Ableton - hard disk indiactor probleem

james box

Nieuwkomer
Ik heb een oud dell desktopje 2.4 Ghz 1G RAM alleen deze trekt het niet meer al met 6 VST gaat ie over z’n nek…
Vooral de CPU gehalte ligt tussen de 70-80% en dan begint ook nog eens mijn Hard-disk indicator continu in het rood te schieten conclusie ik moet gewoon een betere pc halen. Tja alles continu freezen is ook niet echt een optie ;)

Goed ik weet dat ik nu een iig een sterke duel-core of quad core moet aanschaffen met minimal 3g aan RAM geheugen, alleen nou vraag ik me af in hoeverre is het belangrijk om ook de specs van m’n harde-schijf te checken om die Ableton “Hard-disk indicator” weg te krijgen..? wat is een minimale snelheid 7200 rpm..?
Kan het misschien ook komen doordat ik de sample’s en VST uit m’n externe HD haal?

wat is een minimale snelheid 7200 rpm..?
Kan het misschien ook komen doordat ik de sample’s en VST uit m’n externe HD haal?

als jij een desktop schijf hebt, is die wel 7200rpm (of je moest een 10k of 15k schijf hebben maar dan had je het wel geweten )

samples en vst van een externe schijf laden zorgt wel voor veel extra belasting!
niet alleen is een externe schijf langzamer dan een interne schijf maar tevens zorgt dit voor extra cpu belasting!! firewire belast de cpu veel minder dan usb.

dus als je alles van intern zou draaien zou dit al aanzienlijk moeten schelen, tevens vreten reverb plugins ook veel rekenkracht van je cpu..

Back