Computerapparatuur op marktplaatsgedeelte

Juist Fuse, dit is nou het hele punt.
Dat is niet het punt. Het punt is dat mods regels onduidelijk uitleggen en onduidelijk communiceren naar leden toe. Dat leidt tot verwarring en onbegrip. En dan kan er wel geklaagd worden dat mensen niet zo moeten zeuren maar als ze normaal behandeld worden dan is dat ook niet aan de orde.

Er zijn nog legio voorbeelden te bedenken waarbij de grenzen nog onduidelijker worden en dan zullen dit soort voorvallen simpelweg herhaald worden.

Bijv wat is het verschil tussen een korg Oasys (keyboard met een linux PC en korg softsynths) en een Eko computer (keyboard met PC en windhoos OS)?
Kan een Windows 95 bak van 1997 met SCSI kaart en software voor samplers te laden/saven wel?
USB stick kan je ook voor synth gebruiken maar is ook computer gerelateerd. Memory cards die je ook voor je camera kan gebruiken.
Een casemod in een Rhodes EP (omdat het er geinig uit ziet)?

Dat is niet het punt. Het punt is dat mods regels onduidelijk uitleggen en onduidelijk communiceren naar leden toe. Dat leidt tot verwarring en onbegrip. En dan kan er wel geklaagd worden dat mensen niet zo moeten zeuren maar als ze normaal behandeld worden dan is dat ook niet aan de orde.

Ik ben het met je eens dat het hier vaak gebeurd is dat mods onduidelijk en slecht communiceerden en dat dat veel problemen en onbegrip heeft veroorzaakt. Maar dat is in deze thread niet aan de hand, of wel soms? IMHO is deze thread eerder een voorbeeld dat de mods geleerd hebben van het verleden.

Er zijn nog legio voorbeelden te bedenken waarbij de grenzen nog onduidelijker worden en dan zullen dit soort voorvallen simpelweg herhaald worden.

Bijv wat is het verschil tussen een korg Oasys (keyboard met een linux PC en korg softsynths) en een Eko computer (keyboard met PC en windhoos OS)?
Kan een Windows 95 bak van 1997 met SCSI kaart en software voor samplers te laden/saven wel?
USB stick kan je ook voor synth gebruiken maar is ook computer gerelateerd. Memory cards die je ook voor je camera kan gebruiken.
Een casemod in een Rhodes EP (omdat het er geinig uit ziet)?

USB stick en memory cards niet, de rest kan wel. :verkoght:

Een pc die vol staat met goeie vst(i)s en dikke samples hoort hier wel thuis op marktplaats vind ik. Dit kan erg interessant zijn voor een hoop mensen.
Ik vind het nogal flauw om dat niet toe te laten.

Ehhm die kan keurig worden opgeknipt in een aantal LEGALE softwarepakketten en LEGALE sample CD's

Pc's volledig opgetuigd met "dikke" Warez horen hier sowieso niet, thuis (en gebruikers die dat supporten ook niet) heling is nog steeds illegaal....

pfff kan je ook over iets anders zeuren dan warez? Ik vind je soms net de Geert Wilders van het synthforum.

Precies! goed voor betaald, hard voor gewerkt! oud hollands Calvinistisch arbeidsethos, ipv van de hedendaagse digitale graaicultuur van leechend Nederland.....

ook voor meneer BonTon is en blijft het diefstal..... je gaat op een wielrennersforum toch ook geen fietsen van het centraal station aanbieden?

Ehhm die kan keurig worden opgeknipt in een aantal LEGALE softwarepakketten en LEGALE sample CD's

Pc's volledig opgetuigd met "dikke" Warez horen hier sowieso niet, thuis (en gebruikers die dat supporten ook niet) heling is nog steeds illegaal....

Wat lul je dom, ik heb het niet over warez.

Anyway, oplossing is dus in je handtekening vermelden dat je ander muziekgerelateerd spul te koop hebt.

Diefstal daar ben ik het mee eens....maar dat evangeliserende gedrag, is wat me tegen de borst stuit.
Het is bijna als of je een soort missie hebt.

ik reageer alleen maar, evangeliseren is pro-actief, in ben in deze alleen reactief.
Kan ook besluiten om het te negeren, maar zo steek ik niet in elkaar...

Volgens mij was jij degene die over warez begon en dit is niet het eerste soortgelijke bericht dat je plaatst...anders had ik niet eens gereageerd.

Ok misschien was jij in deze niet de aanstichter....maar mijn punt blijft.

Waar haal jij nou weer vandaan dat mensen masaal pc's met warez gaan aanbieden? :Z:Z:Z

Adjust zegt niks over warez!

Een pc die vol staat met goeie vst(i)s en dikke samples hoort hier wel thuis op marktplaats vind ik. Dit kan erg interessant zijn voor een hoop mensen.
Ik vind het nogal flauw om dat niet toe te laten.

"vol met goede VSTi's" en "Dikke Samples" riekt voor mij naar warez, anders verkoop je deze namelijk gewoon los, met een fatsoenlijke productomschrijving. Dit valt voor mij onder dezelfde categorie als het verkopen "volgeladen iPODs of gechipte loaded Xboxen etc.....

misschien komt het door het marktplaatsachtige taalgebruik.... maar dat is de associatie die het bij mij oproept.

Same here.

Maar goed, het forumbeleid ten aanzien van illegale software is bekend, en als pc's niet mogen, dan maakt het niet of ze al dan niet vol legaal of illegaal spul zitten. Niet nodig om deze discussie op de spits te drijven dus. ;)

Eens!, ik maakte alleen een comment op basis van een reply. Het zijn de usual suspects die hier een punt van maken. totaal geen intentie om hier verder nog woorden richting hen aan vuil te maken.

"vol met goede VSTi's" en "Dikke Samples" riekt voor mij naar warez

Wat een bullshit kraam je toch uit..
Als iemand stopt met muziek maken of volledig overgaat op hardware en zijn pc met daw en vst shizzle wil verkopen dan heeft dat niks met warez te maken.
Beetje kortzichtig

Back