[track] EmoDisco - Nolet

Heerlijke zomeravond muziek. Persoonlijk vind ik het een beetje saai, maar het is zeker erg goed in balans. Ik bedoel, het is niet muziek om op te dansen, maar om lekker op je in te laten werken. Heeft wel wat weg van Air muziek (mede dankzij het supergebruik van de analoge bakkies). Top gedaan.

Erg goed!

Vooral mooie sounds.... wat is bijvoorbeeld een sample en wat gespeeld?
Nogmaals ... ik vindt hem erg goed. Mis alleen misschien nog een spannend moment
in de track, een climax... maar ja dan natuurlijk zonder dat ie zijn chille imago verliest.

Die bassdrum..... en die claps :) .... ik hoor wel dat dat een bewuste keuze is geweest die
misschien weer een beetje begin 80's aandoet? klopt dat?

groeten roy

Origineel geplaatst door Grooveboy
ik hoor wel dat dat een bewuste keuze is geweest die
misschien weer een beetje begin 80's aandoet? klopt dat?

80-ties....neeeeee joh!!! Hoe kom je daar bij!! Twas mijn bedoeling een trens-kneiter te maken.... 8)

Nieuwe Spring Collective release komen wel 2 andere, meer dansvloer gerichte, electro-tracks van mij op. Deze track is geen muziek voor Vinyl denk ik zo. Meer een soort album/cd nummer. Die andere tracks hebben inderdaad een climax enzo en hardere snellere beat.

En mijn beats doe ik op de RS7000. Dit hele nummer is 90% gesequenced op de RS7000. Alleen de Moog Prodigy solo's zijn live ingespeeld.

Hele mooie 'zomerse zondagavond bij zonsondergang' muziek :) Hij's erg fijn! :W

Maar over wat je vertelde over de vocal samples, je mag dat soort cd's dus gewoon samplen, verbouwen en in een eigen nummer stoppen? (m.a.w. moet je daar nog iets van rechten over betalen voor je ze mag gebruiken)

Origineel geplaatst door Flying Panther
Maar over wat je vertelde over de vocal samples, je mag dat soort cd's dus gewoon samplen, verbouwen en in een eigen nummer stoppen? (m.a.w. moet je daar nog iets van rechten over betalen voor je ze mag gebruiken)

we releasen in kleine oplages, 500 stuks enzo....dan maakt het niet echt uit, zijn de kosten van de advocaten al meer dan de opbrengsten...als je een hit scoort heb je natuurlijk wel een probleem op het moment dat je er 10.000 bij moet gaan persen ;)

zoiets heb ik ook wel eens gehoord..... en ook dat je stukjes van korter dan 3 sec
vrij mag gebruiken( maar dat lijkt me onzin.... maar vertelde ooit iemand me!)

van dat 80's ... Ik bedoel meer de beat (kick en clap) ... dat die een beetje eind 70's begin 80's aandoen.
vindt ik dan hoor! De gehele track is een andere verhaal... maar ja ... meningen he, geen feiten :) !
Die zwoele geluiden komen dus uit de rs7000? nice :)

ach, als niemand de sample kan achterhalen, dan heb je geen probleem.

De track is echt zalig, doet me een beetje denken aan het laatste album van Sven van hees. Zou er perfect op kunnen staan.
Perfect werk geleverd nolet!!!! :biertje:

De enige kritiek die ik kan geven is de timing van de conga's rond 2:05, de break is goed maar de timing wringt precies een beetje, ik denk dat het de delay is die er opstaat.
De filter cut rond 2:30 is goed maar er rommelt ook iets, ik denk dat het weer die congas zijn.

Maaar nu niet denken dat je nummer slecht is!!!
Het is gewoon een supertrack :halleluja

Origineel geplaatst door Almeros
Als je samples voor meer dan een X-percentage verandert... zodat ze niet meer als het origineel herkenbaar zijn iig... Dan kan je ze dacht ik vrij gebruiken... had ik ooit eens ergens gehoord...

Die verhaaltjes over dat je een x aantal seconden mag samplen of dat het wel mag als je het maar onherkenbaar maakt zijn allemaal fabeltjes. Je mag NOOIT iemand samplen, in theorie althans. In de praktijk is de sample of niet te herkennen of loont het de moeite niet om er achteraan te gaan.

So, ik hoor 'm nu pas maar dit is inderdaad een hele lekkere track! :okdan:

Die analoge basslijntjes vind ik eigenlijk altijd al erg leuk klinken en hier misstaat ie ook zeker niet. De vocal sample maakt 't sfeertje helemaal compleet. Leadje ook erg ok...Tja, eigenlijk alles wel, behalve misschien de drums. De kick mag van mij ook wel wat viezer zoals al eerder is gezegd, maar dat is eigenlijk het enige...

:peukie:

Back