hoe maak je deze sound

cuba7000

Ouwe rot
zit vanmiddag te pielen, hoe maak je dit geluid of uit welke synth kan je dit uithalen

(is zo lekker veel power)

of is dit evt FM...kom er even niet uit

Attachments

• stabby.wav
    435,2 KB · Bekeken: 94
Klinkt gewoon als een paar gestapelde gedetunede saws. Lijkt een beetje op de "jump"-lead. Ik hoor misschien nog wat chorus maar de sample is iets te kort om het echt te kunnen horen.

The Oberheim OB-Xa synthesizer was used in the video of the Van Halen song, Jump, and can be seen in video footage from their follow-up tour. However, it's a common misconception that it was used on the recording itself. The recording features its predecessor OB-X, played through a Marshall amp stack. Even though it features a somewhat thicker sound than the OB-Xa, due to its discrete circuitry used instead of Curtis chips, it had a bad reputation of being unstable on the road. In a similar scenario, Jean Michel Jarre used the OB-X on the recording of "Magnetic Fields", but replaced it with the newer, more stable OB-Xa while touring China and performing the same track live.

Stukje geschiedenis :)

Paar? Maar 2, en redelijk minimaal detunen, anders gaat het al snel veel te wollig klinken. FM brass klinkt ook veel anders dan dit.

Zo maak je deze shizzle:

attachment.php

Een beetje synthesizerfreak moet dit wel na kunnen bouwen op elke andere bak.

edit: Maarreh, ben ik hier nou zo goed in of hoort dit niet meer bij de basislessen synthese? Brass en strings is toch basismateriaal wat je eerst moet kunnen voordat je verder mag met de rest van de cursus?

Attachments

• obie_brass.png
    obie_brass.png
    30,4 KB · Bekeken: 103
thanks for jullie reactie alvast, zeker basis nu ik het zo zie,ben over het algemeen gewoon een knoppen draaier zonder nadenken

als je enigszins engels kan , lees ook eens de artikelenreeks over soundsynthesis / sounddesign van het" sound on sound" tijdschrift.
te vinden op internet via google of zo , onder sos
kan je heel veel van opsteken, eigenlijk een cursus beginners en gevorderde voor soundsynthese,( mn substractief)

Back