Computerapparatuur op marktplaatsgedeelte

Origineel geplaatst door Sly Dog
@Resonance: http.tweakers.net al geprobeerd voor je laptop? Daar zitten genoeg enthousiastelingen die hem vast wel willen kopen.

Stel he ik wil een paard kopen, waar ga ik dan kijken? Niet op een forum voor synthesizer liefhebbers niet op tweakers en ook niet op www.nu.nl, maar bijvoorbeeld op www.bokt.nl. Ik heb alleen niet direct geld om een paard te kopen. He weet je wat, ik heb een splinternieuwe laptop liggen laat ik eens kijken of ik voor de waarde van die laptop aan een paard kan komen. Dus wat doe ik, ik plaats een advertentie op bokt.nl of er iemand misschien een paard wil ruilen tegen een laptop. Dagje later, oei, weggehaald. Laptops zijn niet paard gerelateerd dus horen niet op een paarden forum thuis, jeetje hoe moet ik nu aan een paard komen.

Ok andersom ik ga naar tweakers.net en plaats daar een advertentie voor een synthesizer, ik wil een synthesizer hebben. Maar toevallig heb ik nu net niet direct het geld om een synthesizer te kopen, maar wacht, ik heb nog een laptop liggen. Wie weet wil er iemand wel een synthesizer kwijt in ruil voor een laptop, tweakers gaat vaak over computers, dus moet geen probleem zijn toch? Ik plaats mijn advertentie en verdomd, weggehaald, mededeling van de moderators, mijn ruilvoorstel is niet computer gerelateerd, want ik wil een synthesizer hebben.

Conclusie, het ruilvoorstel is synthesizer gerelateerd, want de vraag is: ik wil een synthesizer, het betaalmiddel is niet van belang.

Oh heerlijk, zo'n verjaardagsdiscussie. :dubbel: :mega:

Origineel geplaatst door MadDonna

[verhaal]
Oh heerlijk, zo'n verjaardagsdiscussie. :dubbel: :mega:
Zo denk ik er ook over, het gaat uiteindelijk erom dat de aanvrager/aanbieder een synth wil of wegdoet, of je dan ruilt met geld of iets anders dat moet niet uitmaken.

Origineel geplaatst door krachtwerk
af en toe kan dit zo een zeik-forum zijn.. tjongejonge

:walker:

Geen zeik-forum. Een forum met bepaalde doelstellingen, die wij (mods) en ook een groot deel van de leden onderschrijven. Het gaat hier over synths en niet over laptops. Het is moeilijk soms de grenzen te stellen, maar de mods doen hun best in deze. Soms zijn er grensgevallen etc. Dan ontstaan deze kwesties. De mods proberen het forum zuiver te houden, d.w.z. synth-gerelateerd. Soms zal iemand daarbij iemand zich op zijn voet getrapt voelen. Dan lopen wij niet weg, hoor. Wij staan altijd open voor vragen, kritiek etc.

@Resonance... Dit had je slimmer aan kunnen pakken...

gevraagd: synth.. te ruil voor een mooie laptop.

bedoel je dit?

kijk gewoon een keertje door de vingers en laat die kerel zn laptop ruilen voor een synth, is iedereen weer gelukkig.
en ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat dan het hek van de dam is.
maar goed..
..biertje?

De voorwaarden van onze marktplaats zijn duidelijk genoeg; geen handel in laptops en andere computers op het forum.
Niet gevraagd, niet aangeboden, niet te koop, niet te ruil.
De uitzonderingen staan duidelijk beschreven. En in het geval van twijfel besluiten de mods. In dit geval dus ook.

Waarom deze regels bestaan is al meerdere keren uitgelegd, en ik zag zelfs in deze thread zinvolle pogingen het nogmaals te verduidelijken.

We gaan in dit geval niet even een uitzondering maken voor Resonance.
Immers, op het moment dat we beginnen met uitzonderingen zonder specifieke reden, is dat niet fair tegenover de mensen van wie eerder advertenties zijn verwijderd, en van toekomstige advertenties die om dezelfde reden worden verwijderd.
Dan komt vervolgens terecht commentaar dat we niet één lijn trekken en vriendjespolitiek bedrijven.

Kortom: Nee dus. Genoeg plekken om je laptop te slijten op internet. Synthforum behoort daar niet toe.
Ik sluit deze thread. :slotje:

Computerapparatuur op marktplaatsgedeelte

In deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=109036
biedt Swokki een compleet Protools pakket aan, dus inclusief iMac. Nu is die weer verwijderd door Hazes wat ik erg raar vind (niks slechts tenopzichte van Hazes btw).
Je mag dus op de MP wel een Atari met Cubase 3.0 aanbieden maar zodra het een nieuwe computer betreft dan weer niet.
Ik vind dat de moderators best even kunnen kijken van "okee hij bied een totaal pakket aan", dus computer plus muziekmaaksoftware (Protools bv) dan laten staan.....enkelt een computer dan niet.
Ik snap dat het het geen gekkenhuis moet worden met vreemde spullen op de MP, maar dit pakket heeft zoveel betrekking op synths dat ik vind dat het niet verwijderd hoeft te worden (Swokki trouwens ook niet want hij heeft het er gewoon weer bijgezet, had ik ook gedaan):okdan:
Want als je dit verwijderd kan je net zo goed ook alle computerplugins gaan verwijderen, heeft ook niks met hardware te maken, zelfde geldt dan voor controllers....zou allemaal zo naar het softsynthforum kunnen.......
Dus geachte heren moderators wat is hierop uw antwoordt?

Wat ik erger vind is dat mensen ipv bumpen (dat mag nl maar eens in de 3 dagen) ze twee uur na hun te koop post een foto bij zetten, na nog eens 3 uur
een andere foto en na nog een paar uur zijn ze nog iets vergeten te melden etc. Zie MP voor genoeg voorbeelden.

Ik smijt het even in den groep bij de heren moderators, we komen er op terug!

Wat ik erger vind is dat mensen ipv bumpen (dat mag nl maar eens in de 3 dagen) ze twee uur na hun te koop post een foto bij zetten, na nog eens 3 uur
een andere foto en na nog een paar uur zijn ze nog iets vergeten te melden etc. Zie MP voor genoeg voorbeelden.

Ja dat irriteert mij dus ook....er wordt gezegd eens in de drie dagen schoppen maar ik zie toch bepaalde personen die daar wel een handje van hebben,
1 persoon trouwens specifiek maar ik zal geen namen noemen hier.

Het moet "gelijke monnikken gelijke kappen" zijn maar die vlieger gaat dus niet op. (leuke zin).

Computers, plugins etc. kan je gewoon op het softsynthforum te koop zetten hoor.

Wellicht hoekje maken voor soft/hard?...maar war valt VA dan onder....geintje ;)

De grens is wel wat duister overigens want een PC met FruityLoops mag dat dan wel?

Sofsynthforum, oh ja, dat was er ook nog ja. Ik zie niet waarom dat helemaal een apart forum verdient, en van mij hoeft de grens niet zo scherp. Gezien de incompatibiliteit van veel geluidskaarten en aanverwante grappen zou het me enkel logisch lijken dat computergerelateerde onderdelen die goed ermee werken meeverkocht kunnen worden. Qua scsi is de lijn toch ook een stuk vager? En een cardreader voor de mpc2000xl zie ik ook niet geweerd worden(sterker nog, ik hoor een juich) en dat is toch echt een computer-onderdeel. Geheel werkende DAW's lijkt zelfs mij prima, en beter dan 100 defecte drumdozen en gebroken plectrums en het sporadische plugje/schroefje. Het wordt zo veels te veel een academische discussie terwijl er mensen gewoon dingen willen verkopen of kopen.

het geval van swokki vind ik ook redelijk flagrant...hij verkoopt best nog wel wat andere spullen (had hij zich aangemeld op dit forum om énkel een computer te verkopen dan zou ik akkoord gaan met de moderator maar dit vind ik er wel wat over)
je mag wel een geluidkskaart voor in/aan een computer verkopen, maar de computer mét de geluidskaart niet ??

pcies maar deze hele manier van te koop aanbieden middels threads is ook erg krom (wat ik dus al een paar keer eerder heb gezegd)... dus gewoon middels formuliertje bladiebla enzo...
maar goed, 'ze' zijn er nu mee bezig... en ik, nou, ik ben heel benieuwd :L

Dat idd ook, alleen wordt op SF denk ik meer gekeken.
maar of die extra kijkers dan ook allemaal potentiele serieuze kopers zijn is dan nog maar de vraag... er zijn ook veel mensen die lid zijn geworden alleen om de cult status van het 'erbij willen horen' nateluurlijk™ :D

ik ben het eens met denders openingspost

Complete systemen op inbouwkaarten speciefiek voor studio doeleinden moet gewoon kunnen. Hier zijn mensen toch al wat mooie Mac's misgelopen compleet met SW + IO vanwege deze regel...iets minder strak zou het van mij wel mogen...

20 synth en dan een losse pc ernaast mag van mij weg idd.

En dat om de haverklap omhoog schopen van de oa de heer PXXXXXS (de kenners weten wel wie en er zijn er meer natuurlijk hehe) dat is ook wel eens een beetje jammer, ik krijg dan een beetje een voordringgevoel bij de slager bij zon actie...

ff overdenking:

synthforum.png

waar staat het woord SYNTH eigenlijk voor... synthesizer? synthese?

ff FFWD: in hoeverre verschilt een PC in de essentie van een behuizing met die van een conventionele synth?

Laatst gewijzigd:
synth staat voor nep

Een academische discussie... Erg interessant, ik geef het direct toe, maar voor de marktplaats is het ongepast. De losse pc naast relevante gear is discutabel, maar stoort me niet. Enkel een pc of scherm is weer erg extreem, maar nog steeds niet half zo irritant als constant schoppen of geen richtprijs, geen lokatie maar wel enkel afhaal en defecte rommel uit de schuur.

Back