motu 24 i/o en Neutrik

karstieman

Super K
Weet iemand of er op de Motu 24I/O Neutrik Stekkers (NP3x) passen ?
Op de Motu 2408MK3 passen ze in ieder geval niet ivm. de korte afstand tussen de connectors.
Er is wat over de 24I/O weinig te vinden op internet (wat dit betreft)....

GALLERY_ACC0000802-000_1_images400.jpg

Dat weet ik toevallig, want een vriend van me heeft de 24I/O en helaas pindakaas... daar passen ze niet in.

Wel 2 stuks naast elkaar met wat smallere jacks daar weer naast, maar bij meer dan 2 werd het wrikken en dat is niet goed voor je 24I/O!!!

Je kan misschien uitwijken naar Rane stekkers.
Da's tegenwoordig (of al heel lang?) van Neutrik. Prima kwaliteit pluggen, veel minder lomp.

Da's wel jammer zeg, want die 24i/o zie ik wel zitten !
Dan ga ik toch maar eens googlen naar die Rane stekkers....

Ik vind altijd dat mensen veel te veel waarde hechten en veel te veel geld uitgeven aan de stekkers + kabels!

Zeker voor in de studio, waar ze vast blijven zitten en ze bijna nooit bewegen, maakt het niet zoveel uit wat je koopt, als je de echte crappy rommel maar vermijdt (zo vermijd je immers de echte problemen).

Ik heb zelf van alles (goedkope en dure) snakes en kabels door elkaar lopen en ik zeg eerlijk... ik merk totaal geen verschil tussen de dure en de goedkope.

Sterker nog; ik heb een keer (jaren geleden) allemaal neutrik pluggen en kwaliteitskabel gekocht en ben enthousiast gaan solderen. Momenteel liggen die kabels in een kastje opgeborgen omdat ik ze niet meer vertrouw. Had er juist veel problemen mee, maar dat zal waarschijnlijk meer aan mijn soldeerkunsten hebben gelegen. :D

Ik denk zelf dat ik met een 24 i/o toch moet gaan werken met multikabel.
Persoonlijk vind ik die dunne kabeltjes wat uit een multikabel komen akelig dun, maar ja...
Heeft iemand (denk dat bijv Subgroover er wel heeft) een tip voor een goede kant-en-klare Jack multikabel ?

je kan er gewoon 6 jacksnakes insteken van 20 euro p/s

ik ben eens wat subgroover zegt voor de rest, ik heb ook alles door elkaar en hoor ook geen verschil...

Heeft iemand (denk dat bijv Subgroover er wel heeft) een tip voor een goede kant-en-klare Jack multikabel ?

Nou, ik heb een tijd geleden van die gebalanceerde studio snakes gekocht van DAP en die werken nog altijd 100% perfect!

Bij m'n d8b zaten ook een paar van die profi-snakes (met zo'n D-Sub aansluiting aan een kant) en ook die werken perfect!

Dus als je voor weinig geld studio snakes wilt kopen, die kabels van DAP zijn best aan te raden, maar er zijn zeker ook nog andere goede hoor!

Back