Zo! de studio is nagenoeg af.
zal vandeweek ff foto's maken als alles klaar is
wat gebeurd is:
- 10cm GIBO muur
- hardhouten kozijn voor studiodeur
- 2 VELUX dakramen type C04
- spuitwerk
- zwevende vloer (van onder naar boven: betonnen verdiepingsvloer > laminaatfolie > laminaat met groene backing > rubberen isolatiestrips > houten balken 4cm, rachelwerk gevuld met rockwool platen > 2x 18mm OSB > laminaat folie > laminaat
> gigabit WDC's inbouw
> 5 contactdozen geaard inbouw
De studio is inmiddels naar de nieuwe ruimte verhuisd en is bijna volledig aangesloten
Wat het meest opvalt is de strakke laagweergave en de definitie in het sublaag. waar m'n vorige kamer zelf met een lowcut van 40hz al heel snel vol liep blijft het laag hier gewoon strak, drukvol en met ONTZETTEND veel definitie. hier kan geen Auralex pakket tegenop.
Zelfs zonder deur is de geluidsoverdracht naar de rest van de woning al stukken minder dan voorheen.
Morgen komt de studiodeur erin (hopen dat de muur het houdt) en worden de ramen afgetimmerd.
gisteren de Auralex uit de oude studio verwijderd en het is er wonderbaarlijk weer volledig onbeschadigd (behalve wat lijmsporen op de achterkant) vanaf gekomen, morgen even wat nieuwe tubes kit halen en dan kan ik m'n nieuwe studiomuur vernaggelen met Tubetach
De oude muur is nu half GIBO half pleister en zal ik vandeweek dus even helemaal af moeten steken zodat de stukadoor hem weer kan aansmeren.
Overall ben ik tot op heden supertevreden over het resultaat, de akoustiek is super en ik heb nu al m'n spullen in één kamer ipv een werkkamer en studio.
Tevens een SVS SB12 subwoofer besteld, zodat we zometeen een mooie lineaire weergave hebben tot 25hz. als zo alles klaar is komen de foto's