juno60 arpegiator

horny rabbit

Stamgast
hallo,
ik heb een vraag aangaande de arpegiator van de juno60.
werkt deze alleen door een externe aansturing of zou hij ook zonder trigger input moeten lopen?

[wiki]Roland Juno-60[/wiki]

Last edited by a moderator:
en 1 om hem vast te houden.
niet per definitie daarvoor bedoeld... je kan de hold knop ook gebruiken zonder arpeggiator...

wat wel fijn is van de juno-60's arpeggiator is dat ie echt altijd clocked op de arp clock en niet zoals bij andere synths zoals bijv de poly-61 op de eerste toetsaanslag... dat is dus kut...

Laatst gewijzigd:
oke. maar ik was dus bij die jongen die die juno60 wilde verkopen.
ik heb hem nog niet gekocht, omdat die arp. dus niet werkte.
heb de twee knoppen ingedrukt(holt en arp.) maar als je een toets indrukte gebeurde er dus niets. maar een externe trigger laat hem wel lopen dus.

de arp loopt ook niet als er een jack in de triggerinput zit,heb je dat gecheckt?

maar hij moet dus ook functioneren/ gaan "lopen" zonder een externe trigger?
uiteraard, dat is de default functie... er zit niet voor niets een RATE slider op...

dus Arpeggio (interne clock):

- zorg dat er geen jack in de arp clock-in zit
- gele Arpeggio knop indrukken
- sla een chord aan

Laatst gewijzigd:
oke dat leek me ook heel logisch eigenlijk, als er dan dus geen geluid uit komt is er iets mis met de interne clock neem ik aan.
enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
of wat reparatie kosten zijn?
dank voor info.
is mischien handigger als meteen gezegd wordt dat die arp. dus gewoon moet werken zonder exteren trigger. achja.
in iedergeval bedankt voor de moeite.

als je alles hebt gedaan zoals beschreven in mijn voorgaande post en
het werkt nog niet dan is er idd iets mis met de interne Arpeggio clock...

wat het euvel dan pcies kan zijn? misschien is de clock-osc van de arp kapot, of misschien is het de verbinding van de clock-osc naar het daadwerkelijk triggeren van de noten, maar daar heb ik eigenlijk weinig verstand van verder...
ik weet alleen hoe het normaal gesproken in goede toestand zou moeten werken dus...

Laatst gewijzigd:
in die handleiding vind ik niets over de arp.
ik ook niet... een erg slechte niet volledige manual idd...

Achterop de juno zit nog een ingang voor je arp clock zodra je die gebruikt vervallen de knoppen en faders voor de arp.
alleen de rate slider heeft geen invloed meer... de range en up/down switches werken nog wel gewoon nateluurlijk™...

Laatst gewijzigd:
loopt de arp wel op externe clock?
Dus als je er een trigger naartoe stuurt...het kan ook een contact probleem zijn de arp clock in verbreekt de verbinding tussen de interne clock en de arp,deze verbreekcontacten zijn nog wel eens vies of verbogen door veelvuldig gebruik...
succe ermee,de juno 60 is imho wel de leukste uit de juno serie,ook de zwaarste trouwens..:)

okee.
dan ga ik ff kijken wat ik hiermee ga doen.
beetj bang voor reparatie kosten.
dat moet nog wel mee vallen denk ik... als de rest het goed doet en de JU-60 ziet er verder gewoon redelijk uit dan zou ik hem gewoon nemen... het is een betrouwbaar (doch niet al te veelzijdig), robuust gebouwt werkpaard die je altijd wel in kan zetten eigenlijk in welk nummer dan ook...

deze verbreekcontacten zijn nog wel eens vies of verbogen door veelvuldig gebruik...
dat zou idd ook nog kunnen...

succe ermee,de juno 60 is imho wel de leukste uit de juno serie,ook de zwaarste trouwens..:)
qua gewicht zeker (hoewel nog gewoon redelijk te tillen)

Back