bumastemra vraagje

All works on the Electrobel platforms are released under a Creative Commons Licence, so that they can be copied, distributed and used for all non-commercial purposes.

ik zou ff heel goed checken of een winkel niet onder commercial purposes valt, voordat iemand daar ineens moeilijk over gaat doen

Het is een lastig verhaal, maar hoe de BS ermee omgaat vind ik gewoon niet in orde.

En toch handelt BS in al je voorbeelden zeer correct.

Las laatst een stuk op de site van BS dat je ze mede eigenaar maakt. Dacht altijd dat je ze een machtiging gaf :confused:

Las laatst een stuk op de site van BS dat je ze mede eigenaar maakt. Dacht altijd dat je ze een machtiging gaf :confused:

Hoi,

Hoe bedoel je dat de BS in al mijn voorbeelden terecht handelt?

grtzzzRb

Link ?

Je draagt wel al je auteursrechten over, maar die krijg je weer terug als het contract wordt beeindigd.
Opzeggen kan voor ieder 31 dec van een jaar.
Ik heb even mijn Buma contract en Stemra contract erbij gepakt, zijn beiden hetzelfde:

Artikel 13.1 staat dat de buma haar rechten teruggeeft aan de auteur/rechthebbenden zodra de exploitatie en handhaving van de rechten ten einde is gekomen.
Lopende deals die al getekend zijn voordat de beeindiging plaatsvond worden nog wel afgehandeld.

Topic helemaal vergeten :o:

@brz....Yez dat zie je goed, commercieel gebruik moet je voor afdragen. Bedoel je draait bewust een bepaalt soort muziek, met een bepaald doel in je winkel oid ;)

@Niel....kan het niet meer trug vinden, ik wist dat ik die pagina moest opslaan.:o:

Heb net ff gekeken op de site, jou verhaal klopt als een bus, je draagt exploratie rechten over, persoonlijkheidsrechten blijven nog bij de maker :)

Back