!
!
Origineel geplaatst door fuse
Een ontzettend strak nummer.
Qua mix hoor je allemaal dingen die misschien wel jammer zijn en waar naar gekeken kan worden.
Bijv de snare die als hij zonder kick te horen is best wel scherp klinkt. Da's te fixen in de mix met oa compressie. En het geheel klinkt ook redelijk dun. Mede vanwege die kick die misschien ook wel wat lager gepitched/EQ'ed kan worden.
Wat is het fijn om te horen dat er nog mensen zijn die 'muziek' proberen te maken.
Knap, alleen is het spijtig dat alles erg plat gecompresseerd klinkt waardoor oa de bassdrum, maar ook de mix in het algemeen heelwat definitie mist, en ook niet meer dynamisch klinkt. Er valt dus niks te fixen met compressie, integendeel.
Indien dit goed zou worden uitgemixt, kan het voor mijn part zo op vynil of cd.
Dit is ontegensprekelijk 1 van de uitschieters tussen alle 'pogingen' die hier worden gepost.
Het is ook duidelijk dat u heel goed weet waar u mee bezig bent...zowaar, ik hoor 'structuur', 'melodie', 'arrangement',
fill's, bridge's, intro's, thema's, effectjes enz, - kortom een 'schoolvoorbeeld' van hoe het moet.
Ik zou eens proberen een grote 16 tellen brug in te bouwen waar je geen of nauwelijks beats hebt, een deel van het synth arrangement bewaard, string of pad arrangement erop en waar je een female dreamy vocal sausje
over giet. De female vocals kan je dan als 'hook' tot het eind van het nummer gebruiken.
En verder is er helemaal niks mis met wat men hier de 'X-files' lead noemt. Hoe komen ze erbij?
Overtuig me helemaal met meer van dit soort werk !!!!!!!!!!!!