Computerapparatuur op marktplaatsgedeelte

Hoezo wil je op verkopers stemmen dan? Wie het leukste haar heeft ofzo, of de mooiste aanbieding? Volgens mij is de mogelijkheid van de verkoper pbën toch wel voldoende, anders gaat marktplaats ook zo'n meningen doolhof worden. En op zich was ik het ook wel eens met de mods dat PC en MAC dingen beter op computer fora's thuishoren. Want anders staat mp dadelijk vol met computer audiohardware en software. En loop je je rot te zoeken naar een instrument of effect. Daarnaast gaat daar voor de mods ook een hoop werk in zitten als ze al die computer spullen moeten gaan filteren op audiohard/software en gewoon computerspul. Kan me voorstellen dat ze daar niet echt op zitten te wachten.

als er nou verdeling zou zijn synths, effecten, geluidskaarten etc. dan zou je in dat geval dus ook niet meer hoeven filteren als het om muziekcomputers gaat. Maargoed, mods hadden al meerdere malen aangegeven dit niet te willen dus mij hoor je er niet meer over. Ik heb zowieso niks te koop en heb ook niks nodig momenteel. Ik heb geen verstand van websites bouwen maar misschien een idee voor iemand www.verkoopjemuziekpc.eu oid.

Uhm - om de grap uit die opmerking van Demian over een voter voor verkopers te snappen, moet je even een paar SF-contests teruggaan, en de discussies over tellen en stemsystemen doorlezen... ;)

heheh..en inmiddels gaat het over voten..draadje gaat alle kanten op :)
maarja, voten vind ik wel erg iebeej aandoen. We wonen vrijwel allemaal in NL en B. dus afstanden zijn niet zo groot, verder kan je door verkopen in verleden, de juiste vragen stellen en evt vragen naar referenties het toch redelijk goed indekken.

heheh..en inmiddels gaat het over voten..draadje gaat alle kanten op :)
neen... de voter werd alleen ff aangehaald als voorbeeld voor bepaalde in het verleden aangedragen inspanningen voor de SF-communitie die niet werden geapricieerd omdat 'men' (de (aan)moddermannen) het zelf 'in de hand' wilden houden :mexico:

ja klopt ik heb die draadjes weleens gelezen. mja, over de titel van dit draadje..computers op mp is ook al het nodige besproken. Maarja, het zou zomaar kunnen dat enkele jaren later de visie van moderators ook wat veranderd.

maar het essentiele punt is gewoon dat er dan iets moet komen waarbij alles strict in goede banen word geleid (automatisch dus) en dat er geen misverstanden meer mogelijk zijn en dus ook aanzienlijk wat werk scheelt voor alle partijen...

dat kan dus met een vernieuwde markplaats... eigenlijk is het dan niet eens een vernieuwde marktplaats maar een eerste ECHTE marktplaats want threads zijn in essentie gewoon voor discussie nutuulk...

Ahja, ik heb er verder geen problemen mee zoals het nu is. Met de zoekfunctie is het appeltje eitje om de juiste spullen te vinden

Ahja, ik heb er verder geen problemen mee zoals het nu is. Met de zoekfunctie is het appeltje eitje om de juiste spullen te vinden
dat is niet altijd het geval... want je komt ook threads tegen waar het door jouw opgegeven zoekwoord ook gewoon ergens in de discussie kan staan... mooier is toch gewoon zoeken op catagorie of niet? ook moet het zo zijn dat reeds verkochte zaken niet meer uit een zoekopdracht rollen... verder is de opmaak bij iedereen ook een willekeur of vergeten sommige mensen bepaalde essentiele informatie en moeten mods vaak ingrijpen... enz...

het is misschien redelijk wat werk om een mooi systeem daarvoor in het leven te roepen maar zo doormodderen is ook niet echt iets op den duur want de markplaats is 1 van de best bekeken zaken op SF

maar goed, ik val in herhaling want dat had ik al een paar pagina's eerder gezegt:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1067569&postcount=41

ja uiteraard kan het beter, maar als ik de 'Zoek in deze discussie' gebruik ipv algemeen zoeken, dan kom je ook geen discussies tegen

dat is niet altijd het geval... want je komt ook threads tegen waar het door jouw opgegeven zoekwoord ook gewoon ergens in de discussie kan staan... mooier is toch gewoon zoeken op catagorie of niet? ook moet het zo zijn dat reeds verkochte zaken niet meer uit een zoekopdracht rollen... verder is de opmaak bij iedereen ook een willekeur of vergeten sommige mensen bepaalde essentiele informatie en moeten mods vaak ingrijpen... enz...

Zoeken is op zich geen probleem, want je kunt je zoekopdracht beperken tot een specifiek subforum (zoals 'te koop aangeboden'). Onvolledig gegeven informatie is inderdaad irritant, maar ja - toch ook voor de verkoper zelf! Ik denk dat je daar met een systeem weinig aan zou kunnen veranderen, behalve als het echt superspecifiek wordt (per te verkopen product aangeven: merk - model - staat - prijs - 1 of 2 categorieën), maar dat is weer ingewikkelder om te programmeren en vast ook wel weer beperkend op de één of andere manier.

Maar om even het voorbeeld uit te werken: het ideale systeem zou misschien dit zijn:
  • Per product: merk - model - staat - prijs - 1 of 2 categorieën
  • Verkoper: provincie - wel/niet opsturen
  • Daarbij ruimte voor aanvullende opmerkingen (wat dan ook; bijvoorbeeld als er korting is voor wie alles in één keer koopt)
Maar goed - zelfs als we het hier ooit over eens worden: wie programmeert het! ;)

Zoeken is op zich geen probleem, want je kunt je zoekopdracht beperken tot een specifiek subforum (zoals 'te koop aangeboden').

dat bedoelde ik dus ook..
die enkele keer dat info onvolledig is neem ik wel op de koop toe dan
ik ken wel programmeurs die het misschien wel voor een lief zacht prijsje willen doen, maar ik denk dat vooral het probleem is dat de mods het niet willen. Of iedereen het nou wel of niet zou willen is ondergeschikt in deze

als je niets aan het toeval wil over laten moet je zoveel mogelijk specifiek zijn. dat is misschien aanvankelijk veel werk om te realiseren qua proggen maar als het er eenmaal is dan word het vast een heel stuk aangenamer.

maar los daarvan: threads zijn gewoon niet echt voor dit doel geschikt, en ja het werkt wel maar dus niet 100% want er moet nog altijd worden ingegrepen... er is dus gewoon nog te veel willekeur...

of we stoppen gewoon met die handel en gaan dikke tracks maken jatog :P

of we stoppen gewoon met die handel en gaan dikke tracks maken jatog :P
maar dikke tracks maak je met gear, en stel nu dat je een bepaald stukke gear z...

nee idd, je hebt gelijk... forget it, een nieuw marktplaats systeem (zoals aangedragen) komt er toch nooit :D

mag ik voorstellen een mooie oranje leeuw? Een typisch nederlands dier, het teken van de 'vrijheid en vechtlust' dit dier..je komt ze regelmatig tegen in de polder

Nee laten we dat maar niet doen, die oranje leeuw is al in gebruik bij de bonus bende van de ING.:duivels:

Ging het oorspronkelijke idee er niet om om de verkoop threads te scheiden van de rest van de threads en niet zozeer om het maken van een speciaal verkoop utility?

Als het om het scheiden van de verkoop threads gaat moet dat ook simpeler kunnen.

Gewoon 2 groepen maken waar leden zich lid van kunnen maken, de ene groep kan wel de verkoopthreads zien, de andere niet.

Leden kunnen zelf bepalen van welke groep ze lid willen zijn, phpbb kan dit, het lijkt me dat vbulletin dit ook kan.

En anders is het nog mogelijk om een php scriptje te maken dat de (html)pagina met nieuwe berichten leest en filtert op verkoop threads, maar dan moet er wel een extra login gemaakt worden omdat zo'n scriptje standaard natuurlijk niet op het forum inlogt waardoor, nieuwe berichten en berichten van vandaag niet bereikbaar zijn.

Met dingen als CURL en DOM is dit in Php makkelijk te realiseren. ;)

Laatst gewijzigd:
Hebben jullie wel eens gekeken naar vraag en aanbod op tweakers.net, dat is imo een van de beste verkoop site's. Alles is erg overzichtelijk, je precies aangeven hoe je je spullen wil verkopen en opsturen. Ook kun je in 1 oog opslag zien wat de staat is van het te verkopen voorwerp (ouderom, gebruikssporen, enz). Ok het vraagt wat meer tijd van de verkoper om alles in te vullen maar het werkt perfect!

Ook is het mogelijk de verkoper te beoordelen op de verkoop dmv een score en berichten plaatsen hoe de verkoopverlopen is. Dit komt dan in je profiel te staan.

Kijk bv hier eens.... FYI ik weet echt niet van wie die advertentie is....mijn naam op T.net is ook Stephmeister.

Als je dat als uitgangspunt neemt hebben we hier dadelijk ook een TOP marktplaats!!!

Back