Is een principe en vooroordeel hetzelfde?

Hola.
Ik heb behringer.
En blijf het goedkoop kopen.
Mensen die dit niet willen,niet doen.

Groeten van andreos

• Duimpje
Duimpjes: HJB
Is het waar dat synthnerds zonderlinge witte mannen van middelbare leeftijd zijn met slecht of vergaan haar en twijfelachtige persoonlijke verzorging?

Krijg nu het rare gevoel dat ik ergens mee betrapt ben ofzo.

Uit principe koop ik geen Behringer, want die maken instrumenten met twee Vco's , een lfo , een envelope en een vca, ,en dat is diefstal.
Vandaar koop ik uit principe ook geen Moog Theramin.

En ik denk dat die Moog waardeloos klinkt, maar ik heb hem nog nooit gehoord..dus dat zal wel een vooroordeel zijn.

Waar zou deze site zijn zonder zonderlinge witte mannen van middelbare leeftijd met slecht of vergaan haar en twijfelachtige persoonlijke verzorging? Het zijn geen toelatingseisen, maar zou iedereen moeten vertrekken die zich (deels) in die beschrijving herkent dan zou dat voor ons forum een flinke aderlating zijn. Gebaseerd op een eigen bezoek van een Synthforum Meeting en op hier gepubliceerde foto's. Uiteraard - niet iedereen voldoet (geheel) aan die omschrijving maar een bovengemiddeld percentage komt denk ik toch aardig in de buurt. En daarbij sluit ik mijzelf niet uit.

Je kunt een bloedhekel hebben aan Shell en niet langs de snelweg willen tanken vanwege de hoge prijzen, knappe jongen als je dan toch heel principieel dat Shell-station langs de A2 voorbij rijdt als je nog maar voor 10km brandstof in je tank hebt.

Zo had ik gisteren vanwege mijn eigen nalatigheid nog maar voor 5 km brandstof in de tank, die ik uit principe niet heb gevuld bij Lukoil, maar op hoop van zegen toch maar iets doorgereden ben en gelukkig net op tijd kon tanken bij een andere aanbieder wiens fossiele brandstoffen de aarde net zo goed om zeep helpen (want dat zou een vooroordeel zijn) - maar het waren in ieder geval geen Russen.

Maar is het : " in" principe koop ik geen Behringer.
Of: " uit" principe koop ik geen Behringer.
'In principe koop ik geen Behringer' wil zeggen, in de basis koop ik geen Behringer (maar het blijft een optie op de achtergrond).
De ander zou moeten zijn 'uit principiƫle overwegingen koop ik geen Behringer'. Waarbij aankoop van Behringer ook in de toekomst uitgesloten is.

Zelf heb ik diverse Behringer producten in gebruik. Twee 'clones' waar ik zeer tevreden mee ben. Maar ook nog verschillende stage apparatuur die gewoon goed en praktisch werkt.
Dat de clones qua uiterlijk en naamgeveing gemodelleerd zijn naar de originelen is leuk om te zien maar voor mij niet doorslaggevend. het geluid van beide instrumenten is voor mij het belangrijkst. en daar ben ik zeer tevreden mee.
Ook eens online contact gehad met Uli Behringer.
Bijzonder vriendelijke man. En zelf ook een groot muziekliefhebber.

Ok, qua principes zijn we er wel uit denk ik. Maar als we terug gaan naar de vooroordelen:

Is het waar dat synthnerds zonderlinge witte mannen van middelbare leeftijd zijn met slecht of vergaan haar en twijfelachtige persoonlijke verzorging?
Witte man - check
Middelbare leeftijd - check
Vergaan haar - check (grotendeels verloren door de jaren heen)
Zonderling - die beoordeling laat ik over aan derden.
Twijfelachtige persoonlijke verzorging - geen kans. Partner is scherp op zelfs de kleinste vorm van uiterlijke of innerlijkke verwaarlozing.

'In principe' = ik wil het niet, maar ik doe het toch
'Uit principe' = ik wil het wel, maar ik doe het niet

De meeste dingen die ik uit principe niet doe wil ik ook niet doen.

De meeste dingen die ik uit principe niet doe wil ik ook niet doen.
Ik eet in principe geen vlees, maar ik ga toch voor die Big Mac
Ik heb zin in een Big Mac, maar ik eet uit principe geen vlees

'In principe' impliceert voor mij dat het nogal flexibel is, en dus eigenlijk helemaal geen principe.
'Uit principe' klinkt meer als iets waar je je ook echt aan houdt, ook al is de verleiding nog zo groot.

'In principe' impliceert voor mij dat het nogal flexibel is, en dus eigenlijk helemaal geen principe.
'Uit principe' klinkt meer als iets waar je je ook echt aan houdt, ook al is de verleiding nog zo groot.

Niemand is feilloos, in principe eet ik veganistisch, maar soms ontkom je er in bepaalde settings niet aan toch iets vegetarisch te eten of het alternatief is niet eten. Dat berekent niet dat het geen principe is.

Die van uit principe ben ik mee eens, maar je kunt er niet uit halen dat omdat je iets aanhoud als je verleid bent, je altijd verleid bent toch?

Een Big mac staat tot vlees als Behringer tot Moog

Geef mij maar een Cold Mac, daar heeft een kale nerd veel meer aan. :P

Back