Software voor MIDI-USB kabel bij Roland HD-1

Selphis

Nieuwkomer
Hallo, ik ben nieuw hier, en ik heb een vraagje

ik heb overlaatst een Roland HD-1 elektronisch drumstel gekocht, en nu wil ik daarmee eens opnemen...
Ik heb dus een MIDI naar USB kabel gekocht (zo een met 2 MIDI connectoren voor in en out) en men drumstel daarmee aan mijn PC gekoppeld...

Nu heb ik al enkele freeware tools geprobeerd, en ik kan wel mijn drum horen op mijn computer, maar als ik ermee probeer de MIDI op te nemen, werkt hij nergens...

kan iemand mij hier een degelijk programma aanraden om MIDI op te nemen?

Eerste vraag: Weet je het verschil tussen midi en audio? Hoe kan het dat je de drums hoort op de computer? Heb je ook audio aangesloten of gebruik je een Drums-plugin oid op je computer.

Midi kun je opnemen met tal van DAW's. Het is helemaal afhankelijk van je budget, en persoonlijke voorkeur welke software je moet aanschaffen. Wat wil je uiteindelijk met de opgenomen midi tracks doen?

Kijk eens naar Cockos Reaper. Dat is een goedkoop, maar zeer compleet programma.

ik ken het verschil tussen MIDI en Audio wel degelijk...en het is ook de MIDI die ik hoor, want het geluid dat uit mijn computer komt verschilt van de geselecteerde pre-set drumkit...ik ga ervan uit dat het programma dat ik toen probeerde gewoon een standaard drumstel simuleerde...

Ik zal morgen die Cockos Reaper eens testen...

alvast bedankt!

Back