Wat is wijsheid?

Ik heb ergens vorig jaar november Live 7 gekocht en toen was 'ie rond de 400 euro voor de downloadversie.

ik snap nog iets niet.
er staat op deze link:

Ableton Live 7 (Download) + Free Operator + Free Drum Machines: EUR 349

als ik het in de cart doe is het ineens EUR 419

:confused:

wat zie ik over het hoofd?
of klopt die site niet?

Klopt toch? Ableton met operator en drum machines is samen 419 + 129 + 69= 617
Totaal is 617 - 268 (discount) = 349

wat zie ik over het hoofd?
of klopt die site niet?

VAT denk ik.

Koop toch Renoise. Voor €50 7 jaar gratis updates...

Klopt toch? Ableton met operator en drum machines is samen 419 + 129 + 69= 617
Totaal is 617 - 268 (discount) = 349

ah, nu is het mij duidelijk
zeer verneukeratief

VAT denk ik.

Koop toch Renoise. Voor €50 7 jaar gratis updates...

hee, die kende ik nog niet... ben de demo aan het downloaden.
dank voor de tip.

zowiezo dank voor de reakties.

dank voor deze overweldigende nuttige steun die ik tot zover van jullie ontvangen heb. het bewijst wederom maar eens het nut van dit forum.

ik heb op het moment nog genoeg geld maar ik weet niet of dat lang zo blijft met de dreigende financiële depressie die boven ons hoofd hangt.

geduld heb ik ook maar ik vraag mij gewoon af:

is het goedkoper om de nu afgeprijsde versie 7 te kopen en later te updaten?
of nog even wachten en in 1 keer versie 8 kopen.

bij ableton doen ze er nogal schimmig over.

Even het muziek maken aan de wilgen hangen en een (betere of een tweede) baan zoeken zou momenteel natuurlijk helemaal wijsheid zijn ;)

Het ergste moet nog komen..

ik heb live gekocht!

met dank aan een belgisch medeforumlid die zijn kortingsbon aan mij wilde afstaan.

was totaal 319 euro kwijt

lijkt mij allersinds een wijze beslissing :)

:slotje:

Even het muziek maken aan de wilgen hangen en een (betere of een tweede) baan zoeken zou momenteel natuurlijk helemaal wijsheid zijn ;)

Het ergste moet nog komen..

Juist deze instelling zorgt voor recessie :frons:

hoe dieper de crisis hoe groter de mogelijkheden.

in chinezen gebruiken voor 'crisis' en 'opportunity' het zelfde woord.

executie en orgaandonatie

tibet en china

ik hoorde om mij heen dat de soundengine van Live sinds versie 6 flink verbeterd zou zijn maar als ik een stukje muziek loop klinkt het nog steeds brak (vooral de bas kruimelt helemaal weg).

als ik de warp functie uit zet klinkt het wel weer goed alleen kan ik dan niet meer loopen :confused:

beetje kat in de zak gevoel heb ik wel. hoewel ik die impulse wel cool vind... ga ik wel wat beats me maken denk ik. ook wel leuk om mee te pielen op je laptop op reis of vakantie, hoewel... dat kon met reason ook al.

Helaas... Ableton Lie is nog steeds alleen geschikt om minimal house mee te maken, gezien ik daar niks aan vind..

wilde er ook dj mixen mee gaan maken maar dat kan ik nu wel vergeten. zonder warpfunctie kan het netzogoed op de ouderwetse manier.

ik hoorde om mij heen dat de soundengine van Live sinds versie 6 flink verbeterd zou zijn maar als ik een stukje muziek loop klinkt het nog steeds brak (vooral de bas kruimelt helemaal weg).

als ik de warp functie uit zet klinkt het wel weer goed alleen kan ik dan niet meer loopen :confused:

beetje kat in de zak gevoel heb ik wel. hoewel ik die impulse wel cool vind... ga ik wel wat beats me maken denk ik. ook wel leuk om mee te pielen op je laptop op reis of vakantie, hoewel... dat kon met reason ook al.

Helaas... Ableton Lie is nog steeds alleen geschikt om minimal house mee te maken, gezien ik daar niks aan vind..

wilde er ook dj mixen mee gaan maken maar dat kan ik nu wel vergeten. zonder warpfunctie kan het netzogoed op de ouderwetse manier.

Kwaliteitsverlies kun je bij het warpen nooit helemaal voorkomen, want in feite comprimeer je het originele bestand om het in een ander tempo te kunnen syncen... dat is ook wat de live audio engine uniek maakt.

Een beetje oefenen met warpen en je kunt prima loops maken zonder dat bvb. de bas gaat 'kruimelen' oid, geen enkel probleem hoor.

Zodra je Warp uitzet zul je ook zien dat er niks mis is met de audio engine. Wil je geloopte clips zonder kwaliteitsverlies? Simpel; warp dan bijvoorbeeld de audio-file op de oorspronkelijke bpm...

ik zal de warpfunctie nog eens onder de loop nemen...

alleen Puppetmaster, als je die warp uitzet wordt de ableton engine gebypassed dus dat is geen criterium lijkt mij.

loopen op de originele bpm is ook geen optie, zeker niet voor dj doeleinden waarbij de nummers qua bpm opelkaar afgestemd moeten worden.

Juist deze instelling zorgt voor recessie :frons:

Verrassing, we zitten al in een depressie.

En de instelling die daar in eerste plaats voor heeft gezorgd is natuurlijk de Federal Reserve, maar dat is een ander verhaal voor een ander soort forum.

Maar neem t van een rijksambtenaar aan, je weet nog niet half hoe naar t potentieel gaat worden. :baco::okdan:

Back