defecte pc in-out nord modular

Hazes

Vind ik leuk
Mijn modular editor geeft de melding dat-ie de midi poort niet kan open. Na grondig bestuderen van alle mogelijkheden (andere kabels, midi interfaces, de andere midipoorten, eyc) ben ik tot de conclusie gekomen dat het de pc in en pc out poorten op de modular zijn, die niet meer functioneren. Heeft iemand al eens ervaring gehad bij een defect aan een nord? Hoe verloopt de service? Of heeft iemand misschien een gouden tip voor mij, iets dat ik tot dusver over het hoofd heb gezien? Heb ook al even in de modular gekeken, ofdat er wellicht iets loszat. Zo op het eerste gezicht ziet alles er goed uit. De gewone midipoorten op de modular werken overigens wel gewoon zoals het hoort.

Alvast bedankt voor je reactie.

Voordat je van alles gaat doen, wissel even de kabels die je in de modular stopt om.
Dus de kabel die je in de 'pc in " doet even in de "pc out".

dus ze bedoelen pc out = uitgang naar de pc en dus op de pc midi input

probeer het maar ff ;)

Firmware opnieuw installeren misschien?
(Ik weet niet of dat via midi gaat of via de pc-in en uit.

Wat ik wel weet is dat ie heel gevoelig is qua spanning op de midi bus ofzo.
Ik heb een ews64xl met 2 midi i/o aan de voorkant, en het signaal van midi 2 is bij mij te zwak, dan vind ie ook nix

ho wacht ff, heb even m'n andere computer aangesloten op de pc in en uit. Werkt nu wel! hoera het ligt niet aan de modular. Grote vraag is nu, waarom werkt het niet met mijn andere pc???? Heeft wel gefunctioneert en de midi poorten werken wel met andere programma's:confused: snapnie

Ik begin zo langzamerhand te denken dat het een XP probleem is. Op m'n 98SE computer werkt het wel maar op m'n XP machine niet. Iemand die dit herkend?

Heb het ook, vaak connectieproblemen en ook alles al geprobeerd waarschijnlijk heeft het iets te maken met het besturingssysteem en mainboard drivers Hazes.

Als ik de oplossing gevonden heb zal ik het je asap laten weten maar kijk zelf ook even bij midiwall.com

gr. Mario

Origineel geplaatst door Hazes
Ik begin zo langzamerhand te denken dat het een XP probleem is. Op m'n 98SE computer werkt het wel maar op m'n XP machine niet. Iemand die dit herkend?

klopt je moet ff bij de properties van de NM editor software aanvinken dat ie in een soort win98 mode draait..kweet ff zo snel de naam niet meer, maar als je op de .exe properties klikt in XP dan kan je zien wat je moet aanvinken...dat is de oplossing voor je probleem

Olaf

Olaf, als je een keer in Nijmegen bent moet je het laten weten. Gaan we een paar biertjes (of iets anders) drinken op mijn kosten. 't Werkt weer! Snap alleen niet goed waarom het eerst wel werkte en toen ff niet meer.... Maar goed, het functioneert weer en dat is het belangrijkste.

Heb ik ook allang geprobeerd maar heelaas geen goed resultaat :(

Blijft spontaan z'n connectie verliezen

de midisport midi interfaces werken vaak nie goed met de NM..heb je daar misschien last van?

Origineel geplaatst door olafmol
klopt je moet ff bij de properties van de NM editor software aanvinken dat ie in een soort win98 mode draait..kweet ff zo snel de naam niet meer, maar als je op de .exe properties klikt in XP dan kan je zien wat je moet aanvinken...dat is de oplossing voor je probleem

Olaf

Nog een reden meer waarom ik Windows XP niet zal installeren. Mickeysoft sux... ;)

Je moet ook goed opletten dat geen enkel ander programma gebruikt maakt van de midipoorten naar de pc in/out van de modular. Bijv, bij MME setup van cubase VST moet de poorten zeker op "inactive zetten". Misschien was het probleem wel van deze aard :confused:

was bij mij zeker niet het geval. Het werkte wel weer toen ik de editor in 98 modus draaide.

Back