JEAN MICHEL JARRE

synthex???

ooh ik dacht dat het die 30 anniversary Oxygene concertuitvoering was!

Volgens mij hadden ze wel 3 synthexen op het podium. Gave bakken hoor.

Hoeveel baslijnen kunnen er eigenlijk geprogrammeerd zijn in die grote 2500 rechts.
Daar kwamen een aantal keren de bassen uit.
Ik zie dat er 3 sequencer rijtjes met 10 stappen.
Heb je in totaal 30 steps of nog meer?

Nou je had 'm in die zal moeten horen. Weet natuurlijk niet of er nog effecten overheen zaten, maar het was zaal trillend laag.

Ik vond het gisteren (zaal Vorst Nationaal) een prima concert en het geluid vond ik luid genoeg (net op het randje voor mij).

Wanneer hij voor de 2de maal de laserharp gebruikte ging het even fout maar uiteindelijk deed dat niets af aan het plezier van de avond.

Overigens, de verlichting die achter de spelers stond opgesteld (die geregeld omhoog en omlaag gingen), zou dat custom build materiaal zijn ?

Gisterenavond, voor aanvang van de show, was de zaal al goed gevuld ... met rook, veel rook. De jongens hadden blijkbaar hun rookmachines deftig getest.

Ik kon het niet duidelijk zien maar ik herkende 2 keytars: een Moog Liberation en die nieuwe Roland AX-Synth (denk ik?)

In ieder geval ben ik blij dat ik er bij was.

Wanneer hij voor de 2de maal de laserharp gebruikte ging het even fout maar uiteindelijk deed dat niets af aan het plezier van de avond.

Ok, dus die laserharp gaat 2 dagen achter elkaar fout. Dan vraag ik me af, was de gebruikte techniek zo buggy? Of heeft Jean-Michel express een fout ingeprogrammeerd om ons te doen laten geloven dat het wel echt echie is? :smeris:

de jarre laserharp discussie loopt al jaren, er is zelfs een wiki-pagina voor.

"During Jarre's 2009 In-doors Arena Tour, he commented on his blog that he "should make a few intentional mistakes for people to really understand that it is live".[1] Later the same day, at a concert in Helsinki, the harp "suddenly froze in Rendez Vous 2 for unknown reasons".

je vraagt je af, om te laten 'zien' of te laten 'geloven' dat het live is...
wat maakt het ook uit eigenlijk.. :-)

Voor mij was het het eerste concert van JMJ dat ik heb meegemaakt en ik vond het geweldig! Oude nummers, mooie uitvoeringen en gave verlichting. Ik was alleen verschrikkelijk blij dat ik oordopjes bij me had (na een paar nummers ingedaan), want de muziek werd naarmate de avond vorderde steeds harder; waarom toch?!
Over het hoge aantal nerds: hebben jullie dit draadje wel doorgelezen? Het gaat meteen weer over de mogelijkheden van instrumenten. ;)

Geluid te zacht? Goeie genade, is het al zover dat het niveau van gisteren te zacht was?
Is er een keer sprake van redelijk zuiver, goed versterkt signaal op het niveau dat nog enigszins onder de pijngrens ligt, dan is het blijkbaar toch weer niet goed...Dan vraag je serieus om gehoorproblemen, IMHO. Of je moet volgende keer maar naar Gabber Piet ipv Jarre?

In ieder geval, ik heb me bijzonder goed vermaakt. Zelfs als (zeer) kritische Jarre liefhebber, kon de show van gisteren echt tot de betere optredens van de man worden gerekend. En zowaar nog van een behoorlijk live gehalte, en dat was wel eens anders...
2 uur lang (dus luiheid kan je 'm niet aanrekenen), goed in elkaar gezet qua opbouw en repertoire, prima lightshow, vette gear op het podium, goed geluid (ja Sander, dat was een ARP 2600... :D) ... en goeie sfeer! Je zag dat de mannen er plezier in hadden!

Geheel met je eens, het was bijzonder vet!

Leuke is dat ik een Arp 2600 helemaal niet zo goed in het laag vind.
Maar ja ik ben verwend.

Klopt, en onwijs deprimerend ook, lekkere toevoeging aan de discussie joh. MR modulair exper !!!

Back