[track] EmoDisco - Nolet

Origineel geplaatst door Boebe
Ik bedoelde eigenlijk de basdrum sample zelf. Misschien ligt het ook aan de mix. Ik luisterde heel toevallig net naar metro area - metro area en die heeft een beetje dezelfde stijl bass-basdrum combinatie. Een beetje oude stijl, alleen dan in een nieuw jasje. Als je daar naar luistert, hoor je dat de basdrum daar iets viezer is nog ofzo, of voller, of wat dan ook.

haha metro area ... erg vetjes !!
maar dit is gewoon een prince kickje niet echt metro area

zij gebruiken btw een R70 !!
kweet niet of alle beats daaruitkomen maarja .. erg vet is het wel

haha metro area ... erg vetjes !!

Dat zowiezo. Lekker simpel, maar erg pakkend op een of andere manier.

maar dit is gewoon een prince kickje niet echt metro area

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in. Ik mis ook al die oude invloeden... Prince enzo, ik weet er weinig van. Misschien wil ik alles wel TE electro en TE "nu" horen :)

Metro Area, daar moest ik inderdaad ook gelijk aan denken. Alleen waar zij wat mij betreft qua melodielijn vaak een beetje geforceerd klinken, komt deze melodie erg natuurlijk en relaxter over. Volgens mij helpt dat vrouwenstemmetje daar trouwens ook aan mee, vet!. Het is momenteel trouwens een wel heel erg hotte en gehypte sound door het succes van Morgan Geist, Metro area en Daniel Wang enzo. Maar jij zegt vooral door prince en oude disco geinspireerd te zijn dus daar kun jij ook niks aan doen. Ik vind het echt een retestrak nummer in ieder geval.

Matoi

PS Wie gaat er 7 maart (mn verjaardag, leuk kadootje :) ) Theo Parrish in de Paradiso zien?!

Origineel geplaatst door matoi
Metro Area, daar moest ik inderdaad ook gelijk aan denken. Alleen waar zij wat mij betreft qua melodielijn vaak een beetje geforceerd klinken, komt deze melodie erg natuurlijk en relaxter over. Volgens mij helpt dat vrouwenstemmetje daar trouwens ook aan mee, vet!. Het is momenteel trouwens een wel heel erg hotte en gehypte sound door het succes van Morgan Geist, Metro area en Daniel Wang enzo. Maar jij zegt vooral door prince en oude disco geinspireerd te zijn dus daar kun jij ook niks aan doen. Ik vind het echt een retestrak nummer in ieder geval.

Matoi

PS Wie gaat er 7 maart (mn verjaardag, leuk kadootje :) ) Theo Parrish in de Paradiso zien?!

moi ....
en ik vind morgan geist/metro area echt niet geforceerd klinken hoor ...
juistde melodie klinkt soms echt jaren 80

en Boebe wanneer ga jij deze stijl adopteren en er een leuk nummertje maken in deze stijl ?

Origineel geplaatst door matoi

Matoi

ikke kan helaas niet anders was ik er bij! maar denk dat lofi er zeker wel te vinden is ofnie? ;)

maarrr.....matoi, je hebt duidelijk smaak ;) al voorgesteld?

Olaf

en Boebe wanneer ga jij deze stijl adopteren en er een leuk nummertje maken in deze stijl ?

??? Haha, ehhh... het zat voorlopig niet in de planning :) Maar wie weet, misschien ooit.

Origineel geplaatst door Boebe
??? Haha, ehhh... het zat voorlopig niet in de planning :) Maar wie weet, misschien ooit.

ooit ???

die stomme drum & bass hebben we wel gehoord hoor .. 8o)

nee ik vind tijd dat je wat anders moet gaan maken .... :L

die stomme drum & bass hebben we wel gehoord hoor .. 8o)
nee ik vind tijd dat je wat anders moet gaan maken .... :L

Haha :) Ik heb maar 2 dnb nummers gemaakt hoor :) Maargoed, het kan zomaar zijn dat het volgende nummer weer iets heel anders wordt. of niet. ik weet het nog niet. Krijg nu akkoordentheorie van een gast, dus je zou denken dat ik binnenkort wat beter met melodielijnen etc. overweg moet kunnen. Althans da's de bedoeling. En dan zien we wel wat daar weer uit voortvloeit.

Alle mp3's worden via onze proxy geblocked, behalve deze, en nu snap ik waarom.. VETTE TRACK !!! Niets meer aan toe te voegen..

Hoe kom je trouwens aan die vocalen? Deze klinken echt lekker..

:okdan:

Origineel geplaatst door krz

Hoe kom je trouwens aan die vocalen? Deze klinken echt lekker..

:okdan:

Das natuurlijk het geheim van de Smit (tm) !!! :)

Ik zoek altijd naar een vocaal element in nummers. Hoe subtiel ook. Ik ga heel vaak naar de Free Record Shop en graai daar in de 3,50 euro bak een zooitje CD's bijelkaar. Allemaal oude prutsverzamelaars van Jazz/Soul/Funk etc.

De vocals in dit trackje komen van een of andere gospel CD! De main hook, dat oooooaaaaaaaiee, is een omgedraaide versie van de echte zinnetjes die later in de track hoort. En iets gepitched en gefilterd.

Zo das weer genoeg geheimen verklapt!

WOW!!! Dit is echt een geweldig mooie track, Nolet! Lekker muzikaal, mooi opgebouwd, goede geluiden, briljante vocals, strakke drums... Echt een topper en zeker een van de mooiste stukjes muziek die ik hier op het forum gehoord heb!

Klasse :okdan: :okdan: :okdan:

Goh, bedankt Ralf! Fijn om te horen dat je 'm "digged". Ik heb ondertussen een nieuwe mix af. Die is ietsiepietsie anders.
Een paar kleine timing probleempjes zijn opgelost en ik heb aan het begin nog wat analoge bubbels en ad libs toegevoegd uit mijn Moog.

Origineel geplaatst door olafmol
ikke kan helaas niet anders was ik er bij! maar denk dat lofi er zeker wel te vinden is ofnie? ;)
Olaf

Dacht 't wel. Is ook nog eens mijn verjaardag!

Klinkt toppie goeie mix, de drums mogen wel wat grittier naar mijn smaak maar je doet de beats op de pc geloof ik.

Toch herken ik die mitterig, zaagtanderige sound van de virus er wel in.
Wordt dit de volgende spring collective release??

inderdaad..... SUPER!
Heerlijk gemasterd ook... Deze krijgt van mij de Quality ''STAMP'' Beste track die ik hier op synthforum voorbij heb zien komen :luv: :D

Nog maar een keer gedownload en beluisterd.. blijf er weer bij, VET!

Back