je nog genoeg beenruimte?

Back