probleem met punch in de kick

LOL , zit ie weer in men hoofd! Bedankt :D

hihi, die kick trouwens klinkt best leuk aftershock. Idd wat lager tunen, zal hem een stuk zwaarder maken.

Thx! Heb het nog niet geprobeerd maar ga het wel doen:okdan:

je bent er bijna

Thx voor de tips Niel:halleluja
Je hebt me al een stuk vooruit geholpen in men zoektocht naar de , in mijn oren , ''perfecte'' kick!:okdan:

Dit heb ik gisteren ineen geknutseld (wel in headphone:dj:) Ben er zelf wel tevreden over:D
Bekijk bijlage eq test v2.mp3

Grtzzz!

Thx voor de tips Niel:halleluja
Je hebt me al een stuk vooruit geholpen in men zoektocht naar de , in mijn oren , ''perfecte'' kick!:okdan:

Dit heb ik gisteren ineen geknutseld (wel in headphone:dj:) Ben er zelf wel tevreden over:D
Bekijk bijlage 50556

np :mega:

Klinkt idd een stuk beter nu.
ik denk dat dit fragmentje al de voetjes van de vloer en handjes in de lucht krijgt. \:)/

Nieuwe kick

Nieuwe kick

Deze is gemaakt met de microtonic en sherman2 opgenomen en een beetje laag bij gepimpt.

Heb er nu dus 1 sample van gemaakt.

Mijn bedoeling is eigenlijk om er nog een goeie kick met attack en punch op te gooien beetje richting new style main.

Ook is er nog weinig eq compressie etc etc aan te pas gekomen.

Tips????

Attachments

• kikker.mp3
    271,4 KB · Bekeken: 95
  • 10qi2wy.jpg
    10qi2wy.jpg
    18,3 KB · Bekeken: 95
Klinkt goed!:okdan:
Zou toch al in mainstream passen;)

Nouja goed?

Wat dat betreft stel ik hoge eisen.

En het kan natuurlijk nog veel beter.

Heb er nu niet veel mee gedaan alleen door sherman gehaald en gerecord in adobe.

De bedoeling is eigenlijk dat ik er nog een goeie kick bij layer.

Alles goed tweak eq envelope compressie?

Vandaar ook de vraag naar wat tips geheheh

Hier ook weer een poging van yours truly.
Dit is van een mainstream track waar ik mee bezig ben :okdan:

kick = junglist met lichte distortion => mixdown van gemaakt en in wavlab overstuurd met sherman filter bank clone en nog een paar plugings.
Toen ie naar smaak was met de hardware mixer HI, MID en low bij gepompt tot gewenste resultaat.
Daarna kick opgenomen in wablab en in reason 4 sampler ingeladen.
Cubase SE aan...synth erbij gemaakt en voila zie wav bestandje hier beneden :)

Het is dus (zoals Niel al zei) mogelijk om zonder te layeren een gewenste mainstream kick te krijgen met punch en goede laag =)

Attachments

• D-Version - Pre-Haters kick.wav
    3,5 MB · Bekeken: 107
Het is dus (zoals Niel al zei) mogelijk om zonder te layeren een gewenste mainstream kick te krijgen met punch en goede laag =)

De kick klinkt redelijk maar nog niet ''2009''. Een layer kan heus geen kwaad hoor:D

IDD,Zit geen knal (pomp) in die kick verder klinkt ie wel vers

Die hoge distortie vind ik een beetje irritant klinken eerlijk gezegd

ik weet niet of je sylenth kent? daar kan je ook wrede kicks mee hutseldeknutsellen
Hpulse golf -2 octaaf-pitch envelope bij mod evn ,decay op 3.22,beetje clip distoooo ,eq. en nog 1 andere oscilator voor het "piepje"
de bijlage is wat arm maar als je er wat verder aan blijft kloten(niet zoals ik -5 minuten)dan krijg je wel een leuke kick

Attachments

• gekke kick sylenth.mp3
    108,6 KB · Bekeken: 100
Lol er zit geens laag in :P
Met compressie zonder bass.
die van mij? ik bedoel als ik zeg dat ik 5 minuten bezig ben dan bedoel ik niet dat ik er vollop aan heb zitten hengsten8~
(waarschiijnlijk?)

Laag kan je er wel in krijgen met sylenth en anders wel met n eq o.i.d

Back