sidechain probleempje

Eevar

Stamgast
ik zit met een heel stom probleempje.
ik ben in cubase bezig met een vengeance kick. die komt via de stereo out van m'n geluidskaart m'n pc uit en gaat de mixer in op 2 mono kanalen (L + R)
nu wil ik die kick sidechainen met een mono hardware basssynth. compressor prik ik dus via de insert op het kanaal van de bass en de sidechain van de compressor gaat naar de direct out van het kanaal waar de pc aan hangt maar ik heb natuurlijk 2 kanalen voor de pc (L+R)
nu kan ik het kanaal van de kick in de cubase mixer routen naar een andere output van m'n geluidskaart maar ik kan dan alleen een stereobus aanmaken waardoor cubase de kick dus over 2 outputs verspreid. dan kan ik dus niet alleen maar het linkerstekkertje aansluiten. kortom de kick moet gewoon op een monokanaal op de hardwaremixer binnen komen. hoe kan ik dit het beste doen?
ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Ik kan bij VST connections --> outputs gewoon een mono bus add'en dat dan automatisch analog out 3 wordt... vreemd dat jou dat niet lukt. welke geluidskaart heb je ?

ja ik kan bij vst connections een mono bus maken maar dan selecteerd ie als output automatisch 3/4. links en rechts dus. het is niet mogelijk om alleen output 3 te nemen.
ik heb een m-audio delta 1010LT.

ik heb een delta 66 omni en cubase 3.1 dus volgens mij moet je gewoon 1 kanaal aan kunnen maken

[edit]

bij mij staat er in VST conn.:

3 analog out 3/4 L Delta

dat is toch maar 1 kanaal ?

het klopt idd wat je zegt Funky Dee. ik heb het even geprobeerd. bij het maken van een mono bus selecteerd ie 3/4 maar hij splitst ze toch op in 2 x mono want ouptut 4 geeft geen signaal hij klinkt nu op mono output 3 net zo krachtig als op een stereo bus (op het stereobeeld na natuurlijk). ik ging er van uit dat als er staat 3/4 dat ie hem niet zou splitsten maar toch wel dus. probleem opgelost. thnks!

:baco:

Back