FL Studio: beats automatisch in de maat krijgen?

Bartdeijkers

Ingeburgerd
Ik weet dat er een manier was om een beat precies in een loop te krijgen zodat fl het tempo of de pitch aanpast. Hoe gaat dat ook alweer?

Bericht door een moderator:
topictitel is nu wat duidelijker, 90% van alle posts hier zijn vragen

Zoek eens naar "timestretchen".

sorry maar ik vind het nog niet duidelijk eigenlijk...tempo of de pitch? dat zijn 2 totaal verschillende dingen..

het is inderdaad een beetje onduidelijk, kan je specifiek uitleggen wat je wil weten?

Nou het is weer een tijdje geleden dat ik FL gebruik. Ik weet dat er eerst een manier was om bijv. een sample in te laden(bijv een beat loopje van 4 sec. ofzo) en dan paste FL zelf het tempo aan zodat de beat precies past. Dus als ik dan op play druk speelt ie het beatje precies van begin tot eind in een loop.

Dit kan de Ruction VSTi ook.

Automatic tuning of sample-loops to hosts BPM

De pitch van de sample wordt dus aangepast.

Wil je echter dat de pitch gelijk blijft, zul je moeten timestretchen of moeten slicen.

nee dat bedoel ik niet. Het gaat echt helemaal automatisch.

Open sample in met fruityslicer. Dan wordt je beat in stukjes ingeladen, als je dan het tempo verhoogt en/of verlaagt, loopt je beat mee.

Assieman

Sterker nog: als je een sample met fruityslicer opent dan laat ie bij tempo al zien op hoeveel bpm je hem moet zetten. Was niet de manier die ik gebruikte maar deze is ook zeker goed, bedankt!

Back