Roland GW 8

iersel

Nieuwkomer
ik heb interesse in de roland gw 8, wie wil mij meer over dit instrument vertellen. de piano (s) vind ik best goed, hoe zit het met de standaard strings, distor. gitaar, bass en drums?? Ik zat er te kort achter om dat goed te horen :confused:

Dank

*kick*
Ik heb zelf sinds 2 dagen een Gw-8, heb de Tyros er op ingeruild, En heb nu al spijt!
Niet zozeer omdat de Roland slecht is, maar omdat de Tyros gewoon TE goed was...

De Roland heeft fantastische piano`s, Electrische piano`s,Clavinets,Strings,Sax,Trompetjes,Drums,Synths

De Styles zijn ook erg goed vooral de Rock categorie!
Zelf styles maken kan ook(mits versie 2,0) maar dit kost een flinke poos!

Hij heeft Mp3 speler en sample playback!

Hij kost rond de 800euro

Je mag die van mij overnemen NIEUW in doos, Voor 550!

*kick*
Ik heb zelf sinds 2 dagen een Gw-8, heb de Tyros er op ingeruild, En heb nu al spijt!
Niet zozeer omdat de Roland slecht is, maar omdat de Tyros gewoon TE goed was...

De Roland heeft fantastische piano`s, Electrische piano`s,Clavinets,Strings,Sax,Trompetjes,Drums,Synths

De Styles zijn ook erg goed vooral de Rock categorie!
Zelf styles maken kan ook(mits versie 2,0) maar dit kost een flinke poos!

Hij heeft Mp3 speler en sample playback!

Hij kost rond de 800euro

Je mag die van mij overnemen NIEUW in doos, Voor 550!

Wat is er dan zo slecht aan dat je hem na 2(!!!!) dagen alweer gaat verkopen. Je moet iets natuurlijk wel eerst een kans geven lijkt mij.

Paul

*kick*

Ik hoop voor je dat je er nog geld bij hebt gekregen en niet gewoon blind geruild hebt.. Ander zou ik toch meteen naar de psycholoog rennen als ik jou was.

Om het even welke Tyros is als pro zoals pro maar kan worden op keyboard gebied. En tja, als je die dan switched voor zo'n beginners keyboard qua mogelijkheden dan valt dat natuurlijk tegen. Geluiden zijn vast goed, maar de rest van dat apparaat zijn gimmicks imho.

Ik hoop voor je dat je er nog geld bij hebt gekregen en niet gewoon blind geruild hebt.. Ander zou ik toch meteen naar de psycholoog rennen als ik jou was.

Het betreft hier natuurlijk wel een tyros 1 weten we uit zijn andere topic

Paul

Typisch weer... :erm:

Maar goed, ontopic:

Die had je al gezien, neem ik aan? Niet echt representatief natuurlijk via youtube/inet, maar goed..

Beste tip die ik kan geven is: ga er weer even achter zitten.. Geluiden zijn zo smaakafhankelijk..

Paul

Klopt Tyros 1, maar toch... ik kreeg 100 bij!

De GW-8 is geen beginners keyboard, Het is een middenklassers met de klanken uit de Fantom -X(Arpegio`s daargelaten) 256 mb waverom, 128 polyfonie..

Ik geef toe, beginners keyboard is een veel te boute uitspraak van mij.

Ik zie het wel meer als een apparaat dat is opgebouwd uit compromissen. Je hebt een goede sound engine, mp3 player etc, maar qua "arranger" zal het nooit in de buurt komen van een tyros 3, 2 of 1. Het wil te gewoon teveel doen voor de relatief lage prijs en dan worden er links en rechts corners gecut.

Dan nog: ik zou de GW8 er best bij willen hebben :)

nieuwsgierig geworden naar de GW8 kwam ik erachter dat er twee smaken zijn: de GW8E en GW8L waarbij de L voor Latin staat (nou dat is handig voor de sambabossabeguinetangonisten onder ons) verder was ook nog te lezen "En wie dacht
dat de GW-8 alleen voor westerse muziek geschikt is, heeft het goed mis,
omdat er ook begeleidingen van andere muziekculturen inzitten. De interne begeleidingen verschillen eventueel
van land tot land. Zie uw Roland-dealer voor
meer details."

Dus misschien moet je dan door heel Europa cruisen om te beluisteren in welk land de begeleidingen het best bij je passen?!

met een prijs van 699 euro is het inderdaad een middenklasser, iets goedkoper dan de E50, wat ik trouwens wel een cool ding vond.. Die GW8 heb ik nog nergens gezien (kom ook niet meer in muziekwinkels eigenlijk, sinds ik meer softwaregericht werk?!) of gehoord, dus mss moet ik dat toch maares doen....

En inderdaad, een 'classic' Tyros is volgens mij nog altijd meer waard dan een GW8,zelfs met 100 euro erbij (ik zou minstens 300 ofzo erbij willen) maarja iedereen doet z'n ding dus, zolang je maar happy wordt van je GW8, ook goed....

Laatst gewijzigd:

Paul

Dat wist ik, maar evengoed... Die zijn nog een paar honderd meer waard dan een nieuwe GW8..

Klopt Tyros 1, maar toch... ik kreeg 100 bij!

De GW-8 is geen beginners keyboard, Het is een middenklassers met de klanken uit de Fantom -X(Arpegio`s daargelaten) 256 mb waverom, 128 polyfonie..

Klanken uit de Fantom kan wel zijn, maar net zo goed klinken doen ze waarschijnlijk toch niet. 100 euro is ook veel te weinig, de kerel die nu je tyros heeft lacht zich kapot.

Neem nou eens de tijd voordat je zo'n beslissing maakt. Dit kost je alleen maar handenvol geld.

E-09 klinkt zeker zo lekker en een stuk goedkoper (440 euro) ook nog:

Hou je geld over voor een jamaha-tje of korgeltje erbij ook nog.

Back