[Drum n Bass] Urban Cruising

G

Guest

Guest
Hee hallo,

Hier een nieuwe track. Drum n bass, het rolt een beetje door. Heeft stadsgeluiden uit Amsterdam als achtergrondgeluiden... Laat me horen wat jullie ervan vinden!

Urban Cruising

8)

Dit is tof.. Ik zit hier te swingen achter mijn bureau man!! Goeie keuze van geluiden en een mooie opbouw. No more to say..

Arv

Holy crap! Lekker muziekje man. Vind hem heerlijk klinken. Ik hou wel van dit soort ´flowing´ DnB.

Eric

errug cool nummertje, een stijl waar ik er te weinig van hoor hier. Ik zag ook dat je in Groningen woonde en zelfs ook student bent, hhmm interesant ik namelijk ook. ben wel benieuwd naar je studio

groet

Thanks!

Origineel geplaatst door bastardsunited
errug cool nummertje, een stijl waar ik er te weinig van hoor hier. Ik zag ook dat je in Groningen woonde en zelfs ook student bent, hhmm interesant ik namelijk ook. ben wel benieuwd naar je studio
groet

Ook thanks! en qua studio: Fruityloops en een brakke midiset. En een yamaha qs300, maar die is niet gebruikt dit keer.

klinkt lekker weg! zeker goed gedaan! wat opmerkingen: het geluid klinkt wat "kartonnerig"...dat kan misschien door je afluister-setje komen....ik mis wat hoog en ook beetje meer laag...het lijkt vnl in het midden te zitten..... volgens mij zit dat vnl in het ritme-gedeelte....

verder vinnik die x-files achtige lead-sound op een gegeven moment beetje irritant worden....kweetnie..omdat ie zo lang doortrekt denk ik....die vocals samples en die gefilterde-chords zijn echt tof....die geven veel sfeer....baslijn is ook lekker... op een gegeven moment wordt het allemaal wel erg vol....misschien iets minder dan is het des te effectiever...

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
klinkt lekker weg! zeker goed gedaan! wat opmerkingen: het geluid klinkt wat "kartonnerig (...) op een gegeven moment wordt het allemaal wel erg vol....misschien iets minder dan is het des te effectiever...

Ik heb m'n best gedaan op het geluid, het is niet de bedoeling dat de beat extreem heftig is, maar ik kan me voorstellen dat ik het een en ander mis aan het frequentiebereik hier op m'n setje en m'n koptelefoon :)

Erg vol, ja... ik heb idd vaak de neiging om alles helemaal vol te plempen met soundjes en dingetjes, ik vond het hier wel bij passen, maar als je met een track bezig bent begint het te vervelen en wil je steeds meer erin hebben op een of andere manier. Als je voor het eerst de track luistert, zal het inderdaad wel veel te veel in een keer zijn kan ik me zo voorstellen. Ik denk dat dat zeker nog iets is wat ik beter moet leren: dingen weglaten, het simpeler houden op een of andere manier.

Thanks!

Klinkt lekker hoor!
Pas op dat de compositie niet te vol loopt met dingen die je allemaal persee wilt laten horen, anders krijg je een beetje het idee dat er 10 geluiden zijn die allemaal met een vette beat op de achtergrond beluisterd moeten worden, wat soms een beetje een soort van 'happy' sound oplevert (die x-files achtige sound heeft dat een beetje).
Maar verder best goed gedaan. Mix klinkt niet verkeerd, maar mag nog wat voller.

Een ontzettend strak nummer.

Qua mix hoor je allemaal dingen die misschien wel jammer zijn en waar naar gekeken kan worden.

Bijv de snare die als hij zonder kick te horen is best wel scherp klinkt. Da's te fixen in de mix met oa compressie. En het geheel klinkt ook redelijk dun. Mede vanwege die kick die misschien ook wel wat lager gepitched/EQ'ed kan worden.

En bijv de aloude truuk van het licht pannen van stemmen (lead enzo) geeft de mix in z'n geheel meer speling. Kun je die kick en bas lekker in het midden houden en de rest 'eromheen' mixen. :)

En een mp3 in een zip verpakken maakt niet zoveel uit. Wel om firewalls te omzeilen, niet qua groote. :)

!

!

Origineel geplaatst door fuse
Een ontzettend strak nummer.
Qua mix hoor je allemaal dingen die misschien wel jammer zijn en waar naar gekeken kan worden.
Bijv de snare die als hij zonder kick te horen is best wel scherp klinkt. Da's te fixen in de mix met oa compressie. En het geheel klinkt ook redelijk dun. Mede vanwege die kick die misschien ook wel wat lager gepitched/EQ'ed kan worden.

Wat is het fijn om te horen dat er nog mensen zijn die 'muziek' proberen te maken.
Knap, alleen is het spijtig dat alles erg plat gecompresseerd klinkt waardoor oa de bassdrum, maar ook de mix in het algemeen heelwat definitie mist, en ook niet meer dynamisch klinkt. Er valt dus niks te fixen met compressie, integendeel.

Indien dit goed zou worden uitgemixt, kan het voor mijn part zo op vynil of cd.

Dit is ontegensprekelijk 1 van de uitschieters tussen alle 'pogingen' die hier worden gepost.
Het is ook duidelijk dat u heel goed weet waar u mee bezig bent...zowaar, ik hoor 'structuur', 'melodie', 'arrangement',
fill's, bridge's, intro's, thema's, effectjes enz, - kortom een 'schoolvoorbeeld' van hoe het moet.

Ik zou eens proberen een grote 16 tellen brug in te bouwen waar je geen of nauwelijks beats hebt, een deel van het synth arrangement bewaard, string of pad arrangement erop en waar je een female dreamy vocal sausje
over giet. De female vocals kan je dan als 'hook' tot het eind van het nummer gebruiken.

En verder is er helemaal niks mis met wat men hier de 'X-files' lead noemt. Hoe komen ze erbij?

Overtuig me helemaal met meer van dit soort werk !!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd:
Re: !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
zowaar, ik hoor 'structuur', 'melodie', 'arrangement',
fill's, bridge's, intro's, thema's, effectjes enz, - kortom een 'schoolvoorbeeld' van hoe het moet.

Begin nou niet weer Skeleton... "hoe het moet" argg wat heb ik een hekel aan zo'n zin.. Nix moet in muziek, dat is juiste het mooie aan muziek..

Arv

Dit is ontegensprekelijk 1 van de uitschieters tussen alle 'pogingen' die hier worden gepost.
Het is ook duidelijk dat u heel goed weet waar u mee bezig bent...zowaar, ik hoor 'structuur', 'melodie', 'arrangement',

Niet om het één of ander, maar er zijn vele manieren om iets te arrangeren, wisselend van
heel erg repetitief tot constante veranderingen. Stakka & Skynet maakten drum & bass van
het eerste soort en Squarepusher het laatste... maar beiden zijn ze even goed. Het
hangt gewoon af van het effect dat je wilt bereiken.

Ik zou eens proberen een grote 16 tellen brug in te bouwen waar je geen of nauwelijks beats hebt, een deel van het synth arrangement bewaard, string of pad arrangement erop en waar je een female dreamy vocal sausje
over giet. De female vocals kan je dan als 'hook' tot het eind van het nummer gebruiken.

Dit bedoel ik nou... waarom zou hij nu ineens zulke clichématige zaken
inbouwen? Gewoon je eigen weg gaan... dat is het beste.

Ja ja, ik ben bezig (ben m'n studio opnieuw aan het inrichten). Je kunt je alvast proberen
te vermaken met wat ik al heb :D

Ik ben nu trouwens op m'n werk en zal m'n mening over deze track geven als ik er
thuis naar geluisterd heb.

aah nu wordt ieders doel in het leven duidelijk... om skeletor te overtuigen. want als hij zegt dat het goed is, dan komt alles goed. zijn wil geschiede.

serieus gast, kappen met die 'holier than thou' attitude!

-> boebe; vet lekker nummer!
qua mix ben ik het wel met fuse eens, maar als ik lees dat je op headphones afmixt vind ik het een hele prestatie!
keep on truckin' :peukie:

Thanks voor alle kritiek! Met sommige dingen kan ik zeker wat. (te vol, beat te dun, afmixen, etc.)

Fuse: Ik heb natuurlijk wel gecompressed, ik snap het principe, maar compressie (en afmixen) zijn toch dingen die ik erg lastig vind. Ik denk dat je daarin wel steeds beter wordt door veel te oefenen. Dus ik vlijf m'n tracks wel posten hier :)

En die zip-file: aangezien m'n homepage in flash is gemaakt en daar de links ook in staan, kan je niet [rechtermuisknop>save as...] doen. De enige manier is dus met je linkermuisknop erop drukken. Dan speelt hij echter op de meeste pc's de mp3 in je browser af. Dit is te omzeilen door er een zip van te maken. Vandaar.

sKeLeTvM: Danku! Gaaf dat je het tof vindt. Ik zou er inderdaad wel een lang rustig stuk (zonder beats dus) in kunnen bouwen... ik neem alle ideeën mee. Maar dat dit muziek is zoals het moet... dat weet ik niet. Ik ben het eens met Arveyman dat er niet zoiets is "dat moet". Als iedereen volgens een "schoolvoorbeeld" muziek zou maken, zou het ook saai worden denk ik. :) Maar aan de andere kant, je kan soms wel horen of er over de structuur is nagedacht... Dat scheidt chaos van gestructureerde chaos.

De een vindt het te gecompressed, de ander juist te weinig, het blijft een kwestie van smaak natuurlijk.

trouwens supervette homepage heb je! erg gaaf....

Re: Re: !

Re: Re: !

Origineel geplaatst door cyan_circle
aah nu wordt ieders doel in het leven duidelijk... om skeletor te overtuigen. want als hij zegt dat het goed is, dan komt alles goed. zijn wil geschiede.

serieus gast, kappen met die 'holier than thou' attitude!

[offtopic]
Ja dat vind ik dus ook......ik kan me ook mateloos ergeren aan van die wijsneuzerige uitspraken. Ik hoop dat ie het obewust doet, want zo uit de hoogte doen vind ik niet gepast op dit forum. Iedereen op dit forum doet zijn best en met uitspraken als "beter dan andere pogingen, die ik hier hoor" komen erg respectloos over.
[//offtopic]

tss... skeletvm heeft gewoon gelijk en jullie zijn allemaal jaloers dat jullie zelf niet zulke goeie muziek kunnen maken :P

en nu weer over de muziek

Ik vind het een erg goede track! had er al eentje van je (one step ahead?) en die vond ik ook al goed...dus blijf ze maar knallen :)

Idd het mastering zou nog wat frisser kunnen, maar "tracksgewijs" prima

Back