Ervaringen Boss DR-110 & Roland TR-707.

Storm

A-ha!
Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke drumcomputer en heb mijn oog laten vallen op de Dr-110 (analoog) en de TR-707 (midi). Ik vraag me af hoe de DR-110 gebruikers het gebrek aan midi oplossen. Normaal gesproken stuur ik alles aan via midi (en neem ik ook melodieen etc via midi op) omdat ik dat makkelijker te editten vind dan audio. De klank spreekt me meer aan dan die van de 707, en ik kan natuurlijk eerst een drumtrack opnemen in audio, maar ga ik tegen de lamp lopen qua timing? Ik sequence via Cubase. Een andere optie die ik in gedachten was een Novation Drumstation in combinatie met een TR-505 of iets dergelijks, maar dat is weer wat duurder natuurlijk...
Bedankt!

Wat ik doe met de DR-110 is een patroon langzamer dan het nummer opnemen. Dan chop ik de loop in m'n MPC (of met een programma zoals recycle) en maak daar een drumprogramma van, dus 16 geluiden van C1 tot D2. Nu kan je de loop op het juiste tempo weer afspelen (evt in de computer met een software sampler) en de loop ook nog veranderen via midi.

Ik wil je wel een tip geven maar pas nadat ik zelf de beoogde apparatuur bemachtigd heb ;)

Die TR-505 heb ik inderdaad ook al, handig om vanalles en nog wat mee aan te sturen en kost nog steeds geen kont (en dat is ook terecht).

Haha ja precies. Die 505 is geen ruk waard, maar als controller niet voor de poes. Hmm, nou even een software sampler scoren (freeware?) en knallen met die DR! Want de sound is natuurlijk te gek. Ik heb op het forum ook iets gevonden van sync mods, maar ik kan totaal niet solderen dus dat heeft niet zo veel zin. Ik denk dat ik voor de DR ga, en daarna even doorsparen voor een drumstation/505 combi! :-) Thanks!

Ik zou doorsparen voor een drumstation en een 707 (= 707 + 808 + 909) = complete satisfaction...

Daar zit wat in! Maar zo'n DR110 heb je hier al voor 5 tientjes in huis, dus die komt er eerst. :-)

707 is niet goed om drumstation aan te sturen dacht ik

beter 505 626...

DR110 vette bak, dat wel..

tr-707 stuurt alleen in song mode midi uit, dus daar heb je eigenlijk niks aan. Daarbij vind ik 'm qua geluid ook enorm suf, maar zo ben ik.

Oh dat wist ik niet. Nee, daar schiet je weinig mee op dan. Ik vind de sound van de 707 zelf wel oke, 80's geluiden vind ik altijd goed. Maargoed, eerst die 110 scoren, weet iemand toevallig een gratis goeie software sampler? Of word het dokken? :-)
Thanks.

Thanks man! Vanavond even goed voor gaan zitten :okdan:

misschien is en tr-505 i.d. iets voor je... goedkoop, simpel maar en toffe sound i.m.o.

Bedankt voor de link! En ja, ik zal denk ik inderdaad de combi 505/drumstation aan m'n set-up toevoegen ergens halverwege het jaar. Dr-110's zijn niet zo duur, klinken goed en ook het formaat spreekt me aan (makkelijk jammen met gitaar of keys).

ikzelf gebruik en combi van o.a. drumstation (voornamelijk de 808 kick bevalt zer goed!) / tr-505 / boss dr-110, bevalt goed.
al vind ik de dr-110 matig daarom ligt deze al 3 maanden dood in en hoekje om gerepareerd te worden. gen midi in enz.... maar wel en leuk ding voor weinig.

Ik heb een DR110 op ebay gewonnen :-) als ik er een song mee gemaakt heb laat ik wel wat horen!

Back