Open Labs Miko LXD

attachment.php

Ik kwam tijdje geleden deze hele vette "tool" tegen op NAMM2009, kwam het hier nog niet tegen dus moest het hier even neerzetten.

Het moet wel wat kosten: V.A. $4,599, maar dan heb je ook wel wat. Windows based systeem dat voornamelijk gebouwd is om al je vsts te draaien, eigen sound library heeft, drumpad, etc etc. Zon beetje alles wat je uberhaupt nodig zou kunnen hebben wat software betreft. Brengt software en vst net een stapje verder.

[wiki]Open Labs Miko LXD[/wiki]
SPECS:

Keyboard
37-key semi-weighted synth action keyboard (World class Fatar® Technology)

CPU
MiKo LXD: Intel® Core2 Quad® (2.5GHz)

Control Surfaces
Pitch Bend and Modulation Wheels
Trackpad with 2 buttons
External Keyboard (“QWERTY”) Module
DJ Module: Penny and Giles® Cross-Fader, 7 Knobs and 12 buttons

Memory
4GB

Audio I/O
(1) High Performance Audio I/O Card with Low Latency including 24-bit/96kHz professional 4-in/6-out : (2) mic/instrument preamp inputs (with Phantom Power 48V), (2) analog line inputs, (6) analog line outputs, S/PDIF digital I/O (coaxial)

Storage
1 Terabyte

Drive
High Speed Dual-Layer 8.5GB/disc CD/DVD Burner

Display
Internal 15” Color Touch Screen LCD High resolution (1024 x 768)
External VGA port for running dual monitors or a video projector

Connection
Midi In/Out
1) Sustain and (1) Expression ports
2) USB 2.0 ports
3) (1) FireWire 400 port
4) (1) Gigabit (10/100/1000) Ethernet port
5) (1) Headphone Jack with Volume Control

Software
Microsoft® Windows® XP Home
Open Labs Custom GUI (Graphic User Interface)
Open Labs Riff®
Open Labs mFusion®
Open Labs Karsyn®
Open Labs MimiK (optional on SE Model)

PREMIUM Factory Sound Library
Over 1,500 presets on MiKo LXD preloaded into Karsyn racks for fast, easy and immediate use. (Check our Software Bundle webpage for more information)

Power Supply
500 Watt Power Supply, Whisper Quiet Cooling Fans (Internal Chassis, Processor & Power Supply)

Dimensions
32"(L) X 19"(W) X 7"(H)
Weight (base configuration) 39.2 lbs.

http://www.openlabs.com/mikolxd-overview.html

Attachments

• open_labs_mikolxd.png
    open_labs_mikolxd.png
    157,9 KB · Bekeken: 171
Last edited by a moderator:
idd een veels te hoge prijs voor wat het te bieden heeft

maar mss is dat juist goed voor hun en zal dit alleen gekocht worden door de rijkste

Ik heb me vaker verbaasd over de prijsstelling van dit bedrijf.

Cpu: 250 dollar
Geheugen: 50 dollar
Moederbord: 90 dollar
Harde schijf: 80 dollar
DVD brander 20 dollar
Voeding:100 dollar

Presonus firebox: 270 dollar

Case (molding/materiaal): 150 dollar
XP license: 75 dollar
Overige software-licenses: 200 dollar

Assemblage: 50 dollar

Verpakking/manuals/etc: 20 dollar

Oef, dan zitten we al op 1355. En dan is er nog geen winst gemaakt, geen R&D betaald, geen verkoopmedewerker in dienst, geen handleiding geschreven, geen website online, geen supportmedewerker naast de telefoon.

En oja, misschien komt het hard aan; OpenLabs is een BEDRIJF, geen liefdadigheidsinstelling!!!!

:stupid Zijn er hier volgens mij een aantal wel heel erg ver van de (commerciele) wereld..

Wat moet zo'n apparaat met een voeding van 500 Watt? Kun je er soms ook je was in drogen?

gelijk moet ik geven, wel mooie technologie maar inderdaad voor dat geld:

macbook pro: betere computer
jazzmutant lemur:betere controller , en multitouch
RME geluidskaart: betere geluidskaart

ik denk dat je dan behoorlijk uitgeluld bent

Voor dat geld/budget geef ik liever nog iets meer uit voor een Oasys. Of een stuk minder voor een paar losse dingen :P

Mijn vooroordeel zegt ook altijd nog dat die alles in 1 dingen hoe dan ook consessies moeten doen tov meer doelgerichte modules. Afgezien daarvan vind ik em echt gruwellelijk, maar da's ook maar een mening ;)

Wat moet je nu met zo'n klein klaviertje ?? je kan niet eens een fatsoenlijke solo spelen op die manier hehe.

Ik vind 3 oktaven een prima sologrootte. Al die 2 oktaven controllers, die snap ik niet. Dat is echt voor mensen die niet kunnen spelen. :duivels:

het is echt crises als ik de meeste reacties lees..waarom mag iets niet meer lekker over de TOP zijn..vind ik het als geheel best wel intereessant .
Er zijn volgens mij nog steeds erg veel mensen die liever geen PC achtig iets gebruiken maar wel openstaan voor de mogelijkheden daarvan.
BEN zelf ook zo'n IN-Be-TWteener..had daarom ook een Fusion..maar was nog niet daaraan toe denk ik dus weer terug op de vertrouwde oudere generatie spullen.

Misschien is dit aanbod daarom toch wel een aanvulling..en de markt is bovendien scherp..

als het aanbod te duur is, wordt het gewoon niet gekocht..zie ook Alesis Fusion (behalve dan natuurlijk, dat de Fusions, ook nogal wat aanloop probemen had waardoor de markt alleen nog tegen zware korting wilde kopen....)

GROTER keyboard voor het gevraagd geld lijkt wel een MUST overigens..
waarom geen ronde 70 goed gewogen eraangehangen of komen er nog andere versies...? de 61 key's Neko is toch veel anders meer computer achtiger lijkt het.
en zijn er misschien leuke assesoires bij..?..geinig statiefje..graag dan met ingebouwde goede opname micro's of leuke aanbelichting over het oppervlak naast de andere lichtgevers. speciale lekker grote bollen van rubber in gifgroen waar de dopjes van de onderzijde inpassen.

MEER flauwekul, daar wacht ik nog steeds op..en dan mag het best wel wat kosten.

Laatst gewijzigd:
Ik heb me vaker verbaasd over de prijsstelling van dit bedrijf.

Als je je hier over verbaast moet je maar eens nagaan wat zo'n Sharc chip kost op een UAD2. En dan de prijsverschillen van de solo, duo en quad naast elkaar leggen. :D ;) 8o)

Als je je hier over verbaast moet je maar eens nagaan wat zo'n Sharc chip kost op een UAD2. En dan de prijsverschillen van de solo, duo en quad naast elkaar leggen. :D ;) 8o)

Blijkbaar heb jij dat al gedaan. Dus vertel, vertelll, vertellllll....

Altijd leuk om te horen. Op een iPod zit zo'n 50% verschil tussen productie en verkoop. Maar dan moet daar indedaad nog de r&d, afdelingssecretaresse en tussenhandel van betaald worden...

ach het is gewoon een wanhopige poging van van hun om Openlabs alsnog op te kaart proberen te zetten... en ik vrees voor hun dat het ze niet gaat lukken.

Openlabs is nooit echt een enorm populair bedrijf geweest denk ik

(...)

Verpakking/manuals/etc: 20 dollar

(...)

:stupid Zijn er hier volgens mij een aantal wel heel erg ver van de (commerciele) wereld..

:mega: :dubbel:

Ow ja, nog iets: als je als bedrijf consumentenprijzen gaat betalen voor componenten is er ook iets niet in de haak....

gelijk moet ik geven, wel mooie technologie maar inderdaad voor dat geld:

macbook pro: betere computer
jazzmutant lemur:betere controller , en multitouch
RME geluidskaart: betere geluidskaart

ik denk dat je dan behoorlijk uitgeluld bent

uitgelult met wat precies?

een touchscreen 15 inch koop je al voor 200,- wat maakt die andere 2200,- de lemur dan waard?

Pff.. lelijk ding.. op deze manier kan ik ook wel een synth maken..
Gewone computerparts in een gigantische behuizing gooien..

Kun je er ook op gamen? :D

Nee serieus,. ik snap dat er mensen zijn die dit te gekvinden,.. ik eigenlijk ook wel een beetje,.. maar,.. als er nou 1 dinky kapot gaat is je halve studio ineens offline,.. Niet echt cool.
Nu koop ik gewoon een nieuwe monitor of een nieuwe remote sl ofzo,..
Maar met zo'n ding lig je in 1 klap stil. :stupid
En om nou een reserve in je kast te leggen is alleen voor lui als balkenende weggelegd,.. maar die maakt weer geen muziek.

Doe mij er maar twee,.. anders zeg ik,.. nee!!!

Ik vind hem wel cool uitzien, mooier dan die andere van Miko...bij musicstore Koeln hadden ze een paar staan.

Het toetsenbord is echt niet goed, veel te goedkoop spul, ik gebruik zelf een
Korg Oasys, en die speelt lekker (heb getwijfeld tussen beide)..

De echt doorslag om geen Miko te pakken was echter dat toen ik op het touchdisplay tikte van de Miko gewoon de muis-pointer van windows kwam die
je met de vinger over het display kunt bewegen...gewoon windows (bah) dat had toch veel eleganter gekunt...maja.

Bij de Oasys merk je niet dat je in Linux aan het werken bent, alles is netjes weggewerkt en ben je gewoon met een hardware-synthesizer bezig..

Nogmaals niks te klagen over Miko qua sound ofzo..maar mij persoonlijk beviel ie niet zo goed.

van de Software synths vind ik trouwens "Sylenth 1" heel erg goed, en natuurlijk alles wat van Rob Papen komt :halleluja

groetjes,
Angelo

Back