WTF - A not so fine day

Stephmeister

Voor al uw sjeis
Jooow,

Het is een (voor mijn doen) langzame break beat track die redelijk diep gaat.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden, graag zou ik horen of de melodie zich een beetje houd. Dit is ook de eerste keer dat iets "live" in heb gespeelt......aangezien ik (nog) niet in het bezit ben van een klavier heb ik em op een standaard QWERTY toestenbord ingespeelt. Zelf heb ik enorm mijn twijfels over de string op 4:12.....ik wilde graag een beetje met een "vrolijke" noot eindigen, maar ik denk dat die string net overdone is.

Enjoy (hoop ik)
http://virb.com/wtfelectric

De 2de track die op virb staat word nog steeds aan gewerkt maar is nog ver van af. Misschien volgende week.

Ik vind het wel tof :okdan:

Begint lekker mysterieus :)

Mooi geluid voor de lead ook; maar af en toe weet ik niet zo goed waar het naartoe gaat;
ook wat teveel herhaling in de melodie naar mijn idee. Na een tijdje heb ik het wel gehoord zegmaar ;) Soms heb ik het idee dat je (no offense) maar willekeurig wat noten in aan het drukken bent. Zou er nog ff naar kijken hier en daar.

Ik vind die strings @ 4:12 wel kunnen, klinkt wel mooi.

Vind het wel een lekker sfeertje hebben over het algemeen,
maar een beetje stuurloos hier en daar :P

Vind het wel een lekker sfeertje hebben over het algemeen,
maar een beetje stuurloos hier en daar :P

Ben ik het wel mee eens.....die melodie ga ik zeker nog even goed onder de loop nemen. Zeker tegen het einde moet ik ergens naar toe gaan werken.

Na een tijdje heb ik het wel gehoord zegmaar ;) Soms heb ik het idee dat je (no offense) maar willekeurig wat noten in aan het drukken bent.
Klopt wel....en ik ben niet zo snel beledigt, het is mij te doen om kritiek. Daar word je IMO wijzer van.

Thanks iig.

Heeft er ook nog iemand een mening over het afmixen, of gebrek daar aan?

Ik vind de synth wat schel klinken ik schat zo rond de 14000 en wat mischien een stereo widener naturel dus copy maken en swing er op en pannen. Gaat wel goed klinken volgens MOI

Het mixen vond ik wel aardig mischien wat meer editen in de overgangen van de brake.

Maar op zich zit het goed in elkaar en ik vind je editing skills behoorlijk goed

stereo widener naturel dus copy maken en swing er op en pannen
Weet je (of iemand anders) daar misschien een goede vst voor?

Het mixen vond ik wel aardig mischien wat meer editen in de overgangen van de brake.
K ga em nog afmixen, moet effe een dagje voor vrij maken en hopen dat mijn buren niet thuis zijn. Helaas ben ik (nog) niet in het bezit van monitor speakers dus het is nog een beetje behelpen.

Maar op zich zit het goed in elkaar en ik vind je editing skills behoorlijk goed
Wow.....thanks man!:halleluja

Ik vind 'm wel mooi, klinkt alsof je er wel over nagedacht hebt zeg maar... Heb weinig verstand van afmixen en dergelijke dus daar kan ik niet zo veel intelligents over zeggen.

Als je van een beetje mysterieuze dingen houdt is dit erg mooi denk ik, lekker veel lagen erin...

Ik zal 'm zelf niet op mijn mp3 speler zetten zal ik maar zeggen, omdat 'ie een beetje te sloom (beetje te veel uitgesmeerd) is naar mijn smaak. Bijv. van 2:45 tot 3:00, pimpompampompimpom pimpompampompimpom, etc. etc. :) Maar dat lijkt me de bedoeling juist dus dat is gewoon een smaak kwestie :D

Ik vind wel de beat heel mooi eroverheen, niet te hard niet te zacht, mooi gelijkmatig, past goed bij de sfeer.

Ik vind 'm wel mooi, klinkt alsof je er wel over nagedacht hebt zeg maar... Heb weinig verstand van afmixen en dergelijke dus daar kan ik niet zo veel intelligents over zeggen.

Als je van een beetje mysterieuze dingen houdt is dit erg mooi denk ik, lekker veel lagen erin...

Ik zal 'm zelf niet op mijn mp3 speler zetten zal ik maar zeggen, omdat 'ie een beetje te sloom (beetje te veel uitgesmeerd) is naar mijn smaak. Bijv. van 2:45 tot 3:00, pimpompampompimpom pimpompampompimpom, etc. etc. :) Maar dat lijkt me de bedoeling juist dus dat is gewoon een smaak kwestie :D

Ik vind wel de beat heel mooi eroverheen, niet te hard niet te zacht, mooi gelijkmatig, past goed bij de sfeer.

Thanks man! Het word gewardeert!

pimpompampompimpom pimpompampompimpom

Ik voel de inspiratie voor een kut nummer!

Ik ben erg slecht in het reviewen van tracks maar hier een poging. De combi tussen beat en de rest is geslaagd. De o zo "vrolijke"noot op rond de 4 min vind ik niet buiten de boot vallen. Over (das) boot gesproken ;) zo'n gevoel geeft het me ook wel. Maar, nu komt het, als ik een tip zou geven:
creeer wat meet ruimte in het midden, maak het geheel dynamischer door de geluiden na 1.35 bijvoorbeeld meer weg te laten sterven (filteren misschien) en meer leegte en dan als de boel weer terugkomt copy paste er een dikke sublaag onder die dezelfde melodie speelt (zachtjes ondergemixt) zodat er ook echt iets veranderd in het geluid.
Hopelijk kan je daar iets mee.
En grappig ook te lezen over het overstappen op Ableton, ik had ook dat gevoel ineens twee linkerhanden te hebben...

Morning Stephmeister, Ben ook geen ster in het reviewen maar heb je track net 2 keer aandachtig beluisterd en zou je zelf de volgende feedback willen geven.

ALler eerst vind ik de track 1 geheel en vind ik de mix persoonlijk goed klinken.

Zou de beat wel wat dynamischer maken door er wat afwisseling in te creeren. Vind hem nu aldoor het zelfde klinken en met de basstone erboven wordt het op den duur wat saai. De string vind ik er prima bij passen en kwa melodie erg lekker klinken.

De piano note op het einde vind ik er zeer goed bij passen en zou best wat mij betrefd eerder erbij mogen komen maakt de track lekker professioneel naar mijn idee dan.

Als je de beat wat aan zou passen en de melodie hier en daar wat spannender zou maken heb je een TOP track altans dat is hij stiekum al hoor :-)))

Groetjes en hoop dat je wat met mijn feedback kunt.

nu eerst een :koffie:

Her en der misschien klein beetje sidechain? Met name die pads en fx?

Persoonlijk zou ik ook een klein beetje delay (of iets meer) op de pads zetten waardoor je ze iets minder hoort aangeslagen worden.

Dat 'pianoding' op de achtergrond kan nog wel wat meer accent gebruiken. Misschien laag uit de reverb halen en wat meer mid geven om t wat duidelijker in de mix krijgen.

Leuk stukje bij 4:18. Zou daar nog een soort van ruisje bijzetten. Het extra (wat erg cool klinkt) komt er wat koud in. Misschien leuk om een ornamentje bij te zetten.

Succes!

ps. die piano op het einde zou ik (maar das persoonlijk) lekker zeiknat van de reverb laten horen.

Stephmeister:
Jij post de laatste tijd vaak muziekjes van je en elke keer vind ik het 'niet af' en klinkt het als een leuk probeerseltje, maar meer in de trend van 'val ons er pas mee lastig als het af is'! :)

Nu stel ik mijn mening bij en krijg je van mij een dikke pluim, want ik ben echt weg van deze track! Hij is top en heeft sfeer!
Hij zou heel goed als bijvoorbeeld aftitelingstrack voor een serieuze film werken! :maffia:

Heb ik dan echt niks te zeiken? Ach, vast wel, maar dat zijn in deze niet zulke boeiende dingen. Probeer bijvoorbeeld nog net iets meer aandacht te schenken aan belangrijke overgangen; ruissweepje, fill, filtersweepje, crash cymbal, explosie, blaaaa, dat soort dingen....

Verder: ga vooral zo door! :okdan:

creeer wat meet ruimte in het midden, maak het geheel dynamischer door de geluiden na 1.35 bijvoorbeeld meer weg te laten sterven (filteren misschien) en meer leegte en dan als de boel weer terugkomt copy paste er een dikke sublaag onder die dezelfde melodie speelt (zachtjes ondergemixt) zodat er ook echt iets veranderd in het geluid.
Hopelijk kan je daar iets mee.
Ga ik zeker effe mee aan de slag....ik vind dat de track nog niet ergens naar toe werkt en wil daar zeker nog iets aan gaan doen.

Zou de beat wel wat dynamischer maken door er wat afwisseling in te creeren.
Is wel een goed idee, kan ook weer op de lijst.

Op AOR en Subgroover reageer ik straks effe aangezien mijn pauze er weer op zit.

Her en der misschien klein beetje sidechain? Met name die pads en fx?

Das een goed idee.

Persoonlijk zou ik ook een klein beetje delay (of iets meer) op de pads zetten waardoor je ze iets minder hoort aangeslagen worden.
K zal het wel eens proberen, sidechaining + delay + reverb vind zowiezo altijd wel lekker klinken.

Leuk stukje bij 4:18. Zou daar nog een soort van ruisje bijzetten. Het extra (wat erg cool klinkt) komt er wat koud in. Misschien leuk om een ornamentje bij te zetten.

K heb op die string inmiddels al een klein beetje distorsion gezet. :)

Jij post de laatste tijd vaak muziekjes van je en elke keer vind ik het 'niet af' en klinkt het als een leuk probeerseltje, maar meer in de trend van 'val ons er pas mee lastig als het af is'! :)
Ik heb me dat ook aangetrokken, echter heb ik wel veel van die posts geleerd. Die kennis zit nu in dit nummer.

Nu stel ik mijn mening bij en krijg je van mij een dikke pluim, want ik ben echt weg van deze track! Hij is top en heeft sfeer!
Hij zou heel goed als bijvoorbeeld aftitelingstrack voor een serieuze film werken! :maffia:
Vind ik errig cool....je maakt in eerste instantie een nummer voor jezelf, vinden andere mensen het tof dan word ik daar heel blij van? Is die kut dag toch nog ergens goed voor geweest!

Verder: ga vooral zo door! :okdan:
Ik hoop het!!!!!

Als deze versie af is wil ik ook nog een extended versie gaan maken. Ik wil het stuk van 0:30 to 1:30 verdubbellen en daar een electrische gitaar + een shit load reverb + delay en met EZ drummer wat drum fills er in gaan zetten.

Maarja eerst "effe" aan de gang met jullie tips.

Ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar sinds ik hier ben gaan posten is mijn muziek ENORM vooruit gegaan. Echt super bedankt mensen!!!!!!:halleluja

Das een goed idee.

K zal het wel eens proberen, sidechaining + delay + reverb vind zowiezo altijd wel lekker klinken.

K heb op die string inmiddels al een klein beetje distorsion gezet. :)

Ik heb me dat ook aangetrokken, echter heb ik wel veel van die posts geleerd. Die kennis zit nu in dit nummer.

Vind ik errig cool....je maakt in eerste instantie een nummer voor jezelf, vinden andere mensen het tof dan word ik daar heel blij van? Is die kut dag toch nog ergens goed voor geweest!

Ik hoop het!!!!!

Bedoelde met ruis meer een soort van whoosje. Of een soort van gedelayde crash. Misschien hou je er niet van, maar je hoort t in de meest 'underground' klinkende producties. Als je goeie op de juiste plekken zet kan het net even wat aandikken.

succes!

gedelayde crash

Of een gecrashte delay... ok mooi!

Maar even alle gekheid op een stokje, dit is wat ik ook bedoelde en dit kan net ff de finishing touch zijn op je track. Even het toefje slagroom op je gebakje zeg maar! :koffie:

Probeer bijvoorbeeld nog net iets meer aandacht te schenken aan belangrijke overgangen; ruissweepje, fill, filtersweepje, crash cymbal, explosie, blaaaa, dat soort dingen....
Die zitten er idd niet zo veel in, terwijl ze wel errig effectief zijn. Ik wil ook nog wat dingen gaan schrappen voordat het echt te vol word.....volgens mij zitten er nu al 8 a 9 VSTi's in.

Bedoelde met ruis meer een soort van whoosje.
Reversed Pad/FX bedoel je denk ik?

Ik ben zowiezo errig blij dat je op deze thread reageert, jou producties zijn echt tof en ik hoop dat nivo ook nog ooit eens te halen!

Back