Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wel een beetje een valse tegenstelling
En dat is ook wel een beetje zo natuurlijk want welke invalshoek hanteer je uiteindelijk?Ja eigenlijk kun je het nooit goed doen![]()
Klopt, ik vond het in het topic niet de plek om een discussie te starten maar ik wilde er wel iets dieper op ingaan en ja, er is een verschil tussen een oordeel en een vooroordeel, dat ik het gisteren een vooroordeel noemde was gewoon niet zo handig ook al is een principe uiteindelijk ook een oordeel natuurlijk.Mooi dat je er een topic over bent gestart, want het kriebelde wel om duidelijk te maken dat de twee zeker niet hetzelfde zijn, maar dat is inmiddels al aardig aan getoond![]()
En uiteindelijk is het ook wel interessant om 'ns te zien waar mensen hun grenzen stellen, is het je portemonnee of zijn het andere redenen?
En dat is ook wel een beetje zo natuurlijk want welke invalshoek hanteer je uiteindelijk?
Dat hangt van je principes af. Je kunt ook uit principe alleen maar gebruikte spullen kopen op Marktplaats of bij de Kringloop omdat je tegen de wegwerpmaatschappij bent, of principieel weigeren meer dan ā¬500 voor een synth te betalen. Da's dan wel lekker goedkoop.Yes principes kosten geld.
Nice, je verwoordt echt perfect waarom ik de behoefte had om te reageren in het originele topic.Goed dat je deze post nog maakt, daar had ik ook nog wel op reageren, maar zie dat dat al genoeg is gedaan. Een vooroordeel is per definitie niet iets goeds, dus iemands overtuigingen als vooroordeel neerzetten komt niet heel vriendelijk over.
Dat hoeft helemaal niet. Ik probeer bijvoorbeeld uit principe tegen ieder medemens vriendelijk te zijn, omdat ik vind dat iedereen een kans verdient (en zeker de stereotype personen). Als deze persoon zich vervolgens alsnog als een eikel gedraagt, dan is het wegens een ander principe ook snel klaar met de vriendelijkheid en aandacht (energieslurper = zo snel mogelijk wegwezen). Dat kost allemaal geen geld.Yes principes kosten geld.
Ja, ik heb zelf een Yamaha als Strratocaster imitatie en een Ibanez Art Core series met een hollow body, die beiden kosten indertijd samen 700 euro en als je Gibson of Fender koopt betaal je de hoofdprijs.Bij gitaren heb je het ook. in het begin had je fender en Gibson gitaren en bij alle andere merken heb je nu gitaren die er precies op lijken.
Ik heb het afgelopen jaar heel veel goede recensies van Harley benton gelezen, het huismerk van Thomann
Hans Thomann explains that his company Harley Benton produces guitars in factories where Fender or Gibson also produce their Epiphone or Squier brands. He explains that his company pays 50 dollars for a guitar, for example, while their American counterparts with a little more volume and pressure might pay 48 or 49 dollars. The guitar is then imported, resulting in costs of around 50-52 euros, depending on the value of the goods in a container and the respective container costs, which can vary between 1200 and 18,000 dollars.This guitar is then sold for 89 euros including VAT. Thomann compares this with the costs incurred by the competition: Fender itself takes a mark-up of 70-80%, the distributor or subsidiary another 50% or more, and the retailer calculates with a factor of 1.5 to 1.6, so that the same guitar would cost three times as much there, i.e. around 159 euros.Thomann can offer its own brands more cheaply because it achieves higher margins and puts a lot of effort into quality control and marketing. He emphasizes that they offer many products that are only available from them. He also believes that it doesn't make sense to always want to be the cheapest supplier with inferior products.
Fukc principes. 
Denk dat we nog eerder dat we de gaskraan in Groningen weer opendraaien, de kolen massaal in de elektriciteitscentrales schrepen en overal kerncentrales gaan bouwen.Hola.
Niet zo druk maken hoor.
Als de benzine straks goedkoop uit rusland komt.
Tankt iederen er lustig op los..
Wat ik wil zeggen als het maar goedkoop is.
Principe gaat gauw overboord.
Groeten van andreos.