Jean Michel Jarre naar ADE

Zo'n meer besloten concert binnen heeft ook wel wat. Ik heb me de vorige keer in Afas prima vermaakt maar toch vond ik de sfeer in het veel grotere Ahoy beter.

De officiële kaartverkoop start komende vrijdag, maar nu al 'Artist Pre-sale' via deze link:

Bereid je voor op pijn in de portemonee: Tickets variëren van 76 tot 159 euro, maar dan zie je wel een 77-jarige synth-legende aan het werk!

Het lijkt heel hard te gaan dus wacht niet te lang, momenteel is dit nog beschikbaar...

Graag gedaan! :mega:

Screenshot 2026-03-10 at 12.06.25.png

Net al op reis dan, anders was ik er wel naartoe gegaan. De verwachting is dat hij een redelijk uitgebreide tour gaat doen rond 50 jaar oxygene, dus waarschijnlijk wordt ADE de eerste keer met dat concept. Moet dan hopelijk wel lukken om het op een andere locatie te zien :-).

Niet (meer) voor dat geld en dan nog zitten in de Afas ook. Heb Jarre een jaar of 20 geleden in Carre gezien, dat was ook zitten maar dan heb je iig goed zicht. Vond dat ook wel een mooie afsluiting, ben niet echt heel erg fan van zn werk aindsdie en zn bewerkingen van oud spul.

Weet overigens niet wat hij slikt of laat verbouwen, maar hij ziet er geen jaar ouder uit dan 75.

Hij wordt 78 dit jaar, hij is in 1948 geboren.

Is ondertussen best wel kudt keyboard muzak geworden, loopt ook anderhalf uur als een bejaarde clown te hotknobben op een orkestband. Echt niet meer van deze tijd
Ik was vroeger groot fan en ik had je verketterd om deze uitspraak, maar vanaf Metamorphoses werd ik steeds minder enthousiast en nu kan ik je zelfs gniffelend gelijk geven.
Al ben ik vrijwel alle albums blijven kopen, maar da's bijna meer OCD dan liefhebberij :D

Nog steeds een groot liefhebber van zijn muziek.
Bij de meeste artiesten die ik bewonder verlies ik op een gegeven moment interesse. Herhaling van zetten, niet boeiend meer en wat al niet meer.
Zelfs bij de door mij zeer bewonderde Vangelis vond ik de laatste albums niet de moeite van het aanschaffen waard.

De enige artiesten die mij tot op heden weten te boeien zijn Jean Michel Jarre en ABBA.

Ik ben echter geen persoon die gaarne concerten bezoekt, dus ik laat deze aan mij voorbijgaan.

Sta er toch steeds weer van te kijken hoe deze naam hardnekkig blijft opduiken als zijnde ‘grootste inspiratie etc etc. Er wordt aan de lopende band zo extreem veel goede nieuwe muziek gemaakt; ik focus liever daarop dan te blijven hangen in wat geweest is. Ik vind JMJ echt totaal oninteressant vandaag de dag, enkel vanuit historische bijdrage memorabel. Vangelis is ook af, die kan ik helemaal niet meer horen. Dan vind ik alleen Kraftwerk nog de tand des tijds nog enigszins overleven, maar in mijn playlists staat alleen maar muziek van max 5 jaar oud. Maar ieder z’n ding natuurlijk…

Sta er toch steeds weer van te kijken hoe deze naam hardnekkig blijft opduiken als zijnde ‘grootste inspiratie etc etc. Er wordt aan de lopende band zo extreem veel goede nieuwe muziek gemaakt; ik focus liever daarop dan te blijven hangen in wat geweest is. (...), maar in mijn playlists staat alleen maar muziek van max 5 jaar oud. Maar ieder z’n ding natuurlijk…

Alsof het een het ander uitsluit. Je kunt én naar al die extreem veel goede muziek luisteren die nu uitkomt als naar al die extreem veel goede muziek die tot nu is uitgekomen. Maar ieder z'n ding natuurlijk.

Haha, grappig, ik denk dan weer dat er juist veel middelmatige muziek wordt gemaakt.
Maar gelukkig gaat AI dat verbeteren :-D

Sta er toch steeds weer van te kijken hoe deze naam hardnekkig blijft opduiken als zijnde ‘grootste inspiratie etc etc. Er wordt aan de lopende band zo extreem veel goede nieuwe muziek gemaakt; ik focus liever daarop dan te blijven hangen in wat geweest is. Ik vind JMJ echt totaal oninteressant vandaag de dag, enkel vanuit historische bijdrage memorabel. Vangelis is ook af, die kan ik helemaal niet meer horen. Dan vind ik alleen Kraftwerk nog de tand des tijds nog enigszins overleven, maar in mijn playlists staat alleen maar muziek van max 5 jaar oud. Maar ieder z’n ding natuurlijk…
Kun je wat voorbeelden noemen van al die extreem veel goede nieuwe muziek? Is ook je eigen mening natuurlijk, maar goed, ben wel benieuwd wat dat allemaal zou moeten zijn.

Back