Leadsound Faithless - Insomnia

Digital

Stamgast
Iemand enig idee waar ik deze leadsound kan terugvinden.... Faithless - Insomnia? :kimono:

Thank you! :yamaha:

Hier kun je het zien, ze gebruikt het ondetste klavier als controller. Dat kun je goed zien omdat ze op de JP een verandeing aanbrengt:

Ik heb veel gelijkaardige sounds uit mijn Sylenth1 gekregen maar toch nog niet hetgeen wat ik zoek :p

Insomnia is toch die ouwe track, "I can't get no sleep". Dat is toch gewoon een pizzacato uit een of andere rompler?

sp: In "We come 1" gebruiken ze een JP8000 voor de l33tsound.

Insomnia is toch die ouwe track, "I can't get no sleep". Dat is toch gewoon een pizzacato uit een of andere rompler?

sp: In "We come 1" gebruiken ze een JP8000 voor de l33tsound.

Dat ben ik ook al vaak tegengekomen ja....dat hij uit een rompler zou komen. Hm, ik probeer het straks eens met mijn P8

Waarom duurde het zo lang eer dat dit antwoord werd gegeven? Maar goed - de JD800 kon dit als het goed is, de preset is in ieder geval ook terug te vinden als "Sleepless" in de XP-30 (Techno expansion board).

Zo'n geluid haal je toch nooit uit een VA. Gekkies.

Het lijkt meer een percussie geluid met een gigantische galm op...

Zoek maar op pizzicato, dat is een viool waarvan de snaren met de vingers geplucked wordt. Dat is de leadsound in de originele versie van 'insomnia'.

Laatst gewijzigd:
Jv 1080, Jv 2080 enz hebben die preset in de factory presets (denk zelfs niet dat je daarvoor de techno-expansion moet hebben)

Back