Probleem audio interface ( 1820 M )

Lazy Eyes

Stamgast
Hi medeforummers!

Ik kan mijn hobby nu niet meer uitvoeren aangezien ik geen sound uit mijn geluidskaart krijg. Hier baal ik enorm van, dus ik denk ik vraag de mensen hier op het forum om hulp.

Het gaat om het volgende:
Emu 1820M

Dit is het probleem:

Geluid
Er komt geen geluid meer uit de breakoutbox, het signaal lijkt niet meer door te komen naar de in/ en outputs. Niet wanneer ik iets op de inputs aansluite en het signaal door me interface wil weergeven en niet wanneer ik iets van de pc afspeel. Zowel in als uit, geeft geen geluid.

Software
Ik zie op de kanalen in de software de meters wel uitslaan wanneer ik media vanaf de PC afspeel. Wanneer ik vanaf me mpc iets de inputs in stuur, dan zie ik niets en hoor ik ook niets. Dus ik heb een vermoeden dat de in/outputs geen geluid meer uitsturen.

Voeding
De breakoutbox krijgt nog wel voeding, de lampjes gaan branden wanneer mijn pc aangaat, dit geeft aan dat er nog wel stroom door de bijgeleverde kabel komt.

Vraag:

is er iemand die mij wat tips kan geven over wat ik nu moet doen, of is mijn geluidskaart ten dode opgeschreven.

Elke zinvolle reactie wordt zeer gewaardeerd!

Groet,

Bart

Hi Ramoonus,

thanks voor je reply.

Waar zit dat lichtje in de patchmix? ( in de software bedoel je dan toch? )

Hi Ramoonus,

thanks voor je reply.

Waar zit dat lichtje in de patchmix? ( in de software bedoel je dan toch? )
ik dacht dat je er linksboven 3 had zitten
0202
1010
1820

zo ja dan heb je waarschijnlijk een kabelbreak (cat5 kabel) of is idd je kastje dood

Zoja, daarmee bedoel je als het lampje niet brandt?
En dan moet ik kijken bij welk lampje? 1820?

Thanks, ga vanavond gelijk de boel opnieuw aansluiten en kijken.

Zoja, daarmee bedoel je als het lampje niet brandt?
En dan moet ik kijken bij welk lampje? 1820?

Thanks, ga vanavond gelijk de boel opnieuw aansluiten en kijken.

1820 lampje bestaat trouwens nieteens en heet AudioDock *D

Ok dan, dus als dat niet brandt, dan heb ik geen connectie en dan is er een cablebreak of iets anders. Ga straks eerst alles eens opnieuw installeren en dan nog eens kijken.

Ok dan, dus als dat niet brandt, dan heb ik geen connectie en dan is er een cablebreak of iets anders. Ga straks eerst alles eens opnieuw installeren en dan nog eens kijken.
kabelbreuk of zit het in je BIOS of drivers niet goed

Ok dan! Ga het allemaal eens op nieuw installeren en dan zal ik vervolgens nog even laten weten of het hersteld is. Kan het zomaar verkeerd gaan met je drivers dan? Als je zelf niets doet..?

Back