Computerapparatuur op marktplaatsgedeelte

Resonance

Turn up the reso!
Mods: Is t niet een beetje raar dat je wel overal mensen ziet die hun spullen willen ruilen voor een notebook of een pc willen upgraden, maar dat je andersom geen notebook mag ruilen voor synths en gerelateerde spullen?

computer spul verkopen voor geld daar is synthforum idd niet geschikt voor .. maar ruilen tegen synths mag toch wel?
genoeg interesse van beide kanten, daarnaast is een computer zo'n beetje de belangrijkste tool in bijna elke studio

mocht een mod dit weer willen wissen, wil deze mod me nadat t bericht gewist is eens uitleggen waarom een ruil als deze niet toegestaan is?

Last edited by a moderator:
Re: Diverse synths / apparatuur

Re: Diverse synths / apparatuur

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Mods: Is t niet een beetje raar dat je wel overal mensen ziet die hun spullen willen ruilen voor een notebook of een pc willen upgraden, maar dat je andersom geen notebook mag ruilen voor synths en gerelateerde spullen?

computer spul verkopen voor geld daar is synthforum idd niet geschikt voor .. maar ruilen tegen synths mag toch wel?
genoeg interesse van beide kanten, daarnaast is een computer zo'n beetje de belangrijkste tool in bijna elke studio

mocht een mod dit weer willen wissen, wil deze mod me nadat t bericht gewist is eens uitleggen waarom een ruil als deze niet toegestaan is?

----

Daar heeft Resonance wel een aardig punt aangesneden. Als de mods daar wat uitleg over zouden willen geven, bijv in de faq.

Een notebook of welke ander soort PC of Mac dan ook mag je niet aanbieden.

Er is wel een verschil of je specifiek een apparaat te koop vraagt , waarbij je eventueel een notebook als ruilmiddel wilt gebruiken, of , zoals in jouw geval , je notebook kwijt wil voor maakt niet uit wat.

waar zie je dan overal notebooks en pc's te ruil gevraagd op dit forum?

Theoretisch gezien is de laptop ook niet het subject van handeling, maar het verkrijgen van een synthesizer is de handeling. De laptop is in dit geval "geld".

Origineel geplaatst door MadDonna
Theoretisch gezien is de laptop ook niet het subject van handeling, maar het verkrijgen van een synthesizer is de handeling. De laptop is in dit geval "geld".
De laptop is het AANGEBODEN object, waarover de Marktplaats duidelijk meldt dat dit synthgerelateerd dient te zijn. Anders zouden mensen hier ook citruspersen tegen samplers kunnen gaan ruilen of een leren bank tegen een TR-808.

Jah, maar je zegt toch ook niet: ik heb geld, wie heeft er voor mij een synthesizer. je zegt ik wil een synthesizer en daar bied ik geld voor. Vervang geld voor "een laptop" dan weet je eigenlijk genoeg.
Als ik jou goed begrijp had hij hem dus in de thread Te koop/ruil aangeboden moeten zetten.

Hoe moet hij dat dan doen? Had hij dan moeten zeggen:

Hoi ben op zoek naar een flinke synthesizer, merk niet zo van belang, graag meer dan 1 toets. Ik heb er ongeveer 1000 euro voor over.

p.s. de 1000 euro is in de vorm van een zwaar uitgevoerde laptop

Ik snap de marktplaats regels als iemand puur een laptop wil verkopen. Dan is het niet synthesizer gerelateerd. Maar in dit geval worden de regels strenger uitgelegd dan noodzakelijk.

Misschien kunnen we een stemming opzetten waarin deze regel ter discussie staat.

De redenering is wel goed gevonden maar er zit nog een kanttekening aan. Lijkt me dat iedereen deze sluipweg zou kunnen misbruiken om toch z'n computerspullen hier aan te bieden. En dan zou de orgineel bedoelde doelstelling niet meer haalbaar zijn.

Er zijn meer sites waar je kan adverteren hoor.

Inderdaad. Computers zijn gek genoeg niet intressant voor een synthforum, omdat je die dingen werkelijk overal kunt oppikken, zelfs op het advertentie bord in de supermarkt.
Vergeet niet dat de marktplaats hier een service is voor de leden. Ik stoor me zelf al aan mensen die alleen hier komen om hun zooi te verkopen en verder niks bijdragen. Ik vrees dat dat alleen maar erger gaat worden als er ook computers verkocht mogen worden.
Synthforum is een niche forum, dus lijkt het me redelijk dat er alleen spullen die binnen de niche markt liggen verkocht / geruild worden. Anders raakt de synthforum marktplaats waarschijnlijk bedolven onder verkoopthreads die in eerste instantie niets met synths te maken hebben.
Computers zijn een schaduw gebied omdat ze nu eenmaal in veel studios staan, dat is waar. Maar een computer kun je makkelijker buiten het synthforum kwijt dan een synth dus ik vind de regel wel gepast.

Als je je computer kwijt wil om er een synth voor terug te kopen, dan kan dat met een kleine omweg via de reguliere advertentie sites. En niets weerhoudt je ervan om een verkoper een persoonlijk berichtje te versturen met het voorstel om de aangeboden waar te ruilen tegen een computer, hoewel ik me afvraag hoe succesvol je zult zijn.

Ik vind het persoonlijk opmerkelijker dat dj gear zoals draaitafels en dj mixers hier niet aangeboden mag worden, hoewel ook daar de regel geldt: die kun je met groot gemak op andere nicheforums en advertentie sites kwijt.

Kortom: synthforum is een niche forum en we zijn er allen bij gebaat als dat zo blijft.

ah. kom ik deze thread hier ineens tegen, fijn dat ik ff op de hoogte werd gesteld :P

anyways mn 2e bericht die ik poste vroeg ik om synths en studio apparatuur, waarbij ik duidelijk maakte dat ik wou ruilen met een laptop.. misschien zouden we een uitzondering kunnen maken voor laptops? ik heb iig regelmatig gevallen gezien waarin laptops werden gevraagd of situaties waarin het indirect duidelijk was dat iemand ernaar op zoek was.. een pc is idd iets heel anders die sleep je ook niet mee naar een gig ofzo, daarnaast

ff een klein overzichtje met situaties die toch al regelmatig voorbij komen op t forum, waarin er of om een laptop wordt gevraagd, of threads worden gestart over laptops voor bijv live gebruik

dit is trouwens gebaseerd op ruilen
ik had gister trouwens al gelijk interesse en serieuze aanbiedingen dus er is zeker wel animo voor

* Overstap van hardware naar software vaak mensen die maar al te graag hun spul zouden inruilen voor een notebook
* Mensen die graag een notebook zouden willen maar geen geld hebben maar wel studio apparatuur
* Mensen die gedwongen hun apparatuur moeten verkopen omdat hun pc/notebook t begeven heeft
* Mensen die gewoon helemaal stoppen met muziek en alles kwijt willen
* Mensen die portable met hun muziek willen zijn
* Live gebruik

persoonlijk wou ik vooral de eerste 4 genoemde bereiken en was idd zoals al gezegd werd mn eerste handeling om specifiek genoemde synths en apparatuur te verkrijgen en niet het verkopen van een laptop

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
* Overstap van hardware naar software vaak mensen die maar al te graag hun spul zouden inruilen voor een notebook
* Mensen die graag een notebook zouden willen maar geen geld hebben maar wel studio apparatuur
* Mensen die gedwongen hun apparatuur moeten verkopen omdat hun pc/notebook t begeven heeft
* Mensen die gewoon helemaal stoppen met muziek en alles kwijt willen
* Mensen die portable met hun muziek willen zijn
* Live gebruik
De discussie over computerapparatuur is al zo vaak gevoerd. Zoals heel duidelijk in de FAQ staat, is het verhandelen van niet-synthgerelateerde PC-apparatuur niet toegestaatn. En daar valt ruilen natuurlijk ook onder. (Chinetti legt volgens mij prima uit waarom) En een uitzondering maken voor laptops lijkt me niet reeël. Want kan kan ik nog wel een paar uitzonderingen bedenken volgens deze zelfde redening. Bijvoorbeeld 'draaitafel', ook duidelijk muziekapparatuur.
*overstap van produceren naar DJ-en, en dus goed hun gear willen ruilen tegen een draaitafel
*mensen die graag een draaitafel willen, geen geld hebben maar wel studio apparatuur
*mensen die gedwongen hun apparatuur moeten verkopen omdat hun draaitafel het begeven heeft
*mensen die gewoon helemaal stoppen met muziek en alles kwijt willen
*mensen die graag samples en scratches willen opnemen
*mensen die bij hun synth-liveset graag een draaitafel willen gebruiken

Zo'n beetje dezelfde argumenten die jij aandraagt voor een laptop. Beide vallen niet onder het onderwerp van synthforum, en mogen hier dus niet verhandeld worden.

haha .. mja nu je t zegt..

wat een onzin eigenlijk dat draaitafels hier niet te koop of te ruil mogen worden gezet..

waarom mogen er trouwens wel geluidskaarten te koop worden gezet?? valt toch ook niet onder synths ?
of was er een dag dat een mod zelf een geluidskaart wou verkopen dat hier wel uitzondering op gemaakt werd?

ben van mening dat er best wat regels aangepast mogen worden.. synthforum heet wel SYNTHforum maar het is toch meer een algemeen muziek en instrumenten gerelateerd forum aan t worden.. kijk alleen maar eens naar de topic titels op de frontpage

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door krachtwerk
af en toe kan dit zo een zeik-forum zijn.. tjongejonge

:walker:

Verklaar je nader.

maar goed.. om nog even terug te komen op die draaitafels.. een draaitafel vormt bij 90% van de studios niet t middelpunt van een studio en verder is t ook niet zo dat ik een laptop aanbied die je makkelijk op marktplaats.nl oid. kwijt raakt want dit heb ik al geprobeerd.. en trouwens als je zoals ik al zei als je alleen al kijkt naar the thread titels op de front page waar bijv. een titel tussen staat over welke lak soorten te gebruiken op bepaald hout vindt ik t erg lachwekkend dat er mensen zijn die beweren dat dit puur een synth forum is.. natuurlijk zijn er grenzen, maar een laptop ruilen tegen synths en apparatuur vindt ik dan nog niet eens zo raar.. maar goed, verder heeft deze discussie weinig zin, misschien dat t idd eens interessant is om een poll te starten hoe mensen erover denken als t toegestaan werd om een laptop of zelfs een pc te ruilen tegen instrumenten er zal iig niemand last van hebben als t zou worden toegestaan..

In plaats van draaitafel kun je ook gemakkelijk 'gitaar' of 'saxofoon' invullen. En die kunnen wel een erg belangrijk onderdeel vormen van je productie. (Draaitafels ook trouwens; er zijn genoeg mensen die 75% van een track direct van plaat samplen) Maar deze items vallen niet binnen 't onderwerp van dit forum, en mogen dus niet aangeboden worden. Geluidskaarten vormen een uitzondering op de regel, omdat die direct synthgerelateerd zijn. (opnemen van geluid, maar bijv. ook ASIO, hardware-accelerated fx enz) Zoiets specifieks zal je op een pc-forum niet zo snel tegenkomen.

Back