Origineel geplaatst door Sly Dog
@Resonance: http.tweakers.net al geprobeerd voor je laptop? Daar zitten genoeg enthousiastelingen die hem vast wel willen kopen.
Stel he ik wil een paard kopen, waar ga ik dan kijken? Niet op een forum voor synthesizer liefhebbers niet op tweakers en ook niet op www.nu.nl, maar bijvoorbeeld op www.bokt.nl. Ik heb alleen niet direct geld om een paard te kopen. He weet je wat, ik heb een splinternieuwe laptop liggen laat ik eens kijken of ik voor de waarde van die laptop aan een paard kan komen. Dus wat doe ik, ik plaats een advertentie op bokt.nl of er iemand misschien een paard wil ruilen tegen een laptop. Dagje later, oei, weggehaald. Laptops zijn niet paard gerelateerd dus horen niet op een paarden forum thuis, jeetje hoe moet ik nu aan een paard komen.
Ok andersom ik ga naar tweakers.net en plaats daar een advertentie voor een synthesizer, ik wil een synthesizer hebben. Maar toevallig heb ik nu net niet direct het geld om een synthesizer te kopen, maar wacht, ik heb nog een laptop liggen. Wie weet wil er iemand wel een synthesizer kwijt in ruil voor een laptop, tweakers gaat vaak over computers, dus moet geen probleem zijn toch? Ik plaats mijn advertentie en verdomd, weggehaald, mededeling van de moderators, mijn ruilvoorstel is niet computer gerelateerd, want ik wil een synthesizer hebben.
Conclusie, het ruilvoorstel is synthesizer gerelateerd, want de vraag is: ik wil een synthesizer, het betaalmiddel is niet van belang.
Oh heerlijk, zo'n verjaardagsdiscussie.