Geluid interface maakt een brom(50hz) geluid als die uit staat door mijn speaker.

Nee dan hoor ik het niet, maar dan heb ik mijn koptelefoon zowel op de voor kant en op de achterkant aangesloten dan hoor ik geen brom toon!
maar wel nog steeds brom op de monitors ? Mogelijk ligt het aan je monitors, heb je gebalanceerde kabels gebruikt ?

Ja ik gebruik gebalanceerde kabels aan de ene kant jack(interface kant) en op de monitoren xlr.

Attachments

• IMG_1449.jpeg
    IMG_1449.jpeg
    298,4 KB · Bekeken: 80
Zodra ik er spanning opzet gaat mijn monitor die bron geluid geven zonder dat mijn geluid interface aanstaat waarschijnlijk stand-by.
Blijkbaar pakt mijn monitoren het dan wel op en mijn koptelefoon niet.
Of ligt het aan het type kabels ondanks ik 2 verschilde kabels heb gebruikt om te testen!
Middelste jack kabel is wat ik nu gebruik rechter jack kabel is een test kabel en die Linker is mijn koptelefoon kabel.
Enige wat ik niet kan testen zijn andere monitoren.
Ben bang dat het probleem in mijn monitoren zit omdat mijn koptelefoon die brom niet op pakt!

Attachments

• IMG_1456.jpeg
    IMG_1456.jpeg
    142 KB · Bekeken: 75
  • IMG_1457.jpeg
    IMG_1457.jpeg
    326,8 KB · Bekeken: 79
Zodra ik er spanning opzet gaat mijn monitor die bron geluid geven zonder dat mijn geluid interface aanstaat waarschijnlijk stand-by.
Blijkbaar pakt mijn monitoren het dan wel op en mijn koptelefoon niet.
Of ligt het aan het type kabels ondanks ik 2 verschilde kabels heb gebruikt om te testen!
Middelste jack kabel is wat ik nu gebruik rechter jack kabel is een test kabel en die Linker is mijn koptelefoon kabel.
Enige wat ik niet kan testen zijn andere monitoren.
Ben bang dat het probleem in mijn monitoren zit omdat mijn koptelefoon die brom niet op pakt!
Lijkt me stug, maar alles kan.
Als je alleen een kabel in je monitoren doet, hoor je hem dan ook?
Ik verwacht het niet.

Wat als je je monitoren op je telefoon oid aansluit?
(als dat lukt qua kabels)
Of misschien met een monitor mixertje er tussen (mocht je die hebben).
Zo'n mackie one knob ofzo.
In ieder geval iets wat vanaf je interface naar je koptelefoon gaat, maar dan via de monitor uitgangen op je interface)

En volgens mij gebruik je nu gebalanceerd vanuit interface naar monitor. Maar heeft je interface nu wel gebalanceerd?
Volgens mij kan dat ook rare neveneffecten geven.

Ik snap ook nog steeds niet waar ts zich druk om maakt.
Dat is waar, ik ben gewoon nieuwsgierig waar het vandaan komt.
Ik was ook benieuwd of ik het weg kan krijgen omdat zoiets niet normaal is lijk me.
Er valt wel om heen te werken dan moet ik eerst mijn monitoren uitzetten en dan me geluid interface.
Maar mijn nieuwsgierigheid zegt toch dat ik het wel wil weten waar het vandaan komt.

Ik heb ook vaak zo'n brom als ik mijn audio interface uit zet, soms wel, soms niet. Is ook niet zo raar denk ik, ene kant hangt er een usb kabel aan die aan een lopende pc zit, andere kant een paar speakers die aan staan en daar tussen zit dan een audio interface die uit staat, kan wel wat storing opleveren lijkt me, die je dan inderdaad hoort over je speakers.

Als ik een paar losse jack kabels in een mixer prik, gaat het ook vaak brommen, moet je ook maar wat aan de andere kant hangen:) Maar goed als je het leuk vind om het uit te zoeken, zou ik dat zeker doen, anders zou ik gauw de audio interface aanzetten en muziek gaan maken.

Dat is waar, ik ben gewoon nieuwsgierig waar het vandaan komt.
Ik was ook benieuwd of ik het weg kan krijgen omdat zoiets niet normaal is lijk me.
Er valt wel om heen te werken dan moet ik eerst mijn monitoren uitzetten en dan me geluid interface.
Maar mijn nieuwsgierigheid zegt toch dat ik het wel wil weten waar het vandaan komt.
Dus als je hem aansluit op je PC, dan is het weg?

Dus als je hem aansluit op je PC, dan is het weg?
Nee stroom knop aanzetten is voldoende en dan staat die niet aangesloten op de Mac.

Attachments

• IMG_1456.jpeg
    IMG_1456.jpeg
    142 KB · Bekeken: 74
Het is sowieso verstandig om altijd als eerste de monitoren uit te zetten. En andersoms ook, dus eerst de rest aan zetten en als laatste je monitoren. Daarmee voorkom je dit soort dingen en bv ook harde plopjes als je bv een synth uitzet terwijl de monitoren nog aan staan.

Laatst gewijzigd:
Back