[track] EmoDisco - Nolet

Nolet

verkeerd in goede staat
Zo,

eindelijk weer 's een nummer af. phewwww. Ik noem het maar emodisco. Het is niet echt dansvloer minded maar wel een beetje. Dit is mix 2 waar nog een paar miniscule dingetje op ge-edit gaan worden (beetje timing en wat kleine variaties) maar verder is ie helemaal af.

http://www.expansions.nl/filez/Nolet-EmoDisco.mp3

Gesequenced op RS7000 met een bonk samples en zelf wat interne geluiden van de RS....
Verder zit er wat JP8000, Virus en Moog Prodigy in. De hele boel opgenomen in Cubase SL en afgemixt met UAD-1 plugs.

Volgens mij voldoet het nummer niet helemaal aan de SkeletvM standaard dus ik hou mijn hart vast.... 8)

lekkere chill track, zit volop sfeer in
kweenie of dat links gepande voice geluidje erbij past.. is met name niet zo geslaagd bij dat stukkie van 1:33-2:03 vind ik
verder niets mis mee, ok dan :okdan:

lekker rustig.... om af te koelen bij een lekker coctail 8) 8~

Prima Track!

Prima Track!

Goed in elkaargezet.. lekker open.. en het klinkt gewoon goed!

Een klein puntje van (opbouwende) kritiek : Ik zou dat 'string' geluidje - wat er zo rond 1:31 voor het eerst inkomt - iets minder vibrato meegeven... of de vibrato-snelheid met een factor 3 of 4 verlagen. Het is me iets te 'wobbelig'.

Ik denk trouwens dat een volledig ingezongen vocal bij dit nummer niet zou misstaan. Wellicht een leuk idee om een keer met een (lieftallig) zangeresje samen te werken ?

Alleen die bas al! Lekkah! :)

Maar moet disco geen dubbele klap hebben zo af en toe?
Qua drums denk ik dat iets natuurlijker spel ik zelf mooier vind. Die groove is net niet zo funk. Wel prince achtig. :)

De kick zou ik zelf iets zachter gezet hebben en de snare iets minder rafelig. (hoger gepitched en meer hoog EQ?)

Maar potverdikkie di's wel zwaar OK. :)

Thanks for the comment boys and men! Dat van die drums daar heeft fuse wel een punt en iets wat ik zelf ook al gedacht had. De prince-gelijkenis is natuurlijk niet helemaal uit de lucht gegrepen. Ik vind zijn drums altijd geweldig.
Ik ga nog wel ff wat variaties met wat highats en cymbals bouwen. Dit is pas mix 1 en ik maak meestal minimaal 3 a 4 mixen voor ik zelf tevreden ben. Met de afwisseling van de vocals heb ik ook al lopen schuiven, daar gaan nog wat dingen veranderen. Wat betreft wobbelig leads....Volgens mij heb ik die track in Cubase zelfs "wobbly lead" genoemd!! Die blijft er mooi in!!! My middle name is "wobble"....

jah wobble!

haha alweer een Daniel Wang track :)

clapje is heerlijk alleen dat rimte intermezzo is een beetje rommelig .. maar zal wel de bedoeling zijn (overlappen de noten ensow)

Origineel geplaatst door MadR
haha alweer een Daniel Wang track :)

clapje is heerlijk alleen dat rimte intermezzo is een beetje rommelig .. maar zal wel de bedoeling zijn (overlappen de noten ensow)

Ja dat hoor ik dus van Olaf ook, Daniel Wang....ik heb alleen geloof ik nog nooit iets gehoord van die gozer. ennuh....life is messy, so why can't music be?

cool hoor dit!
die stemmen zijn goed gedaan
lekker om naar te luisteren
gewoon helemaal in orde dit
vind skeletvm vast ook ;)

chille track!

mooi melancholisch-stad-bij-avond-deuntje

DAMN! Ik had de track dus gedownload maar het duurde even omdat ik van alles en nog wat aan het downen was dus was weer verder gegaan met andere threads te bekijken hier. Eenmaal binnen zette ik hem in winamp en ging gewoon door met mijn ´dingen´. Deze track begon dus en had het niet door tot zeg maar halverwege (±3.00 minuut). En opeens dacht ik: ´hee, wat is dit voor een f*cking lekkere track´. Het klinkt lekker, qua compositie maar ook sounds en geluidskwaliteit. In mijn ogen ´profi´.

Nolet! Gewoon fantastisch!!!!!!

Eric

Altijd fijn om te horen, ERic! Er komt nog wel een andere mix die iets spannender is en een paar kleine timing probleempjes oplost in het ritme.

trouwensssss.....Er zitten 2 originele officiële Rob Papen (tm) presets in! Ze komen uit de Virus A en zijn wel een beetje ge-edit. Het laag van de bassline komt daar vandaan (het hoog in de bassline is een RS7K geluidje) en de Juno-achtige hooverpad die tijdens het refrein hoorbaar is. Die zit helemaal rechts gepand. Bedankt Rob!

Lekker hoor!! Alleen mis ik toch een beetje meer feel in de drums.. De bassdrum klinkt net iets te steriel denk ik.. Maar: IMO!

:okdan:
Arv

Klinkt niet verkeer! Maar ik vind de drums een beetje onderdoen aan de rest van het nummer. Kijk eens of je goeie drumsamples kunt vinden, scheelt een hoop denk ik.

Gaaf! lekker vies af en toe met die bass. Basdrum iets betere sample inderdaad... Dubbele clap kan ook zeker goed. Iets meer variatie in de drums misschien, het is nu wel erg vaak "boem tjak boem tjak" achterlkaar afgezien van de variatie in de hihats. Qua wobbly is de string niks mis mee :) Lekker chilly en goed afgemixt voor zover ik kan horen.

die kick is toch wel zo bedoeld denk ik
hoort een beetje bij de stijl

en ik moet zeggen dat ik dit nummertje echt een nummertje vind
ik ga hem morgen nog een keer luisteren op me ns-10's :)

Om alle geruchten over de drums uit de wereld te helpen: MadR heeft gelijk. Het hoort bij de stijl en bij het nummer. Alle drums zijn eigenlijk op 1/8 in plaats van de geliefde 1/16. Het is dus geen house of techno beat maar meer een disco beat waar juist alles op 1/8 's gebeurt. De kick hoort ook zo en de clap ook. Luister maar 's naar oude disco platen (ne kom niet aan met de Beegees of EW&F). Maaruh... ik maar er nog wel een keer een housemix van met een 4/4!

Om alle geruchten over de drums uit de wereld te helpen: MadR heeft gelijk. Het hoort bij de stijl en bij het nummer. Alle drums zijn eigenlijk op 1/8 in plaats van de geliefde 1/16. Het is dus geen house of techno beat maar meer een disco beat waar juist alles op 1/8 's gebeurt. De kick hoort ook zo en de clap ook. Luister maar 's naar oude disco platen (ne kom niet aan met de Beegees of EW&F). Maaruh... ik maar er nog wel een keer een housemix van met een 4/4!

Ik bedoelde eigenlijk de basdrum sample zelf. Misschien ligt het ook aan de mix. Ik luisterde heel toevallig net naar metro area - metro area en die heeft een beetje dezelfde stijl bass-basdrum combinatie. Een beetje oude stijl, alleen dan in een nieuw jasje. Als je daar naar luistert, hoor je dat de basdrum daar iets viezer is nog ofzo, of voller, of wat dan ook.

Back