Geluid interface maakt een brom(50hz) geluid als die uit staat door mijn speaker.

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Ik heb een vraagje.
is het normaal is dat sommige geluid interfaces ik heb zelf laatst bij Bax-shop een nieuwe geluid interface gekocht Arturia audiofuse 16 rig gekocht.
Ik kwam laatst achter dat mijn geluid interface uitstaat en monitoren hedd 05 aan een brom(50hz) geluid door speakers hoor.
Ik heb Bax-shop gebeld om vragen of dat normaal is als die uitstaat een brom geluid maakt hun zeggen dat het normaal bij veel geluid interfaces voorkomt.
Nu is mijn vraag of er meer mensen zijn die dit hebben.
En of dit kwaad kan en hoe je dit kan voorkomen gelukkig doet die het niet als die aanstaan.

Bedankt

Last edited by a moderator:
Herkenbaar, heb ik ook bij 1 van de 2 genelecs die ik heb. Was vroeger niet dus er zal wel iets niet helemaal lekker meer zijn, maar heb er verder geen last van en dus nog niet te moeite genomen om eea te laten repareren

Soms kan deze al helpen...

1000032008.jpg

Cheers,
Exo. :mega:

power conditioner
Als dit help wil ik dit wel aanschaffen!
Maar dan wil ik hel wel zeker weten dat dit mijn probleem oplost anders heeft niet zo veel zin om dit aan te schaffen.
Ik hoop niet dat dit probleem op lange termijn gevolgen heeft voor me apparatuur heeft.

1751525769975.png

Ik heb zoiets liggen, is behalve een power conditioner ook een UPS. Heeft me al meerdere malen gered bij een korte stroomonderbreking op het net. Mijn hele studio hangt er achter dus heel veel autonome tijd geedft het niet, maar dat hoeft ook niet, ik wil alleen voldoende tijd om mijn project snel op te slaan en de PC netjes af te sluiten.

APC Back-UPS 650VA, 230V, 1 USB charging port: beste prijs - Tweakers voor wat prijzen, of google zelf even of het nog beter kan.

Als dit help wil ik dit wel aanschaffen!
Maar dan wil ik hel wel zeker weten dat dit mijn probleem oplost anders heeft niet zo veel zin om dit aan te schaffen.
Ik hoop niet dat dit probleem op lange termijn gevolgen heeft voor me apparatuur heeft.
Als ik je een advies mag geven: probeer eerst de oorzaak te achterhalen voordat je centjes gaat uitgeven. Dus 1 voor 1 alles aansluiten en checken. Het kan ook dimmer zijn, slechte aarding, slechte bekabeling, een gare voeding etc. De reden dat ik oa Furman voor 230V en Cioks voor 9-12V gitaarpedaltjes gebruik is het preventief voorkomen van problemen. Verder zijn goede bekabeling, en goede voedingen van synths en drumcomputers belangrijk. Het kan van alles zijn.

Als je je audio interface aan zet, is het toch opgelost? Als ik een losse jack in een input steek, gaat een en ander ook brommen, maar goed, als ik dan vervolgens de andere kant ook ergens op aan sluit, is het opgelost. Is eigenlijk precies hetzelfde als jouw audio interface die uit staat.

Laatst gewijzigd:
Als je je audio interface aan zet, is het toch opgelost?
Ja klopt maar klinkt gewoon niet zo lekker.

Als ik je een advies mag geven: probeer eerst de oorzaak te achterhalen voordat je centjes gaat uitgeven. Dus 1 voor 1 alles aansluiten en checken. Het kan ook dimmer zijn, slechte aarding, slechte bekabeling, een gare voeding etc. De reden dat ik oa Furman voor 230V en Cioks voor 9-12V gitaarpedaltjes gebruik is het preventief voorkomen van problemen. Verder zijn goede bekabeling, en goede voedingen van synths en drumcomputers belangrijk. Het kan van alles zijn.
Dat ga ik natuurlijk als eerste doen!

Het hoeft niet per se een aardingslus te zijn: als je de voedingspanning van een schakeling haalt, zijn de transistoren (ook die in opamps enz.) van min of meer geleidend naar gesperd gegaan en ziet de ingang van de versterker die na je interface komt een hoogohmige bron, en die zijn per definitie storings gevoelig.

Ga ik vanmiddag effe maken!
Sorry dat effe wat langer heeft geduurd maar dit is de opname met me geluid interface uit :

Attachments

• Nieuwe opname 1.wav
    1,2 MB
Ik heb me geluid interface met me speakers(monitoren) op andere stekkerdoos en andere groep aangesloten.
En zodra ik de stroom adapter aansluit van me geluid interface(uitstaan) begin hij brom geluid te maken!
Die brom komt dus waarschijnlijk van me stroom kabel af van me geluid interface.
Ik hoop dat het nu wat duidelijk is om het op te lossen!

Attachments

• IMG_1445.jpeg
    IMG_1445.jpeg
    228,3 KB · Bekeken: 95
  • IMG_1446.jpeg
    IMG_1446.jpeg
    215,4 KB · Bekeken: 93
  • IMG_1449.jpeg
    IMG_1449.jpeg
    298,4 KB · Bekeken: 92
  • IMG_1448.jpeg
    IMG_1448.jpeg
    134,2 KB · Bekeken: 96
  • IMG_1447.jpeg
    IMG_1447.jpeg
    153,5 KB · Bekeken: 87
Ik heb me geluid interface met me speakers(monitoren) op andere stekkerdoos en andere groep aangesloten.
En zodra ik de stroom adapter aansluit van me geluid interface(uitstaan) begin hij brom geluid te maken!
Die brom komt dus waarschijnlijk van me stroom kabel af van me geluid interface.
Ik hoop dat het nu wat duidelijk is om het op te lossen!
nee, sluit het (interface + beide speakers + pc/bron) aan op dezelfde stekkerdoos, pak een koptelefoon om te horen of je daar ook nog een brom hoort.

nee, sluit het (interface + beide speakers + pc/bron) aan op dezelfde stekkerdoos, pak een koptelefoon om te horen of je daar ook nog een brom hoort.
Nee dan hoor ik het niet, maar dan heb ik mijn koptelefoon zowel op de voor kant en op de achterkant aangesloten dan hoor ik geen brom toon!

Back