korg poly 61

Roolezz for sure. Damned dat wil ik ook....werkt t lekkerder met midi?
Midi in en out?
wie is prof. Heiko?

Prof. Heiko is hoogleraar in de synthelektronica, gepromoveerd op "Inducing shepard tones with n103 capacitors parallelled with ba601 vca chips" en toegewijd SF lid.
En dus de monteur van mijn poly61 midikit plus potmeters voor rez en cutoff.
Geen midi out.
Uiteraard gewoon alle aansturingsvoordelen van midi, dus ook kiezelstrakke sequences c.q. knallende synthstabs.
Of het lekker werkt weet ik eigenlijk niet want weliswaar heb ik een huis vol synths en moet ik zelfs verbouwen, maar eigenlijk speel ik alleen maar piano. Ik denk trouwens dat ik de eerste elpee van Mantronix maar eens ga downloaden want ik heb sterk de indruk dat daar wel eens wat poly61 geweld op zou kunnen staan.

Prof. Heiko is hoogleraar in de synthelektronica, gepromoveerd op "Inducing shepard tones with n103 capacitors parallelled with ba601 vca chips" en toegewijd SF lid.
En dus de monteur van mijn poly61 midikit plus potmeters voor rez en cutoff.
Geen midi out.
Uiteraard gewoon alle aansturingsvoordelen van midi, dus ook kiezelstrakke sequences c.q. knallende synthstabs.
Of het lekker werkt weet ik eigenlijk niet want weliswaar heb ik een huis vol synths en moet ik zelfs verbouwen, maar eigenlijk speel ik alleen maar piano. Ik denk trouwens dat ik de eerste elpee van Mantronix maar eens ga downloaden want ik heb sterk de indruk dat daar wel eens wat poly61 geweld op zou kunnen staan.
Midi heb ik er ook op, maar hoe zit hetmet die potmeters dan? Want van wat ik begrepen heb (uit een eerdere thread) is dat allemaal digitale aansturing?

Laatst gewijzigd:
Midi heb ik er ook op, maar hoe zit hetmet die potmeters dan? Want van wat ik begrepen heb (uit een eerdere thread) is dat allemaal digitale aansturing?

Ik heb geen flauw idee, maar waarschijnlijk is dat de reden waarom hij Prof. Heiko is.

Dordt roolezz ook trouwens, en hard ook.

Ik denk dat die pots de Moog Slayer Mod zijn.......net als op een Poly800.....en Heiko is gewoon een gast die hier ook op het forum zit.....ff zoeken op naam. Flauwe chili:halleluja

Ik denk dat die pots de Moog Slayer Mod zijn.......net als op een Poly800.....en Heiko is gewoon een gast die hier ook op het forum zit.....ff zoeken op naam. Flauwe chili:halleluja

Nee niet de Moog Slayer Mod, die kan die ook dat wel, maar de Poly61 heeft een polyfoon filter (6 voice) ipv een monofoon filter van de Poly800.
Kortom, ik begrijp dat hij wel wat truken heeft moeten uithalen om die zes filters te syncen. Daarnaast geen self oscillation op het filter btw om een reden die ik vergeten ben, dus de geen extreme shit maar wel degelijk leuk.

Nee niet de Moog Slayer Mod, die kan die ook dat wel, maar de Poly61 heeft een polyfoon filter (6 voice) ipv een monofoon filter van de Poly800.
Kortom, ik begrijp dat hij wel wat truken heeft moeten uithalen om die zes filters te syncen. Daarnaast geen self oscillation op het filter btw om een reden die ik vergeten ben, dus de geen extreme shit maar wel degelijk leuk.

Okee weer wat geleerd:geslaagd: vraag dan wel af hoe die datr dan gedaan heeft met die 6 filters.....ik wil ook zoiets op de Bit One.

off topic: @ Jeroen Hij is helemaal opgeknapt hoor de Bit, toetscontacten schoon, nwe elco's en tantalen overal, drie nwe toetsen (geruild bij Senso voor een 505 LCD):okdan: , nwe noise and tune slider gehad van PWM. Moet alleen nog de osc's stemmen. Ik kom binnenkort dat scoopje ff ophalen.

??? 'maar een poly61' .. . . . ..???

wat een eerloze woord 6 T. zet hem maar eens op uni... blaast ie nordjes lead zo weg.

een polyfone slayer mod is nie moeilijk.

je hebt op de filters de cv summinginputs voor de freq en de res.

op die punten een weerstand aanbrengen, dezelfde waarde als wat er bij de mux vandaan komt, dan alle weerstanden van resp. de cv en de res. aanmekaar knopen, en die aanmekaar geknoopte weerstanden gaan naar de loper van de potmeter van 10Klin.
de potmeter zit tussen de 0 en 5 volt.

je kan op deze manier ook een poly61 een soort van modular maken, alle filters en vca's en envelope generators loskoppelen en naar buiten voeren, heb ik eens voor iemand gedaan, werd een erg gezellig apparaat.
zeker als je ook nog wat lfo's toevoegd.
:mega:
groeten,
jeroen

Inderdaad, quick en dirty is dat zo te doen. Nadeel is dat het patchgeheugen op die manier niet echt meer goed werkt.

yep, klopt helemaal.
om dat goed te doen moet je natuurlijk summing amps gebruiken.
maar over het algemeen werkt de quick&dirty methode redelijk goed voor algemeen thuisgebruik:mega:
ik ben daar over het algemeen ook geen voorstander van de Q&D methode, er zitten altijd nadelen aan.
groeten,
jeroen

Inderdaad, quick en dirty is dat zo te doen. Nadeel is dat het patchgeheugen op die manier niet echt meer goed werkt.

Ja dat is inderdaad wel jammer, los van het niet kunnen opslaan van eigen patches, verlies je ook de goede presets.
Lfo op het filter ben ik ook kwijt, lfo op de pitch zit er nog, is dacht ik ook puur digitaal, die tweede lfo zou ik er graag nog eens bij hebben.

Inderdaad Moog Slayer mod niet mogelijk.Heiko had die wel eens op een poly800 had gezet, maar begreep ik dat die op de poly61 niet kon. Dat is wel jammer want ik begrepen dat zoiets redelijk wreed is.

Ik weet niet precies wat ik onder quick & dirty moet verstaan.
Ik wilde gewoon twee pots voor cutoff en resonance en die heb ik en zijn goed ingebouwd.
Daarvoor moest kennelijk een lfo (of: de cv lfo) voor worden opgeofferd. Maar ik begrijp dat een ms20 achtige lfo redelijk eenvoudig is om er in te zetten dus misschien doe ik dat nog eens. De patches verlies je om dat de CV settings voor cutoff en rez via de potmeters volledig analoog/oneindig zijn en de processor die waarden niet kan onthouden (affijn op dat terrein ben je volgens mij beter thuis dan ik :) ).

Als hij dat wel zou kunnen onthouden door het toevoegen van allerlei aanvullende digitale poepelegein dan is dat uiteraard mooier. Maar ik kan ik mij voorstellen dat dat ook een stuk bewerkelijker is en dat is gelet op de waarde van de poly61 wellicht niet meer te rechtvaardigen.
Nu ja, dan is het resultaat wellicht weer belangrijker dan de geldelijke waarde maar goed ...
Nou misschien is dat in de toekomst alsnog toe te voegen als dat uberhaupt kan.

een extra lfo is ook toe te voegen, de standen van de toegevoegde potmeters opslaan gaat zonder daar een compleet leven aan te verspillen niet lukken.
maar de gewone lfo zou nog moeten werken , dacht ik.
misschien zijn de summing weerstanden te klein gekozen.
wat ook nog geprobeerd kan worden,...
zet bij alle weerstanden een diode in doorlaat in serie, heb ik niet geprobeerd, maar zou wat nadelen ivm. de patches misschien oplossen (is een gokje)
groeten,
jeroen

Ok :okdan:

En dus de monteur van mijn poly61 midikit
Oke je hebt dus rond de 300 euro betaald voor die midi kit?

Geen midi out.
Das zonde zeg.

Wat baal ik als een stier dat ik de M versie niet heb he! kutzooi.........=(

plus potmeters voor rez en cutoff.
Ok, zit m nu te checken is een simpele mod. zie ik :)

Tijdens het surfen ben ik dit tegen gekomen. Controle over Attack, Decay, Release Gate, Cutoff, Resonance, SubOscillator.

Heb er nog geen opnames over kunnen vinden jammer genoeg. Ben benieuwd hoe die klinkt.

@chilistein....zou jij een opname kunnen maken van hoe die nu klinkt?

9sukvc.jpg

Ik ben zelf ook in de markt voor een Poly61. Wat moet zo'n ouwe reus nou kosten? De poly800 kost geen drol, maar ik vind de 61 toch een stuk interessanter...

Back