Matthias Klein - Orange (minimal/house)

matthias klein

Stamgast
Goedenavond,

Heb mij de laatste tijd een beetje verdiept in afmixen,, maar ik zou graag willen weten of ik zo op de goede weg zit, of, dat ik nog iets kan aanpassen.. ? Heeft de plaat genoeg laag, zuiver genoeg in het hoog,, of het mid goed is, of is de mix gewoon goed..

Edit: Nieuw versie, zie bijlage..

Enjoy :dj:

Laatst gewijzigd:
Hij is reeds behoorlijk netjes alleen mis ik wel iets essentieels: bas!

Ik vind em wel netjes....soms wat te veel reverb. Dit gaat wel een erg lekker nummer worden. Ben benieuwd naar het eind product!
Thanks,, *D

Hij is reeds behoorlijk netjes alleen mis ik wel iets essentieels: bas!
Kreeg van een andere producer te horen dat de afmix niet goed is, vandaar mijn vraag of het volgens jullie ook nog niet goed is. Heb sinds gister een kleine tapco 120 van Mackie aangeschaft. Hoor niet echt verschil, dan zou ik moeten overstappen naar een grotere mixer.. Werk nog wel met software, dat hoor je misschien ook wel.. ?

Lees goede verhalen over de SPL Transient Designer hardware, heeft iemand daar ervaring mee?

Laatst gewijzigd:
Thanks,, *D

Kreeg van een andere producer te horen dat de afmix niet goed is, vandaar mijn vraag of het volgens jullie ook nog niet goed is. Heb sinds gister een kleine tapco 120 aangeschaft. Hoor niet echt verschil, dan zou ik moeten overstappen naar een grotere mixer.. Werk nog wel met software, dat hoor je misschien ook wel.. ?
Lees goede verhalen over de SPL Transient Designer hardware, heeft iemand daar ervaring mee? Is dat aan te raden voor meer laag?

Met software kan je prima laag maken. De helft zoniet meer van de releases is tegenwoordig puur software. Je mist hier geen magische plugin, je mist gewoon laag. Zo simpel is 't.

Met software kan je prima laag maken. De helft zoniet meer van de releases is tegenwoordig puur software. Je mist hier geen magische plugin, je mist gewoon laag. Zo simpel is 't.
Als ik met mijn mixer het LOW wat meer openzet, heb ik wel genoeg laag. Dat zou ik kunnen opnemen...
Ik heb namelijk al het maximale laag uit het programma gehaald,,

Laatst gewijzigd:
Als ik met mijn mixer het LOW wat meer openzet, heb ik wel genoeg laag. Dat zou ik kunnen opnemen... Is dit een goed idee? Of meer hardware aanschaffen..

Nee je arrangement is simpelweg nog niet af. Dat kan je niet 'fixen met mixen' *D Je moet nog een (sub)baslijn toevoegen! Ik heb een stukje van jouw track tussen twee meesters geplakt, dan hoor je 't meteen.

Attachments

• Bass.mp3
    889,8 KB · Bekeken: 109
Nee je arrangement is simpelweg nog niet af. Dat kan je niet 'fixen met mixen' *D Je moet nog een (sub)baslijn toevoegen! Ik heb een stukje van jouw track tussen twee meesters geplakt, dan hoor je 't meteen.
Je bedoelt dus niet het laag, maar je mist een subline,, die heb ik bewust wat zachter gezet omdat hij anders erg druk werd.

Die andere producer heeft een grote mixer, hoor altijd wel dat zijn geluid voller is dan muziek van mij,, welke mixer heb jij staan?>

Laatst gewijzigd:
Je bedoelt dus niet het laag, maar je mist een subline,, nou, die heb ik bewust wat zachter gezet omdat hij anders erg druk werd, maar hij zit er wel in... Misschien toch wat harder zetten idd..

Die andere producer heeft een grote mixer, hoor altijd wel dat zijn geluid voller is dan muziek van mij,, welke mixer heb jij staan?>

Mixer? Logic ;)

Overigens voor de duidelijkheid dat zijn niet mijn tracks hoor.. met meesters doelde ik op Umek en Beyer :)

Laatst gewijzigd:
Beyer? Van umek weet ik uit een interview dat 't meeste werk in logic gebeurt tegenwoordig.

Ik een E6600 maar logic heb ik ook nog niet aan de praat!;{
Waarom krijg je hem niet aan de praat?

19 Keer gedownload,, misschien vinden jullie de stijl niet top, maar misschien willen jullie wel wat zeggen over de afmix.. :)

Laatst gewijzigd:
Back